Sposoby na bezsenność – naturalne i alternatywne metody na pokonanie zaburzeń snu

Kiedyś, kiedy nie było elektryczności (a nie było to aż tak dawno temu) ludzie funkcjonowali zgodnie z rytmem dnia wyznaczanym przez naturę. Kiedy w naszych domach zawitały żarówki, a na ulicach neony i latarnie ów naturalny rytm został zaburzony. Codzienna gonitwa, presja, a w związku z tym stres odcisnęły piętno także na biologicznym rytmie wielu z nas. Jedną z konsekwencji tego stanu rzeczy są zaburzenia snu.

Kłopoty ze snem zgłasza coraz więcej osób i w wielu przypadkach jest to bezsenność przewlekła. Oznacza to niestety poważne konsekwencje dla naszego zdrowia. Są to, między innymi, wyczerpanie organizmu, stany depresyjne czy otyłość. Porady na dobry sen są na wagę złota, ale zupełnie bezwartościowe, jeśli nie znamy podłoża naszego zaburzenia. Dowiedz się, w czym upatrywać potencjalnych przyczyn deficytu snu i jakie sposoby na bezsenność są najlepsze.

Sposoby na bezsenność – naturalne i alternatywne metody na pokonanie zaburzeń snu

Przyczyny bezsenności

Przyczyn bezsenności jest naprawdę wiele, dlatego tak kluczowa jest właściwa diagnoza, która umożliwi skuteczną terapię. Wśród czynników wywołujących zaburzenia snu wymienia się czynniki zewnętrzne takie, jak upał, ostre światło, zmiana strefy czasowej czy hałas. Przyczyną o pochodzeniu somatycznym jest na przykład nocne parcie na mocz. Na jakość naszego snu wpływają zburzenia depresyjne i stany lękowe, nie bez znaczenia jest również stres czy spożycie alkoholu.

Ryzyko wystąpienia bezsenności jest większe wśród kobiet po menopauzie, u osób starszych lub, u których zdiagnozowano zaburzenia depresyjne,  a także u pracowników zmianowych.

1. Jak zasnąć?

Zaburzenia snu to między innymi problem z zasypianiem. Jeśli każdego wieczoru powtarza się ten sam schemat, przewracasz się z boku na bok i nie możesz zasnąć – zastanów się nad swoim rytmem dnia. Może na co dzień brakuje Ci ruchu, a może nie dbasz o wieczorne rytuały, które wyciszają Twój organizm? Jeśli tak właśnie jest, koniecznie musisz zmienić złe nawyki i wprowadzić do życia nieco więcej zdrowej rutyny.

Skuteczne sposoby na zasypianie

Skuteczne sposoby na zasypianie

Czeka Cię wyczerpujący dzień i odliczasz ile godzin snu Ci zostało? Wieczorem nie możesz zasnąć, przewracasz się z boku na bok, ale i tak ucieka Ci cenny czas na sen i nawet twój specjalny łapacz

2. Sprawdź czy nie cierpisz na bezdech senny

Obturacyjny bezdech senny jest groźną chorobą, która może rozwijać się w ukryciu przez kilka do kilkunastu lat. Jeśli chrapiesz, skarżysz się na poranne bóle głowy oraz senność w ciągu dnia istnieje możliwość, że owa dolegliwość dotyczy również Ciebie. Dlatego nie wahaj się ani chwili i wybierz się na wizytę u lekarza. Możesz nie tylko poprawić jakość swojego snu, ale uniknąć udaru mózgu, depresji czy wypadku drogowego.

Masz problemy z wysypianiem się? Udaj się do stomatologa!

Masz problemy z wysypianiem się? Udaj się do stomatologa!

Sen jest niezwykle ważny dla naszego zdrowia. Jego brak obniża naszą odporność, sprawia, że ciężej nam się pozbyć zbędnych kilogramów, wycieńczają. Problemy ze znam mogą mieć wiele przyczyn od hormonalnych, po te związane ze sterem.

3. Zażywaj kąpieli leśnych

Przebywanie na łonie natury ma wiele cudownych właściwości. Kontakt z przyrodą koi nasze zmysły, dzięki czemu odprężamy się, a całe napięcie z nas uchodzi. Wpływa to także na efektywność naszego snu, zwiększając szansę na przespaną noc.

Kąpiele leśne – forma relaksu, której warto spróbować w nowym roku!

Kąpiele leśne – forma relaksu, której warto spróbować w nowym roku!

Współcześni psycholodzy nie ustają w poszukiwaniu nowych technik relaksacyjnych, które pozwolą nam choć na chwilę oderwać się od zgiełku codzienności i zapomnieć o kompulsywnych odruchach, takich jak sprawdzanie telefonu, skrzynki mailowej czy nieustanne odświeżanie profili na portalach społecznościowych, nie mówiąc już o dręczących nas, poważnych problemach. Okazuje się jednak, że najlepsze formy odpoczynku są znane ludzkości od zarania dziejów. A jedną z nich jest... spacer po lesie. Wyjaśniamy, jak wpływa na nasze samopoczucie i dlaczego warto powtarzać go jak najczęściej!

Sposoby na bezsenność

4. Wieczorne kąpiele

Wieczorne rytuały mają niezwykłą moc. Pozwalają na wyciszenie emocji związanych z mijającym właśnie dniem. Jednym z nich jest wieczorna kąpiel, której wpływ na dalszą część nocy ma niebagatelne znacznie. Wystarczy, że dodasz do wody olejki eteryczne bądź zioła, a poczujesz ich dobroczynną moc.

Kąpiele na bezsenność: jakie zioła pomogą Ci zasnąć?

Kąpiele na bezsenność: jakie zioła pomogą Ci zasnąć?

Bezsenność to przypadłość, która nęka coraz szersze grono ludzi. W dodatku trudno ją wyleczyć, może bowiem mieć bardzo różne podłoże. Można jednak starać się ją złagodzić naturalnymi sposobami. Oto kąpiele na bezsenność, które łatwo przygotować we własnym domu.

5. Poduszki z ziołami, które zrobisz sama

Jeśli w nocy rzucasz się w łóżku z boku na bok, a oczy masz otwarte szeroko jak pięciozłotówki to spróbuj się przespać na poduszce wypełnionej ziołami. Taką poduszkę możesz wykonać sama w domu – wystarczy, że zaopatrzysz się w odpowiednie zioła i wypełnisz nimi swoją poszewkę.

DIY: poduszki z ziołami. Naturalny sposób na relaks i zdrowy sen!

DIY: poduszki z ziołami. Naturalny sposób na relaks i zdrowy sen!

Poduszki z ziołami to niedoceniane i nieco zapomniane dzieła rąk naszych prababek, ale także zielarek i współczesnych czarownic😃. Na fali powrotu do ręcznie wykonywanych akcesoriów oraz zainteresowania medycyną naturalną i zdrowym stylem życia wracają dziś

6. Zastosuj kamienie szlachetne

Szukasz alternatywnych metod na swoją bezsenność? Niewątpliwie jedną z nich jest wiara w magiczną moc kamieni. Wystarczy mieć przy sobie, na przykład ametyst, by poczuć jak oddziałuje na nasze samopoczucie, niwelując codzienny stres. Warto trzymać owe minerały blisko głowy – nocna szafka wydaje się najbardziej stosownym miejscem.

Magiczne kamienie na dobry sen. Kamienie szlachetne i półszlachetne na bezsenność

Magiczne kamienie na dobry sen. Kamienie szlachetne i półszlachetne na bezsenność

Szukasz skutecznego sposobu na bezsenność? Wypróbuj magiczną moc kamieni szlachetnych i półszlachetnych!

7. Ayurweda na bezsenność

Na trudności z zaśnięciem nasze babki zaproponowałyby gorące mleko. I jest to jak najbardziej słuszna rada. My dodatkowo proponujemy specjalny przepis, zawierający takie składniki, jak korzeń żeń-szenia i korzenne przyprawy.

Księżycowe mleko i domowy spray do poduszek – poznaj nowe sposoby walki z bezsennością!

Księżycowe mleko i domowy spray do poduszek – poznaj nowe sposoby walki z bezsennością!

Bezsenność to przypadłość, która może przytrafić się nam w różnym wieku i w różnych sytuacjach życiowych, doprowadzając do stopniowej degradacji naszego organizmu, a nierzadko nawet do załamania nerwowego czy depresji. Przedstawiamy nowe, naturalne sposoby jej zwalczania - księżycowe mleko i aromatyczny spray do poduszek!

8. Filmy do spania

Dość oryginalnym i nieco kontrowersyjnym sposobem na bezsenność jest włączenie filmów do spania. Istnieje specjalna, darmowa platforma, która emituje produkcje, które swoją fabułą mają za zadanie nas znużyć. Filmy tak nudne, że aż chce się się spać?

Cierpisz na bezsenność? Poznaj darmowy serwis emitujący… filmy do spania!

Cierpisz na bezsenność? Poznaj darmowy serwis emitujący… filmy do spania!

Cierpiący na bezsenność sięgają po różne sposoby zwalczenia tego problemu. Jedni medytują i wykonują asany, inni wspominają dawne lekcje matematyki albo liczą w myślach swoje oszczędności, są i tacy, którzy włączają nudny film i pozwalają,

9. Zioła na sen

Ziółka dobre na wszystko! Wiedza o leczniczych właściwościach roślin rosnących na naszych łąkach czy lasach z całą pewnością jest gwarantem końskiego zdrowia. Pomagają również przywrócić naturalny rytm dobowy. Jeśli zatem szukasz naturalnych sposobów na bezsenność, to napary z melisy lub mięty pieprzowej są doskonałym wyborem.

Zioła na sen – które rośliny pomogą Ci zwalczyć bezsenność?

Zioła na sen – które rośliny pomogą Ci zwalczyć bezsenność?

Sen jest najlepszym lekiem na wiele dolegliwości. To właśnie w nocy nasz organizm najlepiej się regeneruje. Co więc zrobić, jeżeli nie możesz zasnąć, a nie chcesz sięgać po leki nasenne? Najlepiej wypróbować naturalne środki. Zobacz, które zioła na sen działają najlepiej.

10. Zrób swój własny amulet

Stwórz amulet, który ochroni Cię przed koszmarami i złą energią. Łapacz snów to talizman wywodzący się z Ameryki Południowej, coraz popularniejszy również w europejskich kręgach. Jeśli nie potrzebujesz naukowych dowodów na skuteczność owych amuletów, a wiara w energię i magiczne oddziaływanie przedmiotów jest Ci bliska – zrób w domu swój osobisty łapacz snów.

DIY: Jak zrobić łapacz snów? Amulet ochroni cię przed marami sennymi i doda wnętrzom etnicznego charakteru

DIY: Jak zrobić łapacz snów? Amulet ochroni cię przed marami sennymi i doda wnętrzom etnicznego charakteru

Łapacz snów to jeden z najbardziej znanych, a na pewno najpiękniejszych etnicznych amuletów. Aby wprowadzić do swoich wnętrz dobrą energię i zadbać o wyjątkowy styl, wystarczy ci kilka podstawowych materiałów oraz trochę wolnego czasu w domowym zaciszu. Podpowiadamy jak własnoręcznie zrobić niepowtarzalny, bo swój własny łapacz snów.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (80 głosów, średnia: 4,29 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Janka92  31 grudnia 2019 00:55

    Mam w domu całą kolekcję łapaczy snów, ale niestety nie sprawdzały mi się przy problemach z bezsennością- z tego co wiem odganiają jedynie złe sny. Znacz ie lepiej sprawdził sie u mnie materac piankowy z ArtMedic Viscotherapy. Jednak porządny materac ma znaczenie w kwestii jakości snu – do wcześniejszego materaca z sieciowki się nie umywa!

    Odpowiedz
  2. Olej konopny  15 stycznia 2020 13:48

    Sama mam z tym spory problem. W zasadzie to miałam, bo od jakiegoś czasu sypiam o wiele lepiej. Pomogło na pewno zrezygnowanie z elektroniki przed położeniem się spać bo takie światło zaburza produkcję melatoniny w organizmie. Jak również staram się chodzić spać o tej samej porze, podobnie ma sie kwestia ze wstawaniem rano.
    Polecam również kupic sobie olej cbd, ma dobry wpływ na sen, poza tym nie daje efektów ubocznych w przeciwieństwie do leków ( warto jest uważać z lekami nasennymi bo nie są bezpieczne).

    Odpowiedz
  3. klaudiaban  5 lutego 2020 23:02

    Niestety przy dużym stresie i poważniejszych sprawach to naturalne metody często zawodzą. A robienie sobie bożków w postaci amuletów to ryzykowna droga i w dodatku z tego co słyszałam to nieskuteczna.

    Odpowiedz
  4. natalka  9 czerwca 2020 15:31

    mi się na szczęście poprawiło po medere anti aging tiny.pl/795h9 a było już ciężko… sądzę że to przez stres

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany