W czym pomaga pozycjonowanie?
Masz swoją stronę internetową? Co możesz zrobić, aby była ona jeszcze bardziej dochodowa? sprawdź, czym zajmuje się i w czym pomaga pozycjonowanie. Ten artykuł przybliży Ci trochę ten temat i podpowie, jak to działa.
Czym jest pozycjonowanie?
Na samym początku warto przyjrzeć się samemu procesowi pozycjonowania i dowiedzieć się więcej o tym, co to jest. Pozycjonowanie to zespół różnych czynności, które mają na celu zoptymalizowanie witryny.Celem jest to, aby roboty Google dobrze oceniły stronę i sprawiły, że będzie ona jak najwyżej na liście wyszukiwania. Oczywiście po wpisaniu frazy, czyli zapytania, które jest tożsame z tematyką strony, którą prowadzisz. Pozycjonowanie obejmuje działania na stronie oraz poza nią, czyli optymalizację pod SEO, zadbanie o strukturę witryny, techniczne SEO, copywriting, jak również link building – to tylko część czynności. Strategia uzależniona jest od budżetu, konkurencji, stanu witryny i celów.
Jak działa pozycjonowanie?
Jest to dość skomplikowany proces, który składa się z wielu różnych etapów. Na początku należy zająć się audytem SEO oraz analizą słów kluczowych. Pierwsze polega na sprawdzeniu, co było zrobione wcześniej w zakresie pozycjonowania oraz jak wpłynęło to na dotychczasowe wyświetlanie się strony w wyszukiwarce. Jeśli nie były podejmowane żadne działania, to audyt wykaże błędy popełniane nieświadomie, obszary wymagające natychmiastowej poprawy oraz elementy, jakie należy rozwijać.Drugie zakłada znalezienie fraz, jakich używają użytkownicy, aby wyszukać firmy lub sklepy podobne do Twojego. Liczy się liczba wyszukań, dopasowanie do branży, ale też to, czy dane frazy pasują do oferty. Ponadto należy zweryfikować, czy nie ma kanibalizacji i dopasować słowa kluczowe do konkretnych podstron.
Pozycjonowanie polega też między innymi na poprawie technicznych aspektów strony, na uzupełnieniu opisów ALT, poprawieniu nagłówków, meta opisów i wielu innych kwestii. Czyli wszystkich kwestii, których na co dzień nie widać, a tkwią „wewnątrz” strony i mają na nią duży wpływ.
Zajmuje się ono także uzupełnieniem oraz zoptymalizowaniem pod SEO treści na stronie,aby były one dopasowane do wyszukiwarek pod kątem fraz kluczowych, a jednocześnie napisane były w sposób zrozumiały dla czytelnika i poprawny pod względem językowym.
Jakie są korzyści z pozycjonowania?
Pozycjonowanie poprawi pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania, co oznacza, że zwiększy się dzięki temu ruch organiczny (niepłatny). Każde kolejne wejście to potencjalny klient, który zostawi kontakt do siebie, zadzwoni do Ciebie lub wybierze produkt z Twojego sklepu. Co więcej, jednym z ważnych aspektów pozycjonowania jest też prowadzenie bloga eksperckiego, gdzie są umieszczane teksty na tematy związane z Twoją branżą. W ten sposób nie tylko podniesiesz świadomość marki, ale także zbudujesz wizerunek eksperta.
Pozycjonować samemu czy zatrudnić agencję SEO?
Pozycjonować stronę można nawet samemu, ale jest to nieopłacalne. Trzeba bowiem zagłębić się w temat, poznać zarówno techniczną, jak i językową stronę SEO. Jest to także proces czasochłonny, który wymagać będzie wielu godzin pracy – co przy prowadzeniu firmy może znacząco Cię ograniczać. Konieczne będzie także wykupienie oprogramowania, które ma za zadanie ułatwić techniczną stronę pozycjonowania czy pomóc w ustaleniu fraz kluczowych. Dlatego też dużo łatwiej i korzystniej zdecydować się na agencję SEO, która specjalizuje się w pozycjonowaniu stron. Tam Twoją stroną zajmą się ludzie, którzy codziennie ćwiczą w tym swoje umiejętności, szkolą się w tej dziedzinie oraz podnoszą swoje kwalifikacje. Kwota, którą będziesz musiał zainwestować w ostatecznym rozrachunku i tak będzie dużo niższa. Czas pozycjonowania samodzielnego zawsze jest dłuższy, gdyż bez doświadczenia popełnisz wiele błędów i nie będziesz wiedzieć, na czym się skupić.
Jak wybrać odpowiednią agencję SEO?
Na rynku dostępnych jest coraz więcej firm, które proponują pozycjonowanie stron. Jak zatem wybrać tę najlepszą? Najlepiej sprawdzić, która agencja SEO ma dobrą pozycję w wyszukiwarce. Jeśli zadbała o siebie, to zadba i o Ciebie. Dlatego też warto wpisać w Google frazę „pozycjonowanie stron” dzięki temu sprawdzisz jaka agencja SEO jest sama dobrze wypozycjonowany. Następnie przejrzyj kilka pierwszych ofert i sprawdź referencje lub portfolio, które powinny być umieszczone na stronie.