Wpadka H&M! Kontrowersyjna reklama bluzy z napisem „Coolest monkey in the jungle”

Znana szwedzka firma odzieżowa H&M zaliczyła poważną wpadkę. Poszło o sesję, podczas której czarnoskóry chłopiec ubrany jest w bluzę z napisem „Coolest monkey in the jungle”.

Znana firma odzieżowa H&M zaprezentowała kontrowersyjną reklamę w brytyjskiej wersji swojego sklepu internetowego. Czarnoskóry chłopiec ubrany był w bluzę z napisem „Coolest monkey in the jungle” (najfajniejsza małpka w dżungli).

coolest monkey

kolaż własny redakcji

Sklep oficjalnie przeprosił i zdjął reklamę ze swojej strony, ale zdjęcie zdążyło zdenerwować wiele osób, w tym kanadyjskiego muzyka znanego pod pseudonimem The Weeknd, który natychmiast zerwał współpracę z H&M. Zdjęcie zdenerwowało też wiele innych znanych osób, takich jak piłkarz Kevin-Prince Boateng czy perkusista Questlove. 

„Coolest Monkey in the Jungle” kontra „Mangrove Jungle Survival Expert”

Jedni twierdzą, że reklama to tak zwany „przypadkowy rasizm” i nie ma się czym przejmować, inni – że kampania była wyjątkowo niesmaczna, a znana firma nie powinna dopuszczać do takich afer. Sprawie z pewnością nie pomaga fakt, że białe dzieci biorące udział w sesji ubrane były w bluzy z innymi napisami, takimi jak… „Mangrove jungle survival expert” (ekspert przetrwania w namorzynowej dżungli). Inne bluzy przedstawiały wizerunki zwierząt takich jak żyrafy i tygrysy.

Firma H&M wystosowała oficjalne przeprosiny i obiecała nie tylko usunąć niefortunną reklamę, ale też zaprzestać sprzedaży samej bluzy.

„Rozumiemy, że wiele osób jest zdenerwowanych i wzburzonych zdjęciem dziecięcej bluzy. My, pracownicy H&M czujemy to samo. Przepraszamy, że to zdjęcie zostało zrobione i żałujemy jego wydruku. W związku z tym, nie tylko usunęliśmy zdjęcie z wszystkich naszych kanałów i stron, ale również wycofaliśmy te produkt z naszej oferty (…)” – napisali na Twitterze przedstawiciele szwedzkiej firmy.

A Wy, co o tym sądzicie? Czy Waszym zdaniem to tylko zwykła wpadka, czy też przejaw rasizmu, który nie powinien zdarzyć się w tak znanej firmie?

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (232 głosów, średnia: 4,16 z 5)
zapisuję głos...