Zdrowie – przygotuj się na zimę!

Krótsze dni, mniej słońca i coraz zimniejsze noce. Nie da się ukryć, że wielkimi krokami zbliża się do nas zima. Nie jest jednak ona wcale taka straszna, jeśli odpowiednio przygotujesz się na jej przyjście.

Przygotowanie do zimy

Eksperci z portalu PoProstuZdrowo.pl przygotowali kilka porad, w jaki sposób nie dać się zaskoczyć ziemie i  jak dbać o swoje zdrowie w czasie przygotowań do tej pory roku.

 

Wzmocnij odporność

Odporność to naturalna siła w walce z wirusami i bakteriami. Niestety im zimniej, tym nasz organizm słabiej radzi sobie z infekcjami. Jest jednak kilka prostych sposobów,  które pomogą Ci wzmocnić swój system odpornościowy.

Twoja codzienna dieta powinna składać się z warzyw i owoców, szczególnie z takich jak: czosnek, rzepa, cebula, marchew, szpinak, brokuły, pomidory, papryka, truskawki, porzeczki i cytrusy. One zapewnią Ci naturalną ochronę przed infekcjami Poza tym wybieraj tylko te produkty, które są wzbogacone w pełnowartościowe białko, czyli: mięsa, ryby, soje czy rośliny strączkowe. Produkty te zawierają aminokwasy, które są niezbędne do produkcji przeciwciał zwalczających zagrożenia dla zdrowia. Pamiętaj, żeby się wysypiać. Podczas snu Twój układ odpornościowy ma dużo mniej pracy i dzięki temu może skutecznie się regenerować. Odrzuć wszelkiego rodzaju używki i unikaj alkoholu, który przenikając do krwi i limfy zabija obecne w nich komórki odpornościowe. Postaraj się ograniczyć picie kawy,która niszczy witaminy i mikroelementy poprawiające naszą odporność. Spędzaj jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu, ono nie tylko wzmocni Twój system odpornościowy, ale również poprawi Twój nastrój.

 

Zadbaj o skórę

Im zimniej, tym wolniej pracują gruczoły łojowe skóry co sprawia, że jej lipidowy płaszcz ochronny staje się cieńszy. Skóra przez to traci wilgoć dwa razy szybciej niż latem i staje się mało elastyczna oraz łatwiej ulega podrażnieniom. Te z kolei powodują pękanie naczynek krwionośnych, co ma niekorzystny wpływ nie tylko na wygląd, ale i prawidłowe funkcjonowanie skóry. Nie pomaga skórze także klimatyzacja i centralne ogrzewanie, które sprawiają, że traci ona elastyczność, jest przesuszona i wyjątkowo wrażliwa – mówi ekspert z portalu PoProstuZdrowo.pl

Jak dbać o skórę w tak trudnym dla niej czasie? Zacznij od codziennej pielęgnacji i jej nawilżania. Kosmetyki powinny skutecznie oczyszczać, nawadniać i chronić naszą skórę.  Kremy powinny zawierać duże ilości substancji tłuszczowych, tworzących na skórze filtr chroniący przed zimnem i wiatrem oraz wzmacniający warstwę lipidową skóry. Dzięki temu skóra pozostanie elastyczna. Substancje tłuszczowe wykorzystywane w kremach to zazwyczaj: oleje roślinne, zwierzęce, mineralne, woski, kwasy tłuszczowe, silikony, kwas hialuronowy, sole kwasów tłuszczowych. Tłusty krem ochronny na twarz należy stosować przed każdym wyjściem na zewnątrz, nie zapominając o delikatnej skórze wokół oczu. Na noc dobrze jest stosować krem nawilżający i odżywczy.

Dbanie o skórę nie polega jednak tylko na stosowaniu kremów, to również  troska o cały nasz organizm. Pamiętaj o wspomaganiu go od wewnątrz przez wypijanie codziennie odpowiedniej ilości wody.

Przygotowując się na przyjście zimy, warto pamiętać o prawidłowo dobranej diecie, bogatej w witaminy i składniki odżywcze,  zdrowym stylu życia, czyli jak najwięcej ruchu na świeżym powietrzu, regularnym relaksie oraz regenerującym śnie.  Przygotowania najlepiej zacząć  jak najwcześniej, aby nie dać się zaskoczyć zimie, a później łatwiej znosić okres mrozów. 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (240 głosów, średnia: 4,38 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. monicitia  25 września 2016 12:37

    Tran czas zacząć brać:)

    Odpowiedz
    • ewalub  11 kwietnia 2017 15:25

      Zamieniłam tran na wit D

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany