JOGA LEKARSTWEM NA STRES – co mówią o tym gwiazdy i celebryci?

Dzisiaj Komitet Organizacyjny Międzynarodowego Dnia Jogi w Polsce ogłosił, że akcent tegorocznego święta zostanie położony na to, jak  joga może zaradzić stresowi. Stres – według wielu światowych analityków i organizacji zdrowotnych – został okrzyknięty największym wrogiem współczesnego człowieka. 25 czerwca – podczas Międzynarodowego Dnia Jogi będzie można poznać techniki radzenia sobie ze stresem przy pomocy jogi. Zanim dowiecie się, jak to robić – przeczytajcie poniżej, co o jodze i stresie mówią znani i lubiani, którzy zostali Ambasadorami tego wydarzenia.

Agnieszka Cegielska, prezenterka TV:

Joga daje mi niezwykłą możliwość w zabieganym XXI wieku połączenia mojej duszy i ciała… Jest dla mnie formą balsamu, wędrówki w głąb siebie i możliwości zadbania o ciało w sposób holistyczny. Dzięki jodze mogę poczuć tak bardzo ważne tu i teraz, wyciszyć się i posłuchać nie tylko ciszy, ale wsłuchać się w siebie… Joga to oczyszczenie, spokój i niezwykła, bo piękna energia.

Edyta Herbuś, zawodowa tancerka i aktorka:

Joga jest dla mnie naturalną drogą do harmonii. Myślę, że w dzisiejszym rozpędzonym świecie, dostarczającym tak wiele bodźców, kradnących naszą uwagę, wszyscy potrzebujemy metod, które pomagają wracać do wewnętrznej równowagi. Joga bardzo pomaga mi w pracy. Czasami w ciągu jednego dnia gram kilka różnych ról i tylko koncentracja i odpowiednie ćwiczenia pozwalają mi wyjść z jednej postaci, wrócić do równowagi i wcielić się w kolejną. Dobrze, że jest tak wiele różnych odmian jogi i każdy może wybrać dla siebie taką, która najbardziej mu odpowiada. Joga jest dla mnie nie tylko naturalnym sposobem dbania o równowagę energetyczną i emocjonalną, ale też dobrą kondycję ciała. Od kiedy medytuję i ćwiczę jogę łatwiej mi skoncentrować się na danej chwili, połączyć z głosem intuicji, podjąć ważną decyzję, wrócić do swojego kierunku działania, nawet w stresującej sytuacji. To nie jest łatwe, ale przy systematycznym treningu się udaje. Dlatego praktykuję jogę codziennie. 

 

Małgorzata Pieczyńska, aktorka:

Joga to nie gimnastyka korekcyjna. Nie traktuję jej użytkowo i nie spodziewam się po asanach konkretnych natychmiastowych efektów jak po połknięciu cudownej tabletki. Jednak złożoność systemu jakim jest joga z jamami, nijamami, asanami itd. daje szansę na zdrowie fizyczne, psychiczne i poczucie spokoju wewnętrznego. Już sam fakt, że w dużym stresie, zamiast być ofiarą destrukcyjnej siły paniki mamy alternatywę w postaci asan i pranajamy jest zbawienny. NAMASTE.

 

Paulina Holtz, aktorka:

Zatrzymaj się, zamknij oczy i patrz. Na co? W głąb siebie. Nie zawsze to co tam zobaczysz będzie idealne ale każda chwila poświęcona na budowanie od środka siebie lepszego jest krokiem w stronę słońca.

 

Natalia Przybysz, wokalistka:

Joga pomaga mi znaleźć swoje centrum. Centrum energetyczne, gdy myślę o bandhach i spokój umysłu do którego prowadzi oddech. Joga i pranajama oraz jogiczne zasady dbania o siebie i świat, takie jak Ahimsa ułatwiają mi pozostawanie w stanie spokoju. Każda sytuacja stresowa może być jakby ćwiczeniem duchowym. Pomiędzy akcją a reakcją istnieje dzięki jodze większa przestrzeń, gdzie mogę zadecydować czy mój kolejny ruch będzie świadomy i czy będzie pomocny i konstruktywny. 


 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (76 głosów, średnia: 4,24 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. martucha180  4 kwietnia 2017 09:51

    Najlepiej samemu się przekonać…

    Odpowiedz
  2. A. czy  4 kwietnia 2017 11:12

    W moim przypadku sprawdza się medytacja 🙂 10 minut medytacji dziennie bardzo mnie uspokaja – praktykuje już to od kilku tygodni i bardzo ją sobie chwale, praktycznie zredukowałam stres do zera 🙂

    Odpowiedz
  3. vipala  4 kwietnia 2017 15:45

    Znam lepsze sposoby na stres niż zarzucanie sobie nogi na szyję. I fajniejsze formy aktywności, bez podtekstów „duchowości”.

    Odpowiedz
  4. Aneta  10 kwietnia 2017 13:57

    Joga chyba nie dla mnie.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.