Dieta na ładną opaleniznę

Zdrowa, muśnięta słońcem skóra to marzenie wielu z nas. Jak opalić się na piękny kolor? Jak utrzymać ciemniejszy kolor skór? Zapomnijcie o kremach brązujących i samoopalaczach! Postawcie na dietę na ładną opaleniznę. Przedstawiamy produkty, które warto wprowadzić do jadłospisu, aby cieszyć się zdrowym, złocistym odcieniem skóry.

dieta na ładną opaleniznę

pixabay.com

Tego lata ograniczcie słoneczne kąpiele i ilość samoopalacza na rzecz zdrowej, bogatej w naturalne produkty diety. Jeśli chcecie mieć piękną opaleniznę wprowadźcie do jadłospisu warzywa i owoce, które są źródłem beta-karotenu oraz witamin A i E. Spożywanie przez okres czterech tygodni 5 porcji dziennie powinno wystarczyć, żeby przyciemnić karnację.

Marchewka

dieta na ładną opaleniznę

pixabay.com

Beta-karoten jest antyoksydantem, poprawia wzrok i wzmacnia system immunologiczny. To naturalny wspomagacz opalania, który zawarty jest w wielu warzywach. Najwięcej jest go w marchewce! Warzywo przyciemni odcień twojej skóry i nada jej zdrowy połysk. Marchew jest też dobra dla serca, zapobiega nowotworom i poprawia widzenie. Jedz ją jednak z umiarem! Spożywanie zbyt dużej ilości może sprawić, że skóra uzyska pomarańczową barwę.

Słodkie ziemniaki

dieta na ładną opaleniznę

pixabay.com

Bataty także są źródłem karotenoidów. Słodkie ziemniaki nadadzą skórze naturalną opaleniznę, ale też dostarczą sporej dawki witaminy A. Bataty są również bogate w przeciwutleniacze i mikroelementy. Słodkie ziemniaki mają też silne właściwości przeciwbakteryjne, przeciwzapalne. Ryzyko ich „przedawkowania” jest mniejsze niż w przypadku marchewki. Można je jeść bez obaw o pomarańczowy kolor skóry.

Pomidory

dieta na ładną opaleniznę

pixabay.com

Pomidory swój czerwony kolor również zawdzięczają obecności karotenoidów, w tym najcenniejszego likopenu. Ten przeciwutleniacz pomaga osiągnąć naturalną opaleniznę. Pomidory przyciemnią kolor skóry, a także poprawią jej kondycję. Czerwone warzywa mają też działanie antynowotworowe i zapobiegają zawałom.

Morele i brzoskwinie

dieta na ładną opaleniznę

pixabay.com

Brzoskwinie i morele są bogate w beta-karoten i witaminę A. Przyśpieszają opaleniznę, nadają skórze złocisty wygląd, poprawiają jej strukturę. Spowalniają procesy starzenia, wpływają na poprawę wzroku i wspomagają odporność. W suszonych morelach jest więcej beta-karotenu niż w świeżych, ale są bardziej kaloryczne!

Dieta na ładną opaleniznę – co jeszcze warto wprowadzić do menu?

pixabay.com

Beta-karoten znajduje się też w natce pietruszki, szpinaku, szczawiu i kapuście włoskiej. Sporo beta-karotenu mają też sałata, rzeżucha, śliwki suszone czy dynia. Z owoców, prócz brzoskwiń i morel, zawierają go również świeże śliwki i jeżyny. Z roślin strączkowych natomiast – zielona fasolka szparagowa i zielony groszek.

Zdobyć piękną opaleniznę pomogą też warzywa, owoce bogate w witaminę C, która zapobiega przebarwieniom skóry. Mają ją m.in. czarna porzeczka, czerwona papryka, owoce cytrusowe i truskawki.

Zachować złocisty kolor pomogą z kolei warzywa, owoce i naturalne produkty bogate w witaminy A i E, które odpowiadają za wygląd, regenerację naskórka. Warto jeść więc jajka, orzechy, awokado czy brokuły.

Dieta na ładną opaleniznę powinna być bogata w naturalne produkty, które są źródłem beta-karotenu oraz witamin A, B i C. Amerykańscy naukowcy uważają, że aby uzyskać pozytywny efekt kobiety powinny zjadać 1-2 filiżanki owoców i 2-2,5 – warzyw dziennie. Mężczyźni natomiast powinni jeść nieco więcej, czyli 2 filiżanki owoców i 3 – warzyw. Co powiecie na taką dietę?

Przeczytaj również: Czerwcowa dieta dla zdrowia i urody, czyli co warto jeść latem?

Zobacz także: Stroje kąpielowe La Redoute 2017

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (89 głosów, średnia: 4,84 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. martucha180  28 czerwca 2017 09:52

    O batatach to nie wiedziałam.

    Odpowiedz
  2. Tara  29 czerwca 2017 08:57

    Marchewkę potwierdzam 🙂

    Odpowiedz
  3. Jaworka  2 lipca 2017 08:38

    A więc w skrócie jeść jak najwięcej warzyw i owoców dostępnych w sezonie świeżych i zdrowych

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.