Urządzenia do ćwiczeń w domu – najlepsze propozycje dla kobiet

Kobiety coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, jak duże znaczenie ma aktywność fizyczna dla ich ogólnego stanu zdrowia oraz kondycji. Specjaliści podkreślają również, że regularne treningi pozytywnie wpływają na samopoczucie, pozwalają zapomnieć o troskach i problemach, a także pobudzają produkcję endorfin, czyli hormonów szczęścia. Kobiety, które nie chcą tracić czasu i pieniędzy na dojazdy na siłownię, mogą zdecydować się na zakup domowych urządzeń do ćwiczeń. Na które z nich warto zwrócić uwagę?

Wioślarz powietrzny

To rodzaj urządzenia treningowego, które napędzane jest powietrzem. Wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze system napędu, oporu i hamowania pozwala dopasować intensywność ćwiczeń do własnych potrzeb i możliwości. Kobiety, które chcą zadbać o swoją kondycję, powinny wiedzieć, że dzięki wioślarzowi powietrznemu można znacznie rozbudować masę mięśniową. Wszystko dlatego, że trening na tym urządzeniu angażuje do pracy aż 95% mięśni całego ciała. Najefektywniej pracują mięśnie brzucha, nóg, barków, pośladków, rąk i grzbietu.

Dobra wiadomość dla pań, które chcą zrzucić nadmiar zbędnych kilogramów, jest taka, że wioślarz powietrzny w krótkim czasie pozwala spalić bardzo dużą ilość kalorii. Regularne ćwiczenia pozwalają więc szybko pożegnać się z nadmiarem tkanki tłuszczowej.

Wioślarz powietrzny to urządzenie, dzięki któremu można wykonać bardzo efektywny trening cardio. Ważne, by poszczególne ćwiczenia wykonywać w poprawny sposób, co pozwala uniknąć bolesnych kontuzji i urazów.

Bieżnia

Domowa bieżnia to urządzenie, dzięki któremu można przeprowadzić trening wytrzymałościowy, a także trening mięśni nóg. Regularne treningi na bieżni wzmacniają nogi, a dodatkowo stanowią bardzo atrakcyjną alternatywę dla ćwiczeń na zewnątrz. W sytuacji, kiedy bieganie na świeżym powietrzu nie jest możliwe, trening na bieżni może stanowić doskonały zamiennik. Regularne korzystanie z domowej bieżni jest znakomitym sposobem nie tylko na wyszczuplenie sylwetki, ale także pobudzenie do pracy układu odpornościowego organizmu oraz poprawę ogólnego samopoczucia. Ma to szczególne znaczenie w okresie jesienno-zimowym.

Rower stacjonarny

To niewielkie urządzenie, z którego może korzystać praktycznie każdy. Nawet kobiety, które borykają się z dużą nadwagą bądź też otyłością, nie muszą obawiać się o ryzyko kontuzji. Wszystko dlatego, że rower treningowy w dużo mniejszym stopniu niż inne urządzenia obciąża stawy. Dodatkowo, większość tego typu urządzeń pozwala regulować obciążenie według własnych potrzeb, co pozwala dopasować trening do własnych możliwości. Na stacjonarnym rowerze treningowym można odbyć zarówno rekreacyjną przejażdżkę, jak i ostry, bardzo intensywny trening mięśni nóg. 

Jak widać, na rynku dostępnych jest mnóstwo urządzeń, które warto wziąć pod uwagę przy urządzaniu domowej siłowni. Różnią się od siebie funkcjonalnością, przeznaczeniem i rodzajem – łączy je jednak jedno – zbawienne działanie na kobiecą sylwetkę i samopoczucie.

Aktywność fizyczna dla kobiet – dlaczego warto?

Aktywność fizyczna dla kobiet – dlaczego warto?

Poranny jogging, wieczorny trening w siłowni, a może seans jogi w południe? Niezależnie od rodzaju sportu, jaki uprawiasz, potrzebujesz skutecznej ochrony, którą zapewni ci dobry antyperspirant dla kobiet. Sprawdź, jak go wybrać, a także jakie
10 ćwiczeń dla treningu domowego od Joe Holdera – trenera Gwiazd

10 ćwiczeń dla treningu domowego od Joe Holdera – trenera Gwiazd

Joe Holder jest Partnerem Dyson  mieszkającym w Nowym Jorku, w USA. Będąc ekspertem z grona Nike master trainer Joe prowadzi regularną kolumnę fitness w GQ, przyczynia się do powstawania całego szeregu publikacji i myśli holistycznie,
Ćwiczę i nic – jak skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej?

Ćwiczę i nic – jak skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej?

Wielu z nas zna uczucie rozczarowania, gdy mimo drakońskiej diety i ćwiczeń na siłowni znienawidzony tłuszcz nie znika. Usunięcie nadmiaru tłuszczu z pewnych obszarów wydaje nam się niemożliwe. W tej sytuacji warto wesprzeć swoje wysiłki

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (32 głosów, średnia: 4,78 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Adela  22 lutego 2023 10:00

    Lubię dbać o swoja formę i z tego powodu zdrowo jem, pije sporo cisowianki bez gazu no i ćwiczę. W domu posiadam bieżnie, rowerek, trampolinę, piłkę i wiele innych przydatnych urządzeń.

    Odpowiedz
  2. Hidari11  22 lutego 2023 18:06

    Bieżnia i rowerek to drogie sprzęty, dodatkowo zżerające prąd. Warto zaopatrzyć się w stepper, hula-hop, skakankę- tańsze akcesoria, a dające wycisk i sporo frajdy.

    Odpowiedz
  3. Magdalena  22 lutego 2023 19:29

    A ja wolę spacery 🙂

    Odpowiedz
  4. macierzanka  22 lutego 2023 19:53

    Mam w domu rowerek stacjonarny,ale najczęściej też chodzę na długie spacery.

    Odpowiedz
  5. Lamotek.pl  14 kwietnia 2023 22:59

    świetny zestaw, ćwiczenia na piłce są genialnie! pięknie kształtują sylwetkę! 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany