Sposoby na płaski brzuch – poznaj 13 kulinarnych trików!

Oponka na brzuchu to prawdziwa zmora naszej cywilizacji, dotykające nawet osób o szczupłej sylwetce. Jedzenie w biegu, stres i brak czasu na przygotowywanie zrównoważonych posiłków przyczyniają się do powstania nieestetycznych fałd, które potrafią wpędzić nas w kompleksy. Podpowiadamy, jak za pomocą 13 prostych kulinarnych tricków, pomóc sobie w walce o piękną talię!

Przedstawiamy sprawdzone sposoby na płaski brzuch w postaci 13 kulinarnych tricków, które z łatwością wdrożysz do swoich codziennych nawyków! Wspomogą efekty treningu lub – jeśli jeszcze nie ćwiczysz – staną się pierwszym krokiem na drodze do lepszej sylwetki! Wypróbuj je wszystkie, by pozbyć się tłuszczowej oponki i szybciej zamienić ją na mięśnie!

sposoby na płaski brzuch

źródło: www.pixabay.com

Sposoby na płaski brzuch – poznaj 13 kulinarnych trików!

 

Graj w zielone

Chlorofil to jeden z największych sprzymierzeńców płaskiego brzucha. Zawarty w roślinach zielony barwnik ogranicza procesy gnilne w jelitach, usuwa toksyny oraz nadmiar kwasów, a co za tym idzie, wspomaga trawienie. Najlepszy jest ten, który pochodzi z naturalnego źródła, na przykład z zielonych sałatek na bazie warzyw liściastych. Koniecznie włącz do swojego menu szpinak, jarmuż i sałatę!

 

Zostań surojadkiem

Surowe warzywa i owoce to błogosławieństwo dla Twojego organizmu i szczupłej talii. Warto postawić na warzywne trio: ogórka, pomidora i sałatę. Wszystkie mają rekordowo mało kalorii (do 15 kcal w 100 gramach!), wodę i potas, który jest wyjątkowo cenny, bo pozwala usuwać nadmiar sodu. Połączenie tych warzyw ma przy tym działanie odkwaszające i „uspokaja” układ pokarmowy. Podobne, kojące działanie mają też melony i arbuzy. Warto sięgać również po świeże ananasy, które poprawiają trawienie dzięki zawartości bromelainy – specjalnego enzymu, który wykazuje także działanie przeciwzapalne.

 

Pij kefir

Kefir oznacza po turecku „dobre samopoczucie” i są ku temu powody! W porównaniu z innymi mlecznymi napojami zawiera on mniej laktozy (która u wrażliwych osób doprowadza do wzdęć i bólu brzucha). Co więcej, zgodnie z badaniami Uniwersytetu Stanowego w Ohio, picie kefiru o 70% zmniejsza objawy nietolerancji laktozy! Warto dodawać go więc do płatków czy dipów zamiast jogurtu!

 

Sposoby na płaski brzuch

Odstaw sód

Nadmiernie spożywany sód jest głównym winowajcą zatrzymywania się wody w organizmie. By móc się go pozbyć, nasze ciało potrzebuje większej ilości wody niż zazwyczaj, dlatego zaczyna ją magazynować. Jak unikać sodu? Przede wszystkim należy pamiętać, by ograniczać solenie potraw. Jednocześnie powinno się jednak także zmniejszyć spożycie przetworzonej żywności, czyli produktów takich jak wędliny, pieczywo pakowane czy sery dojrzewające.

 

Nie spiesz się

Wygląd naszego brzucha jest też związany ze sposobem, w jaki spożywamy posiłki. Jeżeli pochłaniasz je w pośpiechu, łykasz powietrze, które w konsekwencji rozpycha żołądek. Nie gryziesz przy tym jedzenia wystarczająco dokładnie, przez co nie może ono zostać całkowicie strawione. Jego resztki zaczynają fermentować w jelitach, pobudzając produkcję gazów.

 

Weź mniejszy talerz

Najprostszym sposobem na płaski brzuch jest ograniczenie wielkości spożywanych jednorazowo porcji, np. za pomocą triku z mniejszym talerzem, na którym jedzenia wydaje się być tak samo dużo, jak wtedy, gdy podajemy je na na większym talerzu, choć porcja jest uszczuplona. Warto też uważać na suche produkty, takie jak warzywne chipsy czy chrupkie pieczywo, które mają tendencje do pęcznienia w żołądku i wypychania brzucha.

 

Sposoby na płaski brzuch

Do wody dodaj imbir

Świeży korzeń imbiru działa przeciwzapalnie na mięśnie gładkie jelit i pomaga je rozluźniać, dzięki czemu ułatwia trawienie oraz zapobiega wzdęciom. Idealne połączenie stworzy z wodą, miętą, ogórkiem i cytryną, w postaci pysznego, orzeźwiającego napoju spalającego tłuszcz, który będziesz popijać przez cały dzień. Wystarczy, że do 8 szklanek wody dodasz łyżeczkę startego imbiru, ok 8 dużych, posiekanych listków mięty (jeśli wolisz, mogą być też w całości) oraz po kilka plasterków ogórka i ekologicznej cytryny (jeśli korzystasz z cytryny ze sklepu, po prostu wykrój jej skórkę). Pij tak przygotowaną wodę przez 4-5 dni, a zobaczysz efekty!

 

Poczuj miętę

Mięta nieźle sprawdzi się także solo. Ziele to zawiera bowiem olejek eteryczny łagodzący stany zapalne jelit i relaksujący mięśnie gładkie, dzięki czemu neutralizuje dyskomfort trawienny występujący po zjedzeniu ciężkich potraw i pomaga wyszczuplać brzuch. Możesz przygotowywać miętowe herbatki lub dodawać świeże listki mięty do sałatek.

 

Sięgnij po potas

Większość z nas nie zdaje sobie nawet sprawy, że cierpi na niedobór tego pierwiastka. Tymczasem ma on działanie przeciwne do sodu – ogranicza zatrzymywanie wody w organizmie, działając moczopędnie. Najwięcej potasu znajdziesz w zielonych warzywach, bananach, awokado, orzechach, ziemniakach i pomidorach.

 

Sposoby na płaski brzuch

Jedz pełne ziarna

Naukowcy z Uniwersytetu Tufts udowodnili niedawno, że ci, którzy spożywają 3,5 porcji pełnoziarnistych produktów zbożowych dziennie mają statystycznie o 10 % mniej tłuszczu brzusznego niż ci, jedzący mniej niż połowę takiej porcji dziennie. Nieoczyszczone ziarna są bowiem pełne błonnika, który przynosi trwałe uczucie sytości, stymulując jednocześnie produkcję hormonów, które ograniczają odkładanie się tkanki tłuszczowej w okolicy talii.

 

Po posiłku idź na spacer

Jeśli po obiedzie od razu kładziesz się, by uciąć sobie drzemkę, Twoja perystaltyka jelit nie jest w żaden sposób stymulowana. Badania udowodniły, że jeśli po posiłku udamy się na – przynajmniej 15-minutowy – spacer, treść żołądkowa ma szansę wymieszać się znacznie lepiej niż wtedy, gdy odpoczywamy. W efekcie uczucie przepełnienia po jedzeniu znika szybciej.

 

Odstaw drinki

Osoby borykające się z problemem wystającego brzucha powinny ograniczyć spożywanie alkoholu. Wypijanie nawet kieliszka wina czy szklanki piwa dziennie może przyczyniać się do przerostu bakterii w jelicie cienkim, a co za tym idzie, do zmniejszonego przyswajania składników odżywczych przez organizm oraz niechcianych wzdęć i biegunek.

 

Zjadaj obiad przed piętnastą

Choć z uwagi na pracę, często nie mamy takiej możliwości, powinniśmy się postarać, aby zjadać obiad jeszcze przed godziną 15 zawsze wtedy, gdy nadarza się ku temu okazja. Osoby, które zjadają największy posiłek w ciągu dnia przed tą godziną mają znacznie większe szanse na zachowanie szczupłej figury, niż te, które zjadają tyle samo kalorii późnym popołudniem. Jest to uwarunkowane działaniem zegara biologicznego człowieka.

 

Szukasz skutecznej diety? Przeczytaj także:

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (117 głosów, średnia: 4,57 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. MarciaMarcia  22 marca 2018 09:09

    Jestem pod wrażeniem tego artykułu, super!

    Odpowiedz
  2. ewalub  22 marca 2018 10:00

    Surojadek 🙂
    Niby proste, ale jednak w codziennym pośpiechu łatwo zapomnieć o takich wskazówkach

    Odpowiedz
  3. Hidari11  22 marca 2018 10:46

    Alkohol to na pewno wróg sylwetki i płaskiego brzucha. Powinno się unikać słodyczy i białego pieczywa. Stawianie kefiru wyżej niż jogurtu naturalnego to sprawa indywidualna, jednym lepiej służy jeden produkt, innym drugi- różnica zasadnicza jest taka, że do produkcji kefiru dodawane są drożdże, natomiast w jogurtach naturalnych nie powinno ich być- wyłącznie bakterie kwasu mlekowego. Warto i to, i to spożywać.

    Odpowiedz
  4. mama_kazala  22 marca 2018 20:23

    warto też zrobic badanie na nietolerancje pokarmowe, bo wydęty brzuch może być ich objawem 🙂

    Odpowiedz
  5. lamiyo  25 marca 2018 08:44

    artykuł dodaję do zakładek i stosuję się już od dziś! super porady,dzięki!

    Odpowiedz
  6. sylwiawes  3 kwietnia 2018 14:16

    Świetny artykuł 🙂

    Odpowiedz
  7. Neon  3 kwietnia 2018 16:33

    Cenne porady, dziękuję!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany