Wpadka H&M! Kontrowersyjna reklama bluzy z napisem „Coolest monkey in the jungle”
Znana szwedzka firma odzieżowa H&M zaliczyła poważną wpadkę. Poszło o sesję, podczas której czarnoskóry chłopiec ubrany jest w bluzę z napisem „Coolest monkey in the jungle”.
Znana firma odzieżowa H&M zaprezentowała kontrowersyjną reklamę w brytyjskiej wersji swojego sklepu internetowego. Czarnoskóry chłopiec ubrany był w bluzę z napisem „Coolest monkey in the jungle” (najfajniejsza małpka w dżungli).
Sklep oficjalnie przeprosił i zdjął reklamę ze swojej strony, ale zdjęcie zdążyło zdenerwować wiele osób, w tym kanadyjskiego muzyka znanego pod pseudonimem The Weeknd, który natychmiast zerwał współpracę z H&M. Zdjęcie zdenerwowało też wiele innych znanych osób, takich jak piłkarz Kevin-Prince Boateng czy perkusista Questlove.
„Coolest Monkey in the Jungle” kontra „Mangrove Jungle Survival Expert”
Jedni twierdzą, że reklama to tak zwany „przypadkowy rasizm” i nie ma się czym przejmować, inni – że kampania była wyjątkowo niesmaczna, a znana firma nie powinna dopuszczać do takich afer. Sprawie z pewnością nie pomaga fakt, że białe dzieci biorące udział w sesji ubrane były w bluzy z innymi napisami, takimi jak… „Mangrove jungle survival expert” (ekspert przetrwania w namorzynowej dżungli). Inne bluzy przedstawiały wizerunki zwierząt takich jak żyrafy i tygrysy.
Firma H&M wystosowała oficjalne przeprosiny i obiecała nie tylko usunąć niefortunną reklamę, ale też zaprzestać sprzedaży samej bluzy.
„Rozumiemy, że wiele osób jest zdenerwowanych i wzburzonych zdjęciem dziecięcej bluzy. My, pracownicy H&M czujemy to samo. Przepraszamy, że to zdjęcie zostało zrobione i żałujemy jego wydruku. W związku z tym, nie tylko usunęliśmy zdjęcie z wszystkich naszych kanałów i stron, ale również wycofaliśmy te produkt z naszej oferty (…)” – napisali na Twitterze przedstawiciele szwedzkiej firmy.
A Wy, co o tym sądzicie? Czy Waszym zdaniem to tylko zwykła wpadka, czy też przejaw rasizmu, który nie powinien zdarzyć się w tak znanej firmie?