Co zrobić kiedy płacimy za dużo za używanie telefonu komórkowego?
Często zdarza się, że jedynym sposobem na uzyskanie korzystniejszej oferty telekomunikacyjnej, jest przeniesienie numeru do innego operatora. Cała procedura związana z przeniesieniem numeru jest dość prosta. Jednak, aby wszystko przebiegło sprawnie, pamiętajmy o kilku prostych zasadach, które pozwolą nam na szybkie załatwienie tej kwestii i uchronią przed ponoszeniem dodatkowych kosztów.
Sprawdźmy, ile czasu zostało nam do końca umowy z aktualnym operatorem
Jeżeli decydujemy się na przeniesienie numeru, powinniśmy w pierwszej kolejności upewnić się, ile czasu pozostało nam do końca poprzedniej umowy. Związane jest to z faktem, że operator, do którego udamy się z chęcią skorzystania ze świadczonych przez niego usług, możenajwcześniej na 120 dni przed rozwiązaniem poprzedniej umowy dokonać przeniesienia. Patrząc na to ze strony ekonomicznej, warto zatem, abyśmy z zamiarem przeniesienia numeru do nowego operatora udali dopiero na około miesiąc przed faktycznym przeniesieniem. Dzięki temu nie będziemy musieli płacić dwóch nachodzących się czasowo abonamentów.
Jeżeli oferta jest wybrana, udajmy się do nowego operatora
Zastanawiasz się jak przenieść numer do innej sieci? Obecnie wszystkie sprawy związane z przeniesieniem numeru do nowego operatora załatwiane są przez naszego nowo wybranego dostawcę usługi. Kiedy dokonamy wyboru najodpowiedniejszej oferty dla siebie i jesteśmy pewni, że mieścimy się w czasie 120 dni do końca trwania poprzedniej umowy, możemy śmiało udać się do punktu usługowego nowego operatora i złożyć wniosek o przeniesienie numeru. Możliwe jest też dokonanie tej operacji drogą telefoniczną lub internetowo. Sposób, w jaki to zrobimy zależy od możliwości, jakie daje nam dana firma telekomunikacyjna.
Chwila czasu na decyzję
Zgodnie z obowiązującymi uwarunkowaniami prawnymi, operatorzy mają obowiązek rozpatrzyć nasz wniosek o przeniesienie numeru w okresie od 6 godzin do 3 dni roboczych. Czas ten związany jest ze sposobem, w jaki dokonujemy przeniesienia. Jeżeli sprawę załatwiamy w punkcie stacjonarnym, będzie to 6 godzin. Jeśli zaś decydujemy się zrobić to elektronicznie lub telefonicznie, cały proces może potrwać do 3 dni roboczych.
Podpisanie dokumentów na przenoszony numer
W przypadku pomyślnego rozpatrzenia sprawy o przeniesienie numeru, ostatnim krokiem będzie podpisanie umowy o świadczenie nowych usług. Dzięki temu będziemy mogli cieszyć się naszym dotychczasowym numerem telefonu i korzystniejszymi warunkami u nowego operatora.
Ważne jest też…
…abyśmy nie zapominali o kilku dość istotnych rzeczach. Dotyczą one również przeniesienia numeru i mogą spowodować, że proces ten będzie opóźniony. Należą do nich kwestie związane z:
- posiadaniem numeru – wszelkich działań związanych z zarządzaniem i przenoszeniem numeru może dokonywać tylko jego właściciel lub osoba upoważniona na piśmie,
- należnościami – pamiętajmy, że nieopłacone rachunki u poprzedniego operatora lub innych usługodawców mogą wstrzymać proces przeniesienia numeru,
- rejestracją numeru – jeżeli numer jest na kartę i nie był zarejestrowany, to musimy go przed przeniesieniem zarejestrować u poprzedniego operatora.
Zwracając uwagę na wszystkie wyżej wymienione czynniki i kierując się czterema prostymi wskazówkami, przeniesienie numeru powinno odbyć się bez przeszkód.