Zdrowa dieta na wiosnę – oczyszczanie przy pomocy przypraw, ziół i nasion

Zioła, przyprawy i nasiona stanowią źródło cennych substancji wspomagających pracę naszego metabolizmu, ale również całego naszego organizmu i odporności. Są to szczególnie istotne składniki, których nie powinno zabraknąć w naszej diecie szczególnie w obecnym okresie – gdy wiele z nas stara się pozbyć zbędnych kilogramów, a przychodnie pełne są przeziębionych pacjentów. Zapraszamy do artykułu: Zdrowa dieta na wiosnę – przyprawy, zioła i nasiona

ziarna

Przepis ze zdjęcia, czyli Twarożek bazyliowy z awokado na słodko

Zdrowa dieta na wiosnę – Przyprawy

Cynamon ma piękny aromat, rozgrzewa i świetnie smakuje. Nie wiele osób wie, że jest również  polecany cukrzykom, gdyż reguluje poziom cukru w organizmie. Panie, które chcą pozbyć się celluliu także powinny dodawać go do codziennych posiłków.

Kardamon, jest równie rozgrzewający, a przy tym reguluje pracę układu trawiennego. Posiada właściwości antyseptyczne i poprawia przemianę materii.

Goździki atakują wolne rodniki i oczyszczającą organizm z toksyn. Dzięki usuwaniu wolnych rodników, spowolniony zostaje proces starzenia się organizmu i zmniejsza się ryzyko powstawania nowotworów.

Chili zawiera kapsaicynę, która posiada wiele właściwości leczniczych (przeciwbólowych, przeciwzapalnych, antyrakowych). Korzystnie wpływa na układ krążenia oraz trawienny, jest również bogatym źródłem witaminy A, pomaga obniżyć poziom cholesterolu oraz trójglicerydów.

Ziarna konopi wspomagają funkcjonowanie mózgu, zapewniają także balans hormonalny i dodają energii. Dzięki nim skóra, włosy i paznokcie zyskują zdrowy wygląd. – Konopie obfitują w wapń, potas, magnez oraz w zawarty w niewielu pokarmach GLA (kwas gamma linolenowy), który jest szczególnie korzystny dla cierpiących na egzemę, astmę oraz zespół napięcia miesiączkowego (PMS) – podkreśla Anna Tomczyk, Dyrektor ds. rozwoju FH Ananda – firmy oferującej wyroby marki Ziarenkowo.

Zdrowa dieta na wiosnę – Nasiona

Słonecznik,stanowi cenne  źródło żelaza, potasu, wapnia, cynku oraz witamin z grupy B, a także A, E i D. Poprawia wzrok i reguluje pracę trzustki. Słonecznik pozytywnie wpływa również na wygląd naszej skóry.

Pestki dyni zawierają dużo kwasu foliowego, magnezu, potasu, fosforu, żelaza, a także witamin. Zawierają również dużo cynku który poprawia kondycję skóry, paznokci i włosów. – Pestki dyni nie tylko wzmacniają włosy, ale także skutecznie walczą z ich łamliwością i wypadaniem – dodaje A. Tomczyk.

Siemię lniane może służyć jako lekarstwo na kaszel, zapalenie gardła, czy krtani. Jest również bogate w błonnik, dzięki czemu poleca się je osobom cierpiącym na zaparcia.

Zdrowa dieta na wiosnę – Zioła

Natka pietruszki jest bogata w witaminy C i B oraz prowitaminy A, PP i K. Właściwości lecznicze natka zawdzięcza flawonoidom, olejkom eterycznym, aminokwasom, chlorofilowi, witaminom i solom mineralnym.
Mało kto wie, że nać pietruszki ma wiele innych dobroczynnych właściwości. Na przykład jej regularne żucie zapobiega przykremu zapachowi z ust, a ze względu na najwyższą zawartość potasu wśród produktów spożywczych, idealnie nadaje się do wszelkich oczyszczających organizm kuracji – podkreśla Dyrektor ds. rozwoju marki Ziarenkowo.

Zioła takie jak: rozmaryn, mięta, bazylia, szałwia, tymianek, cząber, oregano, czy majeranek zawierają duże ilości olejków terpenowych. To właśnie im przyprawy zawdzięczają swój intensywny zapach. Olejki sprzyjają również obumieraniu komórek nowotworowych. Substancje te znane są także ze swoich właściwości rozkurczowych, przeciwbakteryjnych i przeciwzapalnych.

Zobacz też: Cenne dla zdrowia probiotyki w codziennej diecie

Zarówno zioła, nasiona, orzechy i przyprawy są pyszne i wzbogacają nasze potrawy. Szczególnie wiosną warto zainteresować się odmianą naszej kuchni i diety i zastanowić się, czy nie warto postawić na lżejsze propozycje na obiad, zamiast klasycznego schabowego w panierce 🙂

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (175 głosów, średnia: 4,77 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. martucha180  7 marca 2015 12:50

    Jak ja nie lubię pietruszki…

    Odpowiedz
  2. lilkawodna  7 marca 2015 15:46

    Ja lubię przyprawy i mam ich bardzo dużo.

    Odpowiedz
  3. macierzanka  7 marca 2015 15:53

    Ja często piję siemię lniane ,bo ma bardzo dużo właściwości np. obniża cholesterol.

    Odpowiedz
  4. basiaj  7 marca 2015 21:54

    Ja zjadam kilka goździków w czasie podróży, żeby nie było problemów żołądkowych. Działają.

    Odpowiedz
  5. oskarek1995  7 marca 2015 23:12

    kocham wszystkie zioła, szczególnie bazylię;)

    Odpowiedz
  6. ewka  8 marca 2015 07:38

    poza cynamonem to mi wszystko pasuje

    Odpowiedz
  7. Kmakolagwa  8 marca 2015 17:20

    Uwielbiam s=wszystko zielone co jest do jedzenia.

    Odpowiedz
  8. Wusia  8 marca 2015 18:12

    Używam w kuchni mnóstwo ziół,przypraw a nasiona najczęściej z jogurtem.

    Odpowiedz
  9. bbo  8 marca 2015 19:20

    Używam ziół, ale w większości suszonych. Muszę koniecznie to zmienić.

    Odpowiedz
  10. magda6915  9 marca 2015 19:55

    Natkę pietruszki dodaję zawsze do zup po za tym lubię cząber, oregano, koperek 🙂

    Odpowiedz
  11. girlblack  22 marca 2015 20:01

    wszystkie przyprawy, nasiona i zioła uwielbiam i jadam na co dzień!

    Odpowiedz
  12. marrika  4 sierpnia 2015 00:04

    Muszę kupić pestki dyni i kardamon. W domu często używam pestek słonecznika.

    Odpowiedz
  13. marcia7  16 kwietnia 2016 12:28

    to się nazywa smaczne zdrowie

    Odpowiedz
  14. stokrotkapolna  15 grudnia 2016 09:36

    Wszystko to jem, bo po prostu lubię. No i jest to wszystko w dodatku zdrowe. Natkę pietruszki, to mogę jeść pęczkami, do wszystkiego, przegryzam jak królik.

    Odpowiedz
  15. AnnStyl  16 lutego 2017 13:14

    E tam tylko na wiosnę? Ja tak jem przez cały rok. Zwłaszcza, że mięsa nie jadam tylko wszystkie zieleniny. Ale dla tych co mało zielonego jadają jak najbardziej wskazane. Tyle, że nie tylko na wiosnę bo to trochę za krótko.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany