Zamiast botoksu: joga twarzy na zmarszczki, podbródek. Poznaj ćwiczenia

Każdy słyszał, że joga zwiększa izometryczne napięcie mięśni, likwiduje ich przykurcze oraz pomaga schudnąć.  Ale czy pojęcie joga twarzy – ćwiczenia z nią związane jest Wam znane? Istnieje kilka rodzajów jogi – między innymi właśnie joga dla twarzy. Joga twarzy na zmarszczki, podbródek czy opadające policzki może  przywrócić skórze jędrność, zredukować głębokość zmarszczek, poprawić owal. Przede wszystkim jednak idealnie zrelaksuje. Czy wiecie, że joga może także pomóc na ból głowy ? Jednym słowem joga nie tylko uspokaja, ale może pomóc przy migrenach czy odjąć kilka lat 🙂 Joga twarzy powinna się stać Twoją codzienną rutyną. Jak to zrobić? Przeczytaj poniżej i zobacz kilka ćwiczeń, od których możesz zacząć swoją przygodę.

joga twarzy na zmarszczki

Na czym polega joga twarzy?

W twarzy znajduje się ponad 50 mięśni, które dzięki ćwiczeniom zwiększają swą objętość i poprawia się ich napięcie. Pierwsze efekty można zauważyć już po 2-3 tygodniach regularnych treningów. Doskonała naturalna alternatywa dla botoksu czy operacji plastycznych i z pewnością tańsza niż drogie kremy przeciwzmarszczkowe.

Przed przystąpieniem do ćwiczeń rozgrzej twarz, posmaruj ją oliwką lub lekkim kremem. Wyprostuj kręgosłupRozluźnij się, wyrównaj oddech – i zaczynamy. Oto kilka ćwiczeń, dzięki którym opanujesz podstawy jogi twarzy i poprawisz swój wygląd.

Joga twarzy ćwiczenia 

1. Joga twarzy na policzki: „Karpik”

Aby zrobić to ćwiczenie weź głęboki wdech przez nos i wciągnij policzki robiąc popularnego „karpia”. Użyj obu dłoni i naciśnij nimi policzki. Wytrzymaj tak długo, jak to możliwe i zrób wydech.

Powtórz to ćwiczenie co najmniej pięć razy dziennie w celu osiągnięcia optymalnych rezultatów.

Tym ćwiczeniem wzmacniamy mięśnie okrężne ust i policzków.

 joga twarzy ćwiczenia

2. Joga twarzy ćwiczenia na kości policzkowe

To ćwiczenie jest łatwe do wykonania. Aby je zrobić, wyobraź sobie, że masz wypić  płyn przez słomkę. Wciągnij policzki, przyłóż palce do kącików ust jak na zdjęciu unieś je i wypychaj usta do przodu jak do pocałunku. Wytrzymaj w tej pozycji przez około 20 sekund.

Od razu poczujesz napięcie mięśni twarzy podczas tego ćwiczenia. A jeśli wykonasz je co najmniej 10 razy dziennie, szybko zobaczysz znaczną różnicę w porównaniu ze stanem początkowym.

To ćwiczenia nie tylko spala tłuszcz na policzkach, ale także ujędrnia mięśnie i sprawia, że ​​kości policzkowe są bardziej wyraziste.

 joga twarzy podbródek

3. Joga twarzy na zmarszczki (pionowe brudny między brwiami)

To ćwiczenie jest idealne dla każdego, kto chce pozbyć się drobnych zmarszczek na czole. Po pierwsze, umieścić wskazujący, środkowy i serdeczny palec obu rąk nad łukami brwiowymi. Teraz spróbuj zmarszczyć czoło i oczy w taki sposób, by powstały lwie zmarszczki.  Podtrzymuj skórę palcami  by nie dopuścić do powstania zmarszczek. Upewnij się, że robisz to ćwiczenie delikatnie.Przytrzymaj skórę przez co najmniej 20 sekund.Powtórz ćwiczenie co najmniej 10 razy dziennie.
 

 joga twarzy na zmarszczki

4. Joga twarzy ćwiczenia na zmarszczki typu kurze łapki: Litera V

Istnieje wiele ćwiczeń jogi twarzy, a to ćwiczenie jest idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą pozbyć się kurzych łapek, obrzęków i opadających powiek.

Aby je wykonać umieść dwa palce na górnej i dolnej części oczu.. Weź głęboki wdech i pociągnij palce w górę i w dół. Postaraj się otworzyć jak najszerzej oczy.

Utrzymaj tę pozycję przez 5 sekund i powtórz około 5 razy, aby uzyskać dobre wyniki.

Po zakończeniu ćwiczenia zamknij oczy na 10 sekund.

 joga twarzy na zmarszczki

 

4. Joga twarzy na policzki  – jeśli chcesz je mieć jak Angelina Jolie

Jeśli zazdrościsz  Angelinie Jolie jej wysokich kości policzkowych, to ćwiczenie jest  dla Ciebie!

Aby je zrobić, zaciśnij lekko razem usta. Teraz umieść obie dłonie na policzkach i wygładzić linie utworzone przy zaciskaniu lekko je rozprostowując.

Policz do dziesięciu.  Odpocznij, weź głęboki wdech i wydech. Jeśli masz pulchne policzki, to ćwiczenie pozwoli Ci je zmniejszyć.

 joga twarzy na policzki

Powyższe ćwiczenia mają charakter poglądowy, aby zainteresować Was tym tematem. Aby dopasować do nich właściwy oddech (tak ważny w jodze) warto pójść na kilka sesji do trenera, który profesjonalnie zajmuje się jogą twarzy lub poszukać samodzielnie filmów na ten temat w internecie. Z pewnością filmik bardziej przybliży Wam tę problematykę, niż jedno zdjęcie i najlepszy nawet opis. Wierzcie nam, warto wypróbować!

 

 

 

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (181 głosów, średnia: 4,60 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. lilkawodna  3 sierpnia 2015 06:59

    Joga dobra na wszystko.

    Odpowiedz
  2. Żanett  3 sierpnia 2015 09:53

    Myślę, że od tego należy zacząć walkę z utratą jędrności skóry na twarzy. Niby nic szczególnego, ale w połączeniu z odpowiednią pielęgnacją, warto spróbować. Oczywiście nie ma co spodziewać się cudów, ale podczas codziennej pielęgnacji, nie zaszkodzi porobić miny do lusterka 🙂

    Odpowiedz
  3. scrabble  3 sierpnia 2015 11:13

    Słyszałam, że po dłuższym czasie na prawdę widać efekty.

    Odpowiedz
  4. Wusia  3 sierpnia 2015 11:38

    Warto spróbować, nawet jak poprawa będzie minimalna to czemu nie?

    Odpowiedz
  5. gosia141088  3 sierpnia 2015 12:38

    fajne ćwiczenia teraz gdy siedze w pracy zrobiłam pare razy ale nie jestem przekonana aby to działalo 🙂

    Odpowiedz
  6. bbo  3 sierpnia 2015 12:47

    Bardzo dobry pomysł ćwiczeń dla twarzy.

    Odpowiedz
  7. Gocha  3 sierpnia 2015 15:38

    Fajne, śmieszne 🙂

    Odpowiedz
  8. luna1  3 sierpnia 2015 15:42

    na pewno takie ćwiczenia mogą opóźnić powstawanie zmarszczek, ale te które już są to pozostaną

    Odpowiedz
  9. martucha180  3 sierpnia 2015 15:53

    Dziś przy filmie zacznę ćwiczyć karpika 🙂

    Odpowiedz
  10. Emotikonka  3 sierpnia 2015 16:45

    Dobre chociażby dla samej poprawy samopoczucia 🙂

    Odpowiedz
  11. Patriszia  3 sierpnia 2015 18:29

    Świetne ćwiczenia, zdecydowanie wole to niż botoks. 🙂

    Odpowiedz
  12. macierzanka  3 sierpnia 2015 18:57

    Super ćwiczenia ,będę je robić.

    Odpowiedz
  13. mrowka  3 sierpnia 2015 20:22

    Większość z nas nieświadomie uprawia jogę twarzy każdego dnia 😉

    Odpowiedz
  14. Trochę Szalona  3 sierpnia 2015 22:40

    Świetny sposób na młodszy wygląd twarzy w naturalny sposób 🙂

    Odpowiedz
  15. Aneta  4 sierpnia 2015 14:49

    Może to czas już wypróbować? 🙂

    Odpowiedz
  16. lola.92  21 sierpnia 2015 16:08

    Bardzo fajne. Spróbowałam i mi takie ćwiczenia przypadły do gustu już po pierwszym razie.

    Odpowiedz
  17. MonikMary  21 sierpnia 2015 23:25

    Zdecydowanie warte uwagi! A i zabawy pewnie przy tym sporo, bo miny muszą być zabawne. Muszę spróbować!

    Odpowiedz
  18. marzenie2  25 sierpnia 2015 12:07

    Oj strasznie to pracochłonne za dużo czasu zabiera to trzeba nic nie robić tylko sie ćwiczyć to nie dla mnie ale artykuł świetny.

    Odpowiedz
  19. Anita  25 sierpnia 2015 23:04

    dużo razy widziałam artykuły o ćwiczeniu twarzy, ale nigdy nie weszło mi to w nawyk 🙁

    Odpowiedz
  20. Ewelina  30 sierpnia 2015 17:01

    jakoś nie mogę się zabrać nigdy za to 😛

    Odpowiedz
  21. martus2833  30 sierpnia 2015 19:07

    Niestety brak mi systematyczności w kwestii gimnastyki twarzy.

    Odpowiedz
  22. Hidari11  8 września 2015 07:25

    Warto też dużo mówić- w sensie czytać coś na głos (z ołówkiem poprzecznie wstawionym do buzi), żeby poprawić wymowę. To też jest ćwiczenie mięśni twarzy i przy okazji dykcji, bo coraz więcej ludzi kaleczy język, ma wady wymowy, które nie są poważne i ustąpiłyby, gdyby się trenowało.

    Odpowiedz
  23. Anka  9 września 2015 01:01

    chętnie wypróbuje 🙂

    Odpowiedz
  24. sylwiawes  26 września 2015 12:38

    Świetny pomysł 🙂 na pewno wypróbuję

    Odpowiedz
  25. Justyna  3 października 2015 00:54

    Słyszałam o jodze twarzy 10 lat temu. Nawet mam taką książkę. 🙂

    Odpowiedz
  26. AnnStyl  21 października 2015 09:12

    No tak joga dobra na wszystko, tylko jak zawsze wymaga systematyczności. No i efektów można się spodziewać nie od razu. To działanie na dłuższą metę, ale się opłaca.

    Odpowiedz
  27. Agnieszka  22 października 2015 21:39

    Świetne ćwiczenia

    Odpowiedz
  28. Insonia  18 listopada 2015 21:12

    Tak jak kazde cwiczenia efekty sa po czsie. Fajna sprawa biorac pod uwage zemozna to robic w ramach zabawu tzw glupotek z dzieciakiem i juzbez wymowe ” nie mam czasu”

    Odpowiedz
  29. Coolturkajakaja  27 listopada 2015 11:24

    Zaraz trzydziestka…czas poćwiczyć jogę twarzy.

    Odpowiedz
  30. monicitia  3 czerwca 2016 21:30

    Od dzisiaj jadę karpika w pracy….tylko co szef na to:)

    Odpowiedz
  31. Anett13  7 czerwca 2016 11:09

    Może to rzeczywiście dobry pomysł? Spróbuję!

    Odpowiedz
  32. kasia87g  7 czerwca 2016 14:20

    fajna sprawa

    Odpowiedz
  33. Laura  8 czerwca 2016 16:46

    Na karpiki i inne dziwne masaże twarzy juz za późno w moim przypadku😄 Takie metody działają jesli zaczniemy je wykonywać w dosc młodym wieku i przeprowadzamy je systematycznie. W wieku 30 lat na cuda nie liczę😛

    Odpowiedz
  34. kobiecymokiem  9 czerwca 2016 08:27

    Moja joga twarzy to naturalny i szczery śmiech 😉

    Odpowiedz
  35. Erenta  15 listopada 2016 08:42

    Śmieszna jest ta joga:) Sama zaczęłam ćwiczyć jakiś czas temu, żeby jak najdłużej podtrzymywać efekty resurfacingu. Dzięki temu zabiegowi moja twarz wygląda na 5 lat młodszą, a naprawdę szybko skóra zaczęła mi się starzeć:( No i teraz co pół roku, albo co roku odwiedzam moją ulubioną klinikę na Bukowińskiej w Warszawie i doktora Krajewskiego, z którym jeszcze długo będziemy utrzymywać znajomość;)

    Odpowiedz
  36. kasia952  7 sierpnia 2018 18:55

    Ja jednak wolę odwiedzić od czasu do czasu gabinet doktora Pabiańczyka 🙂 Przynajmniej mogę być pewna, ze jego zabiegi na pewno mi pomogą…. I na długo, a nie na chwilę 😀

    Odpowiedz
  37. dolores  7 kwietnia 2019 19:48

    Nie opis tych cwiczeń jest mało zrozumiały porażka

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany