Zdrowa rodzina – jak jeść i żyć zdrowo ?

Dbamy o zdrowie nie tylko swoje, ale i całej swojej rodziny. Chcemy spędzić razem jak najwięcej radosnych chwil, z pewnością wolnych od problemów zdrowotnych. Psychodietetyczka Monika Ciszek-Skwierczyńska, koordynator leczenia zaburzeń odżywiania w Centrum La Fuente w Szczyrku przedstawia 7 zasad dla całej rodziny, jak jeść i żyć zdrowo .

Zobacz także: Łuszczyca – słowniczek chorego

 Multi Generation Family Eating Lunch At Kitchen Table

Jak jeść i żyć zdrowo – Dawaj przykład

Pamiętaj, że dzieci są uważnymi obserwatorami. Naśladują nas także w kwestii jedzenia i aktywności fizycznej. Jeśli wolny czas spędzamy z paczką czipsów przed telewizorem, nie oczekujmy, że dzieci chętnie oderwą się od komputera i pójdą na boisko.

Jak jeść i żyć zdrowo – Badaj się

Dbaj o regularne badania. W wirze codziennych obowiązków zapominamy, by zatrzymać się i zastanowić nad kondycją naszego organizmu, zrobić podstawowe badania profilaktyczne. Warto sprawdzić również, czy nasze dzieci rozwijają się prawidłowo.

Jak jeść i żyć zdrowo – Kupuj świadomie

Jeśli robisz zakupy w pośpiechu i w sytuacji, kiedy właśnie zabrakło czegoś w lodówce, istnieje ryzyko, że kupisz nie to, co jest naprawdę potrzebne, a to, co akurat wpadnie Ci w ręce. Zrób listę zakupów pod kątem tego, co zdrowe i pełnowartościowe odżywczo i kup tylko te produkty, które są niezbędne.

Jak jeść i żyć zdrowo – Wprowadź zmiany

Jeśli chcesz zmienić nawyki żywieniowe swojej rodziny, przedyskutuj to z wszystkimi jej członkami. Wspólnie podejmijcie decyzje o koniecznych zmianach i ustalcie nowe zasady.

Jak jeść i żyć zdrowo – Domowe obiady

Gotujcie wspólnie posiłki. Dzieci uczą się przez eksperymentowanie, smakowanie, zabawę. Nic tak nie będzie smakowało, jak przygotowana razem z rodzicami zupa czy sałatka. To również niesamowicie zbliża, integruje rodzinę.

Jak jeść i żyć zdrowo – Szukaj zamienników

Szukaj dla dzieci zamienników, które im smakują. Trudno jest przekonać dziecko do zjedzenia czegoś, bo jest zdrowe, jeśli tego nie lubi. Na przykład fasola, która jest bogatym źródłem białka rzadko smakuje maluchom, dlatego warto zastąpić ją innym produktem.

Jak jeść i żyć zdrowo – Wczasy dla zdrowia

Wybierzcie się wspólnie na rodzinne wczasy zdrowotne. To nie są wczasy odchudzające, na których je się listek sałaty, pije wodę z cytryną i ćwiczy ponad siły. To skuteczny sposób, by pod okiem profesjonalistów zdefiniować złe nawyki żywieniowe rodziny i zdobyć narzędzia, by zmienić styl życia rodziny.


Informacje o ekspercie:

Mgr Monika Ciszek-Skwierczyńska – psychoterapeutka, specjalistka terapii uzależnień i zaburzeń odżywiania. Posiada 19-letnie doświadczenie zawodowe. Specjalizuje się w leczeniu zaburzeń odżywiania i propagowaniu zdrowego stylu życia. Koordynuje program leczenia zaburzeń odżywiania w centrum La Fuente w Szczyrku.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (103 głosów, średnia: 4,82 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. india24  9 czerwca 2015 10:32

    Rady bardzo proste i oczywiste, ale czasem warto sobie przypomnieć co ważne jest.

    Odpowiedz
  2. Żanett  9 czerwca 2015 10:49

    Pierwsza rada, moim zdaniem, jest wyjściowa dla pozostałych 🙂

    Odpowiedz
  3. lilkawodna  9 czerwca 2015 11:27

    Dobre rady, a przykład zawsze idzie z góry.

    Odpowiedz
  4. bbo  9 czerwca 2015 11:51

    Ja się bardzo staram z tym zdrowym żywieniem…

    Odpowiedz
  5. macierzanka  9 czerwca 2015 13:45

    Fajny artykuł, domowe obiadki to podstawa.

    Odpowiedz
  6. Anita  9 czerwca 2015 13:54

    U mnie nigdy do końca zdrowo się nie jadło 🙁

    Odpowiedz
  7. martucha180  9 czerwca 2015 14:31

    Cenne rady podane krótko i zwięźle!

    Odpowiedz
  8. Madziulka444  9 czerwca 2015 20:34

    Rady Ok, tylko nie zawsze mają swoje zastosowanie w życiu.

    Odpowiedz
  9. Wusia  9 czerwca 2015 22:53

    Rady cenne, ale z wczasami to chyba niekoniecznie.Jeżeli zastosujemy się do wszystkich rad, to wystarczą wspólne wakacje gdziekolwiek.

    Odpowiedz
  10. wera1115  28 czerwca 2015 22:44

    Na wczasy zdrowotne raczej się z rodziną nie wybierzemy, ale na co dzień warto o tym wszystkim pamiętać. Ja teraz mam fazę na gotowanie w parowarze, bo jest i smacznie i zdrowo. Beztłuszczowo też smażę od dawna, bo mam nareszcie fajną patelnię philipiaka.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany