Jak usprawnić działanie swojego salonu kosmetycznego – podpowiadamy

Żadnym współczesnym biznesem nie da się zarządzać za pomocą zeszytu i długopisu. Przede wszystkim dlatego, że jest to czasochłonne i często zaburza normalny cykl pracy. Analiza osiąganych wyników jest bardzo trudna i trudno na tej podstawie planować perspektywy dalszego rozwoju, podejmować działania naprawcze. Na szczęście w sukurs właścicielom firm przychodzą nowoczesne narzędzia zarządzania, które znacznie usprawniają pracę firmy. Najważniejszą rolę odgrywają różnego rodzaju programy dedykowane dla firm z konkretnej branży.

Usprawnienie salonu kosmetycznego

fot. pixabay

Organizacja pracy najważniejsza

Po kilku latach prowadzenia salonu kosmetycznego dostrzegasz, że jego potencjał nie do końca jest wykorzystywany, a jego zarządzanie pochłania coraz więcej czasu, najczęściej dzieje się to kosztem kontaktów z klientami.  To najwyższy czas, by wprowadzić zmiany w zarządzaniu salonem.

Poświęć jeden dzień na obserwację jego funkcjonowania i określ najsłabsze punkty. Dzięki temu będziesz mogła wprowadzić odpowiednie procedury usprawniające. Dobrze opracowane znacząco poprawią organizację pracy i standard wykonywanych usług, a to bezpośrednio przełoży się na wzrost ilości klientów i poziom ich zadowolenia.

Procedury mogą dotyczyć bardzo różnych obszarów działalności gabinetu kosmetycznego, ale najczęściej dotyczą:

  • przestrzegania standardów sanitarnych w salonie,
  • przestrzegania standardów sanitarnych podczas wykonywania zabiegów,
  • kontrolowania stanu zapasów w salonie i ich uzupełnianie,
  • zarządzania czasem pracowników i klientów.

Wdrożenie procedur to dopiero pierwszy krok do sukcesu. Kolejnym jest monitorowanie ich efektów, na pewno niektóre będą wymagały modyfikacji.  Warto w tym wypadku zorganizować spotkanie z pracownikami i posłuchać ich uwag, to oni ostatecznie realizują procedury.

Najczęściej punktem newralgicznym salonu kosmetycznego jest ustalenie terminów wizyt klientów, określenie pracownika, czasu trwania zabiegu kosmetycznego, anulowanie wizyt lub przesuwanie ich w czasie. Odnotowywanie tego w zeszycie jest bardzo trudne. Liczne skreślenia i korekty powodują w efekcie chaos trudny do opanowania. Pracownik często musi odrywać się od pracy, by przyjąć zgłoszenie telefoniczne i zapisać wizytę w zeszycie, o pomyłki nie jest wtedy trudno?

 

Jak zdobyć nowych klientów?

Obsługa klientów jest kluczowa dla budowy wizerunku salonu kosmetycznego. Na każdym etapie musi być ona na najwyższym poziomie. Przede wszystkim należy zadbać o jak najszerszą i zróżnicowaną ofertę wykonywanych zabiegów. Salon należy wyposażyć w nowoczesne lamy i inne urządzenia pozwalające na wykonywanie zabiegów na najwyższym poziomie.  Oczywiście trzeba zadbać także o wystrój pomieszczeń i miłą atmosferę.

Pierwsze wrażenie i zadowolenie jest bardzo ważne, ale jeszcze ważniejsze jest zatrzymanie klienta na dłużej. Warto pomyśleć o promocjach dla stałych klientów, które będą budowały ich lojalność. Niestety czasami wszystkie wysiłki może zniweczyć mała niedogodność, jaką jest ustalanie i rezerwowanie wizyt w gabinecie kosmetycznym. Czasami klienci w natłoku obowiązków i spraw do załatwienia zapominają zarezerwować wizytę lub zapominają o tej, którą już  zarezerwowali. Problem ten można stosunkowo łatwo rozwiązać za pomocą wirtualnego kalendarza.

Program do zarządzania salonem kosmetycznym

Powszechny dostęp do internetu nie tylko stacjonarnego, ale przede wszystkim mobilnego spowodował, że większość osób wszystkie swoje sprawy załatwia poprzez internet. Smartfona zawsze mają przy sobie. Za jego pomocą zarządzają kontem osobistym, dokonują zakupów w sklepach internetowych, przeglądają ulubione portale internetowe, zamawiają wizyty u lekarza. Chcieliby także rezerwować wizyty w salonie fryzjerskim i kosmetycznym.

Na rynku istnieje wiele programów pozwalających usprawnić pracę salonu kosmetycznego. Do wyboru dostępne są bardzo zaawansowane aplikacje pozwalające zarządzać stanami magazynowymi, planowanie zakupów, ustalanie grafiku pracowników, tworzenie kart klientów, rezerwowanie wizyt.

W mniejszym zakładzie kosmetycznym, by usprawnić jego pracę wystarczy program do planowania i rezerwowania wizyt. Ich obsługa jest całkowicie intuicyjna, więc bez problemu można stworzyć własne pierwsze bazy. należy wpisać każdego pracownika, każdego klienta oraz wszystkie zabiegi wykonywane w gabinecie.

 

Korzyści dla właściciela

Program dla salonów kosmetycznych znacznie ułatwia właścicielowi jego prowadzenie. W dowolnym momencie może sporządzić odpowiednie statystyki, które pozwolą mu sprawdzić jakie zabiegi wykonywane są najczęściej, który pracownik najczęściej wybierany jest przez klientów.

Dzięki statystykom właściciel salonu beauty może sprawdzić kiedy salon ma najmniejsze obłożenie. W tym przypadku usprawnienie jest stosunkowo łatwe, wystarczy wprowadzić promocje dla studentów lub emerytów, którzy mają bardziej elastyczny grafik. Możliwości wykorzystania programu, by usprawnić pracę w salonie jest znacznie więcej.

Stworzenie spersonalizowanych wizytówek dla klientów pozwala na nawiązanie bliższych relacji z nimi. Będą mogli wyrażać swoje zdanie na temat poziomu świadczonych usług, podpowiadać nowe rozwiązania. Dzięki temu będzie można wprowadzać kolejne usprawnienia i prowadzenie salonu stanie się prostsze.

 

Korzyści dla klienta

Wszelkie zmiany w zarządzaniu salonem mają przede wszystkim na osiągnięcie jak największego zadowolenia klienta i usatysfakcjonowanie go. Doskonale nadaje się do tego wirtualny kalendarz, który umożliwia klientom rezerwację terminu przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu. Widząc stronę kalendarza w wybranym tygodniu może wybrać najbardziej optymalny dla siebie termin, zobaczy tam także aktualne promocje usług i nową ofertę. W razie konieczności zmiany terminu może wykonać to zdalnie bez konieczności dzwonienia do salonu.

Dzięki programowi klient może także uprzedzić gabinet, że jest uczulony na określone substancje i przyniesie własne kosmetyki hypoalergiczne lub prosi o zastosowanie kosmetyków określonej firmy. Dla wielu osób to bardzo ważna opcja.

Prowadzenie salonu kosmetycznego to bardzo duże wyzwanie. Popyt na rożnego rodzaju nowoczesne zabiegi z zakresu medycyny kosmetycznej stale rośnie, ale rośnie także konkurencja. wysoka jakość usług i dobre zarządzanie pozwalają na ciągły rozwój oraz zdobywanie nowych klientów. Wprowadzenie zarządzania za pomocą aplikacji internetowej znacznie to ułatwia, dodatkowo nie wymaga fizycznej obecności w salonie. Robiąc zakupy w hurtowni można sprawdzić, czy wszystkie zaplanowane wizyty są realizowane, czy nie występują jakieś opóźnienia.

Z punktu widzenia biznesowego program do zarządzania salonem kosmetycznym ma jeszcze jedną bardzo ważną zaletę, mianowicie w okresie wakacyjnym nie trzeba salonu zamykać. Można nim zarządzać z każdego miejsca na świecie. Dzięki rezerwacji online, w zależności od umówionych wizyt, można regulować godziny otwarcia oraz urlopy personelu.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (84 głosów, średnia: 4,54 z 5)
loading... zapisuję głos...