Zbawienne właściwości kasz

Kasz jest wiele rodzajów, jedne są grube inne drobniejsze, jedno jest pewne wciąż są niedoceniane w naszej kuchni. Kaszezdrowe i smaczne, mogą nawet mieć właściwości lecznicze. Są świetnym dodatkiem do obiadu, zamiast ziemniaków czy ryżu. Odpowiedni proces gotowania i przygotowanie sprawiają, że kasze mogą być prawdziwym przysmakiem i stanowić element wytwornego dania.

Zbawienne właściwości kasz

 

Rodzaje kasz:

Jęczmienna: Powstaje z ziaren jęczmienia, jest idealna do zapiekanek i mięs. Kasza jęczmienna jest również nieodłącznym składnikiem krupniku. Jeśli chodzi o jej lecznicze działanie, zalecana jest przy miażdżycy, chorobie niedokrwiennej i wzdęciach. Proporcja gotowania to szklanka kaszy na dwie i pół szklanki wody.

Gryczana: Powstaje z nasion gryki. Jest doskonałym składnikiem mięs, wszelkich placków i farszów. Jeśli chodzi o jej rodzaje to występuje kasza gryczana palona i niepalona. Kasza gryczana zalecana jest przy zaburzeniach czynności jelit i nadciśnieniu. Tutaj jeśli chodzi o gotowania istnieje proporcja szklanka kaszy gryczanej na 2 szklanki wrzątku.

Jaglana: Ten rodzaj kaszy jest świetnym dodatkiem do duszonych mięs jak również słodkich potraw. Polecana jest dla osób na diecie bezglutenowej i chorujących na anemię. Jeśli chodzi o gotowanie, dobrze jest ją wrzucić na chwilę do wrzątku i odcedzić, nie będzie miała gorzkiego smaku. Gotujemy ją  w proporcji szklanka kaszy na 2 i pół szklanki wody.

Kukurydziana: Powstaje z ziaren kukurydzy. Jest doskonałym dodatkiem do potraw mięsnych i warzywnych. Kaszą tą można również zagęszczać sosy i zupy. Zalecana jest osobom chorującym na miażdżycę.

– Płatki owsiane: powstają z gniecionych ziaren owsa. Składnik niezastąpionej owsianki z dodatkiem mleka lub w dietetycznej wersji z wodą. Polecane są w szczególności palaczom i osobom z problemami natury żołądkowej.

– Manna: Powstaje z ziaren pszenicy. Jest niezastąpiona w deserach mlecznych. Polecana dla dzieci oraz przy schorzeniach żołądka, nerek, wątroby i trzustki. Nie będzie w jej grudek jeśli wymieszamy ją z niewielką ilością mleka i wrzucimy do wrzątku. Kaszkę tą należy mieszać do zagotowania.

 

Kasze zawierają dużo cennych składników, istnieje tu zasada im grubsza jest kasza, tym więcej tych składników posiada. Ponadto kasze zawierają błonnik, witaminy z grupy B, są niezastąpionym źródłem magnezu i potasu oraz rutyny. Na rynku dostępne są również kasze w woreczkach, co ułatwia gotowanie i jest niezastąpione dla zabieganych pań domu.

Autorka: Yasminev

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (143 głosów, średnia: 4,48 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. m258  6 marca 2012 09:01

    ja uwielbiam jęczmienną i gryczaną… choć po tej pierwszej której mogę zjeść samej niezwykłe ilości czasami mam perturbacje żołądka, ale nic sobie z tego nie robię bo i tak je uwielbiam 🙂

    Odpowiedz
  2. megusia215  6 marca 2012 10:36

    Ja też uważam ze kasze są bardzo dobre jak się umie dobrze jej podać z odpowie nim daniem

    Odpowiedz
  3. carmen_1990  6 marca 2012 15:04

    Gryczana prażona jest pyszna, chociaż zapach podczas gotowania przyprawia mnie o mdłości 😀

    Odpowiedz
  4. emilia9090  6 marca 2012 15:47

    Ciasteczka z płatków owsianych są cudowne.

    Odpowiedz
    • m258  6 marca 2012 17:28

      tak średnio mi podchodzą 😉

      Odpowiedz
  5. marcia7  11 sierpnia 2015 20:13

    powrót do tradycyjnej kuchni polskiej

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany