Trening dla par to doskonały pomysł na zabawę we dwójkę. Odnajdźcie w sporcie wspólną pasję

Zawsze jest cała masa wymówek, które odciągają ciebie i partnera od walki o piękną sylwetkę. Tymczasem może rozwiązaniem będą wspólne ćwiczenia w domu lub ogrodzie? Spróbujcie – być może wzajemna motywacja i świetnie spędzony czas okażą się kluczem do sukcesu.

Trening dla par? Dlaczego nie! Okazuje się, że wspólne ćwiczenia mogą was do siebie zbliżyć, motywować, a także pokażą jak między wami działa współpraca. I wcale nie mamy na myśli wspólnego wyjścia na rower, rolki czy bieganie, co pewnie robicie w weekendy, a trening, który każde z was osobno wykonuje na siłowni przy użyciu sprzętów. Aby nie krępowała was obecność gapiów, możecie pozostać w domu, gdzie przecież czujecie się najswobodniej, albo wyjść w plener, co umożliwia letnia pogoda. Co więcej, aby pięknie wypracować mięśnie w parze, wystarczy… siła waszych mięśni i synchronizacja. A zatem – od kiedy zaczynacie?

źródło: www.pixabay.com

Trening dla par to doskonały pomysł na zabawę we dwójkę. Odnajdźcie w sporcie wspólną pasję

Rozgrzewka

Co powiecie na taniec cha-cha w wydaniu skocznym i intensywnym? Ten taniec świetnie rozgrzeje całe ciało. A jeśli nie gorące rytmy, to może dobrze znany krakowiaczek? Łapiecie się za ręce i przeskakując z nogi na nogę kilkakrotnie okrążacie pokój. Gdy podbijecie już nieco tętno dobrze jest też nieco się rozciągnąć. Siądźcie naprzeciw siebie, złączcie się stopami i chwyćcie się za ręce, przeciągając się ostrożnie (każdy na swoją stronę). Rozciągnijcie się też na stojąco. Stajecie naprzeciw siebie i jeden partner kładzie ręce na ramiona drugiego, następnie unosi nogę rozciągając pośladki. Ćwiczenie powtarzamy też na drugą nogę, a następnie zmieniamy się. 

A teraz przyszedł czas na ćwiczenie konkretnych mięśni. Polecamy zrobić po 3 serie każdego z poniższych ćwiczeń, w zależności od waszych możliwości, niech na każdą z nich składa się między 10 a 20 powtórzeń.

1) Przysiady z wyskokiem

Stajecie naprzeciw siebie. Stopy rozstawiacie na szerokość barków. Cofając biodra, z prostymi plecami schodzimy do przysiadu, tak by uda były mniej więcej równoległe do podłogi. Następnie prostujemy się, wyskakując w górę i w powietrzu przybijamy partnerowi piątkę.

https://www.instagram.com/p/BgSrBsOhHoP/

 

2) Zakroki

Znów stajecie przodem do siebie trzymając się za ręce i wykonujecie zakroki do tyłu. Nogi uginajcie naprzemiennie pamiętając, aby przy każdym kroku w obu kolanach zachować kąt prosty. Nie zapominajcie o prostych plecach. Kolano nogi zakrocznej nie powinno też dotykać podłogi.

https://www.instagram.com/p/BRwU-0hFsMc/

 

3) Rowerek

Kładziecie się na podłodze na plecach i stykacie stopami. Następnie dokładnie wykonujecie ruchy identyczne do tych, jakie wykonuje się robiąc „rowerek”. Wzajemnie stawiajcie sobie opór i zmieniajcie prędkość w kolejnych seriach.

 

4) Przenoszenie nóg

Pozostajecie na plecach, jednak tym razem tyłem stykacie się głowami, unosicie do góry ręce i splatacie, a następnie przenosicie nogi ugięte w kolanach na boki. Ćwiczenie przyniesie większy efekt gdy dodatkowo będziemy odchylać biodra.

https://www.instagram.com/p/BxsrM6EIEWt/

 

5) Pompki i spięcia brzucha

Tutaj robicie dwa różne ćwiczenia, nadal robiąc je jednak wspólnie. Jeden z partnerów wykonuje spięcia brzucha leżąc na podłodze, a drugi robi pompki na jego kolanach. Potem następuje zmiana.

 

6) Pompki z piątką

Popularnym ćwiczeniem dla par są też pompki wieńczone przybiciem piątki. Panie, które mogą mieć (a przynajmniej na początku) mniej siły, mogą wykonywać ćwiczenie klęcząc na kolanach.

https://www.instagram.com/p/5RksXTKkhB/

 

7) Brzuszki

Kolejne ćwiczenie wykonywane jest naprzemiennie. Gdy jedna osoba robi klasyczne brzuszki, druga odpoczywa i trzyma jej nogi, utrudniając w ten sposób zadanie, a także pilnując techniki.

https://www.instagram.com/p/Be_E7nvnyIg/

 

Stretching

Na sam koniec również należy się rozciągnąć. Możecie powtórzyć ćwiczenia z rozgrzewki, a także dodać przysiady w parach, trzymając się za ręce, które, przy okazji też rozciągniemy. Zafundujcie sobie też koniecznie masaż – to będzie przyjemne i rozluźniające doświadczenie. 

https://www.instagram.com/p/Bwd-wZgnyeE/

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (32 głosów, średnia: 4,63 z 5)
zapisuję głos...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany