Wiosenny sprzymierzeniec odporności

Według Światowej Organizacji Zdrowia owoce i warzywa powinniśmy spożywać co najmniej 5 razy dziennie. Często nie jesteśmy w stanie sprostać tym zaleceniom, w wyniku czego, wiosną nasz organizm może być osłabiony i podatny na przeziębienia. Dlatego teraz, gdy marzymy o pozbyciu się ciężkich swetrów i wyczekujemy majówki, warto uzupełnić witaminy dzięki całkowicie naturalnym, świeżo wyciskanym sokom.

Wiosenna odpornosc

Specjaliści ds. żywienia od dawna podkreślają istotną rolę warzyw i owoców w codziennej diecie. Są prawdziwym zastrzykiem energetycznym, które swoją moc czerpią z naturalnego, występującego w owocach cukru. Im bardziej naturalny sok, tym większe jego właściwości odżywcze i zawartość niezbędnych dla zdrowia witamin. Idealnym rozwiązaniem byłoby gdybyśmy sami codziennie wyciskali szklankę soku. Wygodniej jest jednak kupić poręczną butelkę soku w sklepie. Na wiosenną chandrę i wzmocnienie odporności najlepsze będą te bogate w witaminę C, a więc sok z cytrusów, różowych grejpfrutów i oba warianty soku pomarańczowego – z miąższem lub bez niego.

Regularne picie soku z owoców cytrusowych wpływa na zwiększenie odporności organizmu. Dzieje się tak, dzięki wysokiej zawartości witamin i mikroelementów, które wzmacniają odporność i dlatego są polecane w okresie przejściowym, w więc jesienią i wiosną. Dla osób, które poszukują intensywnego smaku idealny będzie sok z różowego grejpfruta.Dietetycy bardzo wysoko oceniają grejpfruty ze względu na jego wartości odżywcze. Owoce są bogatym źródłem wapnia oraz witaminy C. Ponadtoułatwiają trawienie, oczyszczają organizm z toksyn i przyspieszają przemianę materii, dlatego też dla wielu osób stały się symbolem odchudzania. Wiele cennych właściwości posiada również sok z pomarańczy. Posiada dużą porcję witaminy C oraz folacynę, które stymulują układ odpornościowy. Jest również bogaty w minerały, głównie potas oraz wapń. Z kolei miąższ zawarty w naturalnych sokach dostarczy organizmowi dodatkowego błonnika, który korzystnie wpłynie na proces trawienny.

Wybierając sok w markecie należy pamiętać o tym, że im bardziej naturalny sok, tym większe będą jego wartości odżywcze. Warto, więc sięgać po soki nieprzetworzone, np. Limena Fresh&Cool. Po uważnym przestudiowaniu etykiet większości soków, łatwo zauważyć, że niewielu producentów proponuje szeroką gamę delikatnie pasteryzowanych soków, które w 100% powstały ze świeżo wyciskanych owoców. A to właśnie te soki dostarczają taką ilość witamin i mikroelementów jak całe warzywa i owoce. Co ważne, przy ich produkcji nie użyto żadnego koncentratu, wody, cukru, ani konserwantów czy sztucznych barwników, więc są bezpieczne dla alergików, dzieci i przyszłych mam. Owocowo, znaczy zdrowo.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (120 głosów, średnia: 4,72 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Ewa  14 kwietnia 2013 14:12

    Bardzo dobry artykuł!

    Odpowiedz
  2. magda6915  16 lipca 2013 17:51

    Soki to samo zdrowie! przekonałam się już o tym nie raz:)

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany