Właściwości zdrowotne ogórków kiszonych – efekty ich spożywania oraz sposoby wykorzystania, o których mogłaś nie wiedzieć

Wraz z rosnącą świadomością na temat zdrowego odżywiania i stylu życia zaczynamy odchodzić od przetworzonych produktów, które po latach PRL-owskiej pustki na sklepowych półkach mogły początkowo wydawać się nam atrakcyjne. Z roku na rok obserwuje się coraz wyraźniejszy powrót do dawnych receptur i tradycyjnej polskiej kuchni, czerpiącej z samodzielnie wytwarzanych produktów mlecznych oraz kiszonek. Zamiłowanie do tych ostatnich jest wyjątkowo korzystne dla naszego zdrowia. W jaki sposób jedzenie kiszonych ogórków i korzystanie z pozostałej po nich wody może przyczynić się do poprawy kondycji i funkcjonowania w trybie zero waste? Oto 9 zaskakujących faktów!

Ogórki kiszone to – podobnie jak kapusta – danie tak mało wyrafinowane, że wielu smakoszy nie przyznaje się oficjalnie do odczuwanego względem nich uwielbienia. Kojarzą się przez to głównie z zupą ogórkową, zagryzką dla toastów i ciążowymi zachciankami. Tymczasem zarówno same ukiszone warzywa, jak i powstała w wyniku tego procesu woda posiadają wiele dobroczynnych właściwości, którymi możemy się cieszyć na bardzo różne sposoby. Poznajcie właściwości zdrowotne ogórków kiszonych oraz sposoby na pełne wykorzystanie tych przetworów w duchu zero waste!

Właściwości zdrowotne ogórków kiszonych

źródło: www.pixabay.com

Właściwości zdrowotne ogórków kiszonych – efekty ich spożywania oraz sposoby wykorzystania, o których mogłaś nie wiedzieć

 

A oto zaskakujące sposoby wykorzystania i właściwości zdrowotne ogórków kiszonych:

1. Woda z kiszonych ogórków skutecznie łagodzi bóle mięśni i niweluje zakwasy, dlatego świetnie sprawdzi się po intensywnych ćwiczeniach. To idealny suplement dla sportowców i aktywnych osób, a wszystko dzięki zawartemu w niej potasowi!

2. Spożywanie ogórków kiszonych pomaga regulować poziom kwasu żołądkowego, wpływając dobroczynnie na procesy trawienne. Powstrzymuje procesy gnilne produktów powstałych w efekcie trawienia. 

3. Zarówno spożywanie ogórków kiszonych, jak i picie wody po ogórkach wspomaga odchudzanie. Nie tylko bowiem pobudza procesy trawienne, ale także wspiera usuwanie toksycznych złogów jelitowych.

4. Woda z ogórków kiszonych w naturalny sposób koi poparzenia słoneczne. Wystarczy kilka razy dziennie skrapiać nią zaczerwienione piekące miejsca.

5. Wypicie wody z ogórków kiszonych jest ponadto doskonałym domowym remedium na…kaca. Wystarczy kilka łyków, by złagodzić nieprzyjemne objawy „syndromu dnia wczorajszego”.

6. W upalne dni, gdy czujemy się odwodnione i zmęczone, marząc o błyskawicznej dawce elektrolitów, możemy sięgnąć właśnie po wodę z ogórków kiszonych. Bardzo dobrze orzeźwi i szybko nawodni nasz organizm, przywracając siły do działania.

7. Co więcej, woda po ogórkach kiszonych to doskonała baza do marynowania mięsa. Zamiast robić specjalną marynatę, przelej ją do miseczki i dodaj do środka odrobinę kminku i rozmarynu, trochę świeżego czosnku i cebuli. W zależności od indywidualnych upodobań i rodzaju marynowanego mięsa dopraw dodatkowymi przyprawami i maceruj mięso w lodówce przez kilka godzin.

8. Co jeszcze zrobić z wodą po kiszonych ogórkach? Świetnym pomysłem będzie zastąpienie nią wody, którą dodajesz do ciasta w czasie przygotowywania domowego chleba. Nada ona pieczywu apetyczny aromat i zagwarantuje odpowiednią wilgotność.

9. Zdrowotne właściwości ogórków można wykorzystać nie tylko dla podtrzymania własnego zdrowia, ale również do pobudzenia do wzrostu i kwitnięcia uprawianych przez siebie kwiatów. Wystarczy, że do litra czystej wody wlejemy pół szklanki wody ogórkowej i dokładnie wymieszamy miksturę. Taką mieszanką zaleca się podlewać zarówno kwiatki doniczkowe, jak i rośliny balkonowe.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (75 głosów, średnia: 4,31 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Skosa Sandra  11 marca 2020 12:28

    Ja lubię każdy rodzaj ogórków.

    Odpowiedz
  2. Kika07645  13 marca 2020 07:55

    Ooo super wiadomości ^^

    Odpowiedz
  3. Szarlotta  22 marca 2020 11:40

    Kiszonki są świetne – smaczne i zdrowe. Genialne na odporność i jelita!

    Odpowiedz
  4. mojawww  5 maja 2020 23:00

    Każde zrobione osobiście przetwory są zdrowsze od kupionych, bo oprócz cukru, soli lub octu, nie mają innych konserwantów ani polepszaczy smaku.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany