Naturalne sposoby na brak słońca

Przełom lutego i marca to ciężka przeprawa dla organizmu. Choć dni staja się coraz dłuższe, to pogodowe anomalia potrafią mocno namieszać w naszej odporności. Główną przyczyną złego samopoczucia jest brak słońca, które odpowiada za m.in. produkcję witaminy D oraz seratoniny, bez której organizm jest bardziej podatny na depresję. Jak poradzić sobie w tym okresie i wyjść z niego bez szwanku na zdrowiu?

kobieta słońce

Naturalne sposoby na brak słońca – Ruch i światło

podróż, sport

Choć promieni słonecznych nie da się zastąpić sztucznym światłem, to warto, aby w naszym codziennym otoczeniu dominowały jasne, ciepłe barwy i wręcz nadmiar oświetlenia. Dodatkowe lampy w domu z mocniejszymi żarówkami w wielu kolorach, stale odsłonięte rolety i zasłony oraz barwne dodatki takie jak narzuty, pledy i poduszki. To spowoduje, że organizm będzie pozytywnie odbierał otoczenie, a sztuczne światło pobudzi go do normalnego funkcjonowania. Drugą, ważną rzeczą jest spędzanie czasu na świeżym powietrzu. Czasami warto zrezygnować z porannej podwózki samochodem do pracy i przejść się lub skorzystać z komunikacji miejskiej. Weekendowe leżenie na kanapie można zastąpić spacerem po okolicy lub wyjazdem w góry. Te ostatnie sprzyjają dostarczeniu organizmowi dawki słońca, którego promienie odbijając się do śniegu mają mocniejsze natężenie a tym samym i działanie.

Na szczęście ten okres jest krótki i przejściowy – warto jednak zastosować się do powyższych wskazówek, aby uchronić organizm przed przemęczeniem i osłabieniem.

Naturalne sposoby na brak słońca – Dieta bogata w „słońce”

dan cakeSłońce jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dzięki niemu właśnie wytwarzana jest witamina D odpowiedzialna m.in. za zdrowie kości, zębów czy odporność. Jej niedobór charakteryzuje się szeroko znanymi objawami: depresje zimowe, zmiany i wahania nastrojów, nerwowość, senność. Dlatego w tym okresie warto przyjmować suplementy diety zawierające tą witaminę.  W tym okresie należy wprowadzić do diety także tłuste ryby (makrele, łososie) oraz wzbogacić ją produktami mlecznymi oraz jajkami. Warto urozmaicać swoje codzienne posiłki dużą ilością owoców i warzyw sezonowych. Na talerzach nie powinno zabraknąć pieczonych marchewek, batatów czy buraków. W trakcie intensywnego dnia warto przekąsić bogatą energetycznie bułeczkę mleczną, która zawiera 21% mleka. Jej niska kaloryczność ( 142 kcl w 40 g) oraz możliwość połączenia z owocami, dżemami oraz serkami sprawia, że będzie smaczną formą pobudzenia organizmu.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (188 głosów, średnia: 4,78 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Żanett  1 marca 2016 08:47

    Rzeczywiście ten czas przesilenia może być uciążliwy. Poza tym, że odczuwamy go fizycznie, nie czujemy się najlepiej psychicznie. Trzeba wtedy zadbać nie tylko o ciał, ale też o ducha 🙂

    Odpowiedz
  2. martucha180  1 marca 2016 11:07

    Przejaśnia się, więc zaraz będzie spacer, bo ranek był pochmurny i deszczowo-śnieżny.

    Odpowiedz
  3. Natt.  1 marca 2016 11:18

    Na szczęście zmiana pogody lub pór roku na mnie nie działa 🙂

    Odpowiedz
  4. Melrose  1 marca 2016 11:42

    Mi szczególnie doskwiera brak słońca, a kiedy już trafi się jakiś słoneczny dzień jestem zupełnie inną osobą. Automatycznie dostaję kopa i jestem gotowa do działania 🙂

    Odpowiedz
  5. bbo  1 marca 2016 12:20

    Taka dieta bardzo mi si ę podoba. Same zdrowe i pyszne produkty 🙂

    Odpowiedz
  6. Aneta  1 marca 2016 13:21

    Uwielbiam takie mleczne bułeczki 😉

    Odpowiedz
  7. mama_kazala  1 marca 2016 14:59

    oj brakuje brakuje słoneczka 🙂 tak by się chciało, by już bylo po tej wstrętnej,s zarej zimie (ostatnio chwilowo bialej, to jeszcze ok).. od razu byloby wszystkim przyjemniej 😀 ja tam się nie mogę doczekać!

    Odpowiedz
  8. martus2833  1 marca 2016 19:26

    Wiedziałam, że artykuł będzie „lokowaniem produktu”. Spodziewałam się jednak prezentacji kolejnego suplementu diety. A tutaj? Bułeczki Dan Cake!
    Nie jadam tego typu produktów. Ja podziękuję!!!

    Odpowiedz
  9. Gocha  1 marca 2016 20:08

    Ja zażywam witaminę D3, bo odczuwam w tym okresie zmęczenie. Niestety jest to okres panowania wirusów i przeważnie siedzę z gorączkującym dzieckiem w domu zamiast się wspomagać spacerami

    Odpowiedz
  10. luna341  1 marca 2016 21:21

    Suplementacja to jedynie doraźne działanie.Trzeba spacerować jak najwięcej ,nie patrząc na pogodę.Nawet gdy jest zimno czy pada deszcz krótki spacer nikomu nie zaszkodzi a przeciwnie wzmocni i zahartuje organizm

    Odpowiedz
  11. Wusia  2 marca 2016 07:49

    Ruch, spacery bez względu na pogodę i będzie dobrze. Ja pozwalam sobie jeszcze na marcowy wypad na narty. Mami słońce i duży, duży wysiłek fizyczny.Ale jak po takiej wyprawie mam naładowane akumulatory😅.

    Odpowiedz
  12. lilkawodna  4 marca 2016 08:35

    Oczywiście całym rokiem powinniśmy dbać o zdrową dietę czy ruszać się na powietrzu. Wiadomo,że jesienią i zimą nie jest to takie łatwe. Gdy na dworze deszcz i plucha albo mróz i śnieg nie zawsze mamy ochotę wytykać nosa z domu a co tu mówić o np. bieganiu.

    Odpowiedz
  13. Patriszia  31 marca 2016 23:29

    Według mnie zdecydowanie najlepszym sposobem na brak słońca jest ruch. Jak to mówią ruch to zdrowie 🙂 W szczególności ruch an świeżym powietrzu, np. spacery 🙂

    Odpowiedz
  14. kasiadrozdz  19 września 2016 09:56

    polecam sok z marchewki

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany