Witaminowy zawrót głowy

Słupek rtęci w termometrze systematycznie się podnosi, rano budzą nas promienie słońca, otoczenie staję się bardziej zielone – aż chce się żyć! Warunki zewnętrzne to jednak nie wszystko. W jaki sposób możemy przygotować swój organizm na wiosenny okres? Zadbajmy o właściwą kurację witaminową.

Owoce i witaminy

Wreszcie nadeszła długo wyczekiwana wiosna! Światło słoneczne polepsza nasze samopoczucie, dostarczając serotoniny, która odpowiada za regulowanie nastroju. Szczególne znaczenie w tym okresie ma witamina D. W sezonie letnim całkowite zapotrzebowanie na nią pokrywane jest w sposób naturalny. Witamina ta bowiem syntezuje w organizmie pod wpływem słońca, dlatego też po okresie zimy jej obecność w naszym organizmie jest zdecydowanie za niska, co z kolei prowadzić może do wiosennej apatii. Warto uzupełniać jej braki, ponieważ ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Udowodniono, że dorośli z niedoborem witaminy D są 11 razy bardziej podatni na depresję. Poza tym zmniejsza ryzyko zawałów serca, wzmacnia nasze kości aż o 50% i zmniejsza zagrożenie zachorowalności na raka piersi aż o 83%! Witaminę D odnajdziemy w rybach, tranie i przetworach mlecznych. Jak widać, słońce nie stanowi jedynie zagrożenia dla skóry. W zdrowych dawkach ma bardzo dobry wpływ na nasze funkcjonowanie, umożliwiając pozyskanie witaminy D w pełni naturalny sposób.

Wbrew pozorom miesiące wiosenne to taki czas, kiedy nasz organizm poddawany jest najcięższej próbie. Wynika to z faktu panowania kryzysu witalnego podczas zimy, dlatego teraz powinniśmy zadbać o uzupełnienie braków wszystkich witamin, nie tylko witaminy D. Zimowy jadłospis zazwyczaj zawiera produkty tłuste oraz nie sprzyja jedzeniu „na zimno” produktów mlecznych – jogurtów, maślanek, które są bogate w witaminę A. Podczas zimowych miesięcy zmniejsza się także spożycie posiłków przygotowanych z lekkich i zdrowych warzyw i owoców. Te żółte, pomarańczowe i czerwone są głównymi źródłami beta-karotenu. Witamina ta jest znana z nadawania skórze specyficznego zabarwienia. Za kojenie nerwów i wspomaganie metabolizmu odpowiedzialna jest witamina B – zawarta w produktach zwierzęcych i owocach – przede wszystkim w czarnej porzeczce, a także w miodzie. Działanie przeciwutleniające ma niezwykle ważna witamina C. Warto pamiętać o tym, że niedobór tej witaminy powoduje, m.in. anemię oraz pogarszanie się stanu skóry, która staje się szorstka i  wiotka.

Niestety wczesną wiosną spożywamy jeszcze ubiegłoroczne warzywa i owoce, które ze względu na długi okres przechowywania znacząco tracą na zawartości witamin i minerałów.

Z wiosennymi niedoborami witamin możemy uporać się dzięki suplementom diety, jak na przykład Alfa Aktiv, produkowany z najwyższej jakości koncentratów owocowych z czarnej porzeczki (źródło m.in.: witaminy B, prowitaminy A i kwasu foliowego), aronii (witamina C, beta-karoten, mikroelementy) oraz miodu pszczelego – źródła minerałów, witamin z grupy B oraz antyoksydantów. Suplementy diety nie tylko mogą nam pomóc w wewnętrznej odbudowie organizmu po zimie, ale także przywrócą siły witalne, byśmy w pełni mogli cieszyć się wiosennym słońcem!

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (152 głosów, średnia: 4,50 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. berlinka85  9 sierpnia 2013 21:05

    ślinka leci 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany