Lecznicze techniki oddechowe. 3 naturalne metody samouzdrawiania

Lekarze i znawcy wschodniej medycyny przekonują, że oddech ma leczniczą moc. Podkreślają, że gdy oddychamy prawidłowo, w całym organizmie dochodzi do wymiany gazowej, a komórki ciała stają się lepiej dotlenione. Poprawia się krążenie, zwiększa pojemność płuc i stabilizuje rytm serca. Warto posłuchać tych rad i wypróbować uzdrawiające techniki oddechowe. Szczególnie, że większość z nas na co dzień oddycha zaledwie w 30 do 40 proc. swoich potrzeb i możliwości…

Oddychanie jest dla człowieka działaniem tak naturalnym, że na co dzień nawet się nad nim nie zastanawiamy. Tymczasem badania wyraźnie pokazują, że zapomnieliśmy, jak prawidłowo oddychać. Towarzyszący nam stres sprawia, że oddychamy zbyt płytko. Warto więc poćwiczyć świadome oddychanie, by uspokoić myśli, zapanować nad napięciem, wzmocnić ciało i duszę. Poznaj 3 lecznicze techniki oddechowe, które Ci w tym pomogą!

techniki oddechowe

źródło: www.pixabay.com

Lecznicze techniki oddechowe. 3 naturalne metody samouzdrawiania

 

1. Box Breathing, czyli „oddychanie pudełkowe”

www.pixabay.com

To szybko łagodząca napięcie technika opracowana w Stanach Zjednoczonych z myślą o żołnierzach przeżywających silny stres. Pozwala szybko opanować zdenerwowanie i strach. By z niej skorzystać zrób mocny wdech nosem, licząc do czterech. Wstrzymaj oddech ponownie odliczając do czterech. Następnie wypuszczaj powietrze po raz kolejny licząc do czterech. Odczekaj (do czterech) zanim weźmiesz następny oddech. Cały cykl powtórz od 5 do 10 razy.

 

2. Oddech ognia 

www.pixabay.com

Jest zakorzeniony w jodze kundalini i został opracowany po to, by uwalniać z toksyny z płuc i dodawać energii. By go wykonać, usiądź po turecku z wyprostowanymi plecami. Połóż jedną rękę na brzuchu, otwórz buzię i wysuń język. Oddychaj szybko naśladując ziejącego psa. Gdy poczujesz rytm i zauważysz, że Twój brzuch wciąga się przy wydechu (czyli odwrotnie niż przy normalnym oddychaniu), możesz przejść do właściwego oddechu ognia. Zamknij usta i staraj się oddychać wyłącznie przez nos. Najpierw dość wolno. Cały czas sprawdzaj, czy Twój brzuch wciąga się przy wydechu. Jeśli tak, przyspiesz. Zamknij oczy i zrób 3 serie po 15 szybkich oddechów nosem. Gdy poczujesz w ustach metaliczny smak, będzie to znak, że uwalniają się toksyny.

 

3. Wzmacniający trening Wima Hofa

www.pixabay.com

Wim Hof to człowiek, który zasłynął tym, że potrafi wytrzymać bardzo niskie temperatury. Opracowany przez niego trening oddechowy wzmacnia wytrzymałość, podnosi tolerancję na zimno, oczyszcza i łagodzi stany zapalne. By go przeprowadzić połóż się na macie lub na łóżku. Weź głęboki wdech ustami po czym wypuść powietrze (także ustami). Nabieraj maksymalnie duże hausty powietrza i wydychaj w naturalny sposób. Powtórz 30 razy zachowując stały rytm. Po ostatnich wydechu wstrzymaj oddychanie na tak długo, jak zdołasz. Teraz zrób wdech i wstrzymaj powietrze jeszcze na kilka sekund. Wypuść. Serię można powtórzyć maksymalnie 3 razy. 

Uwaga: tej techniki nie wolno stosować w wodzie ani za kierownicą, gdyż można przez chwilę poczuć się słabo.

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (33 głosów, średnia: 4,88 z 5)
zapisuję głos...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany