Sukces recyclingowy kampanii Dotykam=Wygrywam

Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem przypada 4 lutego. Coroczna, październikowa kampanii promującej profilaktykę raka piersi w tym roku uzyskała świetne wyniki, a akcję wspierało wiele gwiazd. Udział kobiet w kampanii był liczny. W 90 miejscowościach w Polsce, udało się zebrać aż 27 284 sztuk źle dopasowanych biustonoszy! Dumą napawa fakt, że podczas dwunastu edycji kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM zebrano łącznie 195 886 staników, czyli ponad 12 ton!

Biustonosze, które udało się zebrać przekazano, jak co roku, partnerowi kampanii – firmie recyklingowej Wtórpol, a uzyskane środki wspierają działania na rzecz walki z rakiem piersi, prowadzone i propagowane przez fundację Wsparcie na Starcie i stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny.

Wyniki 12 edycji kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM

W październiku 2023 roku, miesiącu poświęconym profilaktyce raka piersi, w 120 punktach zbiórek, będących salonami brafittingowymi zlokalizowanymi na terenie całej Polski, współpracującymi z marką Panache,

w 90 miejscowościach w Polsce, udało się zebrać 27 284 sztuk źle dopasowanych biustonoszy.

Za każdy oddany biustonosz punkty zbiórek przekazywały bon 20 zł rabatu na dobrze dobrany biustonosz marki bieliźniarskiej Panache.

Za sukcesem kampanii Dotykam=Wygrywam stoi jej twórczyni  IZABELA SAKUTOVA, międzynarodowa ekspertka brafittingu i autorka książek poświęconych piersiom, działaczka społeczna i miłośniczka zdrowych piersi:

„Dziękuję  serdecznie wszystkim zaangażowanym, za każdy przekazany biustonosz do reCYClingu, który sprawia, że nasza kampania Dotykam=Wygrywam dociera z ratującym życie przekazem do szerszej grupy kobiet. Fenomenalny wynik zbiórki ponad 12 ton biustonoszy ma kluczowe znaczenie dla kampanii, ponieważ każdy przekazany biustonosz nie tylko stanowi symboliczny gest solidarności w trosce o zdrowie kobiet, ale umożliwia realne kontynuowanie działań związanych z profilaktyką i walką z rakiem piersi „ – mówi Izabela Sakutova, organizatorka kampanii Dotykam=Wygrywam

A Daria Widawska , ambasadorka kampanii Dotykam=Wygrywam dodaje ” Od wielu lat jako ambasadorka kampanii Dotykam=Wygrywam przekonuje kobiety do reCYClingu i do samobadania piersi , bo same najlepiej znamy swoje ciało i możemy poprzez samobadanie piersi najszybciej wykryć zmianę i zgłosić się do lekarza. Bo wcześnie wykryty nowotwór piersi może być wyleczony!”

A  Natalia Przybysz, ambasadorka kampanii Dotykam=Wygrywam prosi „ „Pamiętajcie o swoich skarbach  – piersiach Siostry, Mamy, Babcie, Córki!”

BIUSTOapka ( biustoapka.pl )

W ciągu ostatnich 4 lat, poprzez akcję reCYClingu i sprzedaż cegiełek, kampania DOTYKAM=WYGRYWAM zebrała środki finansowe dla fundacji Wsparcie na Starcie na stworzenie i dalsze utrzymanie biustopozytywnej, bezpłatnej aplikacji skierowanej do nastolatek, budującej w nich zdrowe nawyki dbania o piersi. BIUSTOapka to pełne źródło wiedzy na temat samobadania piersi i wyboru odpowiedniego biustonosza. Zawiera interaktywny przewodnik krok po kroku, który pomaga wykonywać samobadanie piersi. Aby zapewnić regularność samobadań oraz innych istotnych badań, takich jak USG, mammografia czy cytologia, BIUSTOapka regularnie o nich przypomina. Aplikacja do bezpłatnego pobrania , dostarcza także przydatne informacje na temat rozwoju piersi i doboru właściwego rozmiaru biustonosza oraz pomaga znaleźć lokalne sklepy brafittingowe, które aktywnie wspierają kampanię DOTYKAM=WYGRYWAM w ramach wolontariatu.

Smutne statystyki

W Polsce częściej niż w innych krajach diagnozujemy raka piersi w późniejszych stadiach. Tylko około 41 proc. pacjentek dostaje diagnozę na wczesnym etapie, w porównaniu z unijną średnią wynoszącą 51 proc. (raport OECD „Health at a glance. Europe 2022”). Dlatego tak kluczowe jest, abyśmy zwiększyły naszą świadomość i konsekwencję w samobadaniach, gdyż według specjalistów jest to najlepszy sposób na wczesne wykrywanie raka piersi.

Według danych Krajowego Rejestru Nowotworów z 2020 roku, rak piersi i nowotwory ginekologiczne stanowiły łącznie aż 37 proc. wszystkich nowotworów u Polek. Rak piersi jest przy tym najczęstszym nowotworem złośliwym – każdego roku ponad 22 tys. kobiet w Polsce słyszy tę diagnozę, a u 5–10 proc. z nich nowotwór jest już zaawansowany w momencie wykrycia. To sprawia, że jest on drugą, po raku płuc, przyczyną zgonów z powodu nowotworów u kobiet, a wśród młodych Polek (20–44 lata) nawet pierwszą. Niestety, przez ostatnie 13 lat obserwujemy rosnącą tendencję w zakresie umieralności na raka piersi.

DOTYKAM=WYGRYWAM jest właśnie po to by malały słupki zachorowalności na raka piersi wśród kobiet w Polsce!

Do tego zachęcają ambasadorzy kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM:

Beata Sadowska, Daria Widawska, Marzena Rogalska, Natalia Przybysz, Elżbieta Romanowska, Daniel Józek Qczaj, Natalia Przybysz, Aleksandra Kisio, Dorota Gardias, Edyta Zając, Anna Gzyra-Augustynowicz, Siostry ADiHD, Kinga Zawodnik, Lidia Kalita, Anna Iberszer, Paulina Koziejowska, Miss Polonia Ewa Jakubiec, Anika Dąbrowska, Alicja Janosz, Anna Męczyńska, Urszula Rogala, a także Ola Żelazo @joga.zelazo, Karolina Cwalina @sexyzaczynasiewglowie, Alina Adamowicz @alka_positive, Katarzyna i  Paulina Błędowskie @omatkoicorko, Angelika Miszalska-Kamińska @miszalskakaminska, Monika Kołodyńska @monika_kolodynska_bralady, Magdalena Dzika @magdalenkafitmom, Oliwia Ciesiółka @modrafrelka, Paula Wilk @paulawilkk, Joanna Ceplin @joannaceplin_pl, Małgorzata Sokołowska @zpamietnikapolicjantki, Martyna Grzenkowicz @peachee.me.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (11 głosów, średnia: 4,45 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. kosovitz  7 lutego 2024 14:41

    Nazwa i ambasadorka bardzo nietrafiona.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany