Nadchodzą wielkie wyprzedaże w H&M! Kiedy i dlaczego? Sprawdź
Sezonowe wyprzedaże to coś, na co jesteśmy zawsze przygotowane. W ciągu najbliższych miesięcy znana sieciówka H&M planuje jednak znacznie bardziej gruntowne czyszczenie magazynów. Sklep musi się pozbyć odzieży o wartości nawet 4 mld dolarów! Kiedy możemy się spodziewać wyprzedaży i z czego ona wynika?
Znana szwedzka marka H&M planuje wielką wyprzedaż – prawdopodobnie największą w swojej historii. Planowane wyprzedaże w H&M są spowodowane… błędem w planowaniu sprzedaży. Co zmusza znaną sieciówkę do zorganizowania czyszczenia magazynów na taką skalę?
Jak podaje agencja Bloomber Markets, firma Hennes & Mauritz AB ma w planach wielkie czyszczenie magazynów, podczas których pozbędzie się odzieży o niebagatelnej wartości 4 miliardów dolarów. Łatwo się domyślić, że jest to mnóstwo odzieży, która przestaje się mieścić w magazynach firmy. A wszystko przez błąd w szacowaniu zapotrzebowania na asortyment H&M.
Sezonowa wyprzedaż nie wystarczyła, by pozbyć się zalegających zapasów. Na początku nowego sezonu ich ilość jest jeszcze wyższa niż pod koniec poprzedniego – o całe 7%.
Wyprzedaże w H&M – kiedy możemy się ich spodziewać?
Nie ma jeszcze dokładnej informacji o dacie wielkich wyprzedaży. Z wypowiedzi dyrektora generalnego Hennes & Mauritz AB, Karla-Johana Perssona, wiadomo jednak, że firma musi pozbyć się nadwyżkowej odzieży w pierwszej połowie 2018 roku, dlatego najprawdopodobniej wyprzedaże rozpoczną się jeszcze tej wiosny.
Warto wspomnieć, że szwedzka marka od dawna znajduje się w nie najlepszej sytuacji. Złe planowanie dodatkowo pogłębiło trwający już kryzys. Zyski firmy spadły aż o 63%. Obecnie znajdują się na poziomie najniższym od 16 lat. Również ceny akcji znacznie staniały i obecnie są na poziomie najniższym od 13 lat. Zarząd firmy usiłuje poprawić jej sytuację inwestowaniem w e-commerce. Karl-Johan Persson zapowiada spore zmiany technologiczne.
– 2018 to rok przejściowy dla grupy H&M, przyspieszamy naszą transformację, żebyśmy mogli wykorzystać możliwości, jakie daje szybka digitalizacja – mówi Persson.
Przyczyn złej sytuacji sklepu upatruje się także w rywalizacji z innymi markami odzieżowymi, które w ostatnich latach znacznie przyspieszyły przepływ między ogniwami łańcucha dostaw. Z tego powodu H&M nie zawsze nadąża za najnowszymi trendami, a rzeczy, które się nie sprzedają, trzeba się jakoś pozbyć. Ma to plusy dla konsumenta w postaci atrakcyjnych wyprzedaży, jednak i one nie zawsze załatwiają sprawę. W zeszłym roku firma spotkała się ze znaczną krytyką z powodu palenia – rzekomo wadliwych – ubrań w elektrociepłowniach. W ciągu ostatnich pięciu lat miało to być nawet 60 ton odzieży!
Szykujecie się na wielkie wyprzedaże w H&M? A może wolicie inne marki modowe?