Ćwiczenia na brzuch – jak zrzucić oponkę?

Nadwaga, czyli nagromadzenie tkanki tłuszczowej w organizmie przekraczające optymalne ilości zdrowotne, osiągnęła dziś rozmiary epidemii. Ma na to wpływ przede wszystkim siedzący tryb życia i łatwy dostęp do niezdrowego jedzenia. Wiele osób pragnie szybko wysmuklić sylwetkę i stosuje rygorystyczne diety lub spożywa w nadmiernych ilościach suplementy na odchudzanie. Ostatecznie jednak najczęściej dochodzi do efektu jojo i zamiast zrzucenia oponki okazuje się, że zbędnych kilogramów jest jeszcze więcej. Co robić, aby pozbyć się tkanki tłuszczowej z brzucha?

 

Większość pań ma obecnie problem z tzw. oponką, czyli tkanką tłuszczową nagromadzoną w okolicy brzucha. Niestety nie istnieje żaden magiczny sposób, który zlikwiduje oponkę w kilka dni. Aby się jej pozbyć raz na zawsze, potrzeba cierpliwości i przede wszystkim zaangażowania. Zredukowanie tłuszczu z brzucha jest najtrudniejsze, ponieważ tam tłuszcz jest spalany na samym końcu. Jednak nie oznacza to, że należy zapominać o płaskim i jędrnym brzuchu – wprost przeciwnie!

Dieta

Bez względu na to, czy chce się zrzucić wagę ogólnie, czy tylko tłuszcz z brzucha, odpowiednia dieta jest nieodzowna. Powinna być oparta o regularne posiłki. Przyjmuje się, że lepiej jeść częściej, ale w mniejszych ilościach. Poleca się spożywać 4 – 5 posiłków dziennie. Konieczne stanie się zrezygnowanie z alkoholu czy słodkich napojów. Woda lub herbata ziołowa będą najlepszym rozwiązaniem. Ponadto należy jeść wyłącznie zdrowe i nieprzetworzone produktu, np. pełnoziarniste pieczywo, brązowy ryż, chude przetwory mleczne, ryby, białe mięso, warzywa i owoce (jabłka, maliny, ananasy). Obowiązkowo trzeba zrezygnować z fast-foodów, słodkich ciastek, tłustych potraw.


Ćwiczenia na brzuch

Jednak dieta to nie wszystko. Aby uzyskać płaski brzuch, nie obędzie się bez odpowiednich ćwiczeń. Systematyczny trening nie tylko pomoże spalić niechcianą tkankę tłuszczową, ale też poprawi samopoczucie, doda energii, wzmocni mięśnie, zwiększy siłę, poprawi kondycję i ochroni przed chorobami cywilizacyjnymi. Warto regularnie biegać, jeździć na rowerze, chodzić na zajęcia fitness czy pływać na basenie. Jednak w sytuacji, w której sen z powiek spędza oponka, przydadzą się także ćwiczenia na brzuch. Same brzuszki, wbrew pozorom, nie pomogą stworzyć płaskiego brzucha, ale z pewnością warto je wykonywać. Dodatkowo posiadaczom oponki poleca się takie ćwiczenia na brzuch jak:

  1. podciąganie na drążku,
  2. martwy ciąg z hantlami,
  3. deska (plank) oraz deska boczna,
  4. przyciąganie nóg w zwisie na poręczy,
  5. unoszenie nóg w leżeniu na ławeczce,
  6. pompki z przyciąganiem hantli,
  7. wyciskanie hantli z przysiadu,
  8. nożyce pionowe w leżeniu na plecach.

Płaski brzuch – co jeszcze jest ważne?

Jeśli komuś zależy na zrzuceniu oponki, powinien bezsprzecznie zmienić nawyki żywieniowe na zdrowsze i wykonywać ćwiczenia na brzuch. Aby dodatkowo wspomóc proces spalania tkanki tłuszczowej, warto unikać zbyt długiego siedzenia – jeśli jest to jednak niezbędne, wówczas należy pamiętać o robieniu przerw i zachowywaniu prawidłowej postawy na krześle. Zamiast jeździć windą, lepiej skorzystać ze schodów. Dobrym pomysłem jest także zrezygnowanie z samochodu i przemieszczanie się po mieście rowerem, chociażby tylko przy ładnej pogodzie.

W dzisiejszych czasach o nadwagę nie trudno. Praca sprzyja siedzącemu trybowi życia i często odbiera chęci do samodzielnego przygotowania pełnowartościowych posiłków. Jednak zdrowie zawsze powinno być priorytetem i dlatego warto zmienić swoje nawyki żywieniowe i zacząć uprawiać sport. To najlepsza droga do płaskiego brzucha i pozbycia się oponki. Jako trening dobrze jest realizować ćwiczenia na brzuch – tutaj sprawdzą się nie tylko standardowe brzuszki, ale także deska, przysiady z hantlami czy podciąganie na drążku. Zdrowe jedzenie i aktywność fizyczna zawsze będą skuteczniejsze od jakichkolwiek tabletek czy rygorystycznych diet.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (116 głosów, średnia: 4,54 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. martucha180  24 maja 2018 19:56

    A ćwiczenia na poprzeczne mięśnie brzucha?

    Odpowiedz
  2. Aromer0209  25 maja 2018 17:35

    Odpowiednia dieta to więcej niż połowa sukcesu, a ćwiczenia to taka kropka nad i

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany