Spacer – Prosty sposób na dobre zdrowie

Według badań godzinny marsz wykonywany regularnie przez pół roku trzy razy w tygodniu odmładza umysł o niemal trzy lata. Jednak jak najlepiej zmierzyć swoją aktywność? Czy bardziej liczą się wyczerpujące, chociaż sporadyczne ćwiczenia, czy może długie spacery i marszobiegi? Znamy już na to odpowiedź.

Spacer - Prosty sposób na dobre zdrowie

 

Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że najkorzystniejsze dla zdrowia i samopoczucia jest robienie 10 000 kroków dziennie ? dystans ten świadczy o właściwej aktywności i zapewnia dobrą kondycję.
W przybliżeniu krok dorosłej osoby wynosi ok. 60-80 cm, przy czym dolne granice to kroki kobiece,
a górne – męskie. Przy kroku 65 cm dystans, który powinniśmy pokonywać, liczy około 6,5 kilometra dziennie. Niemożliwe? A jednak.

Cel 10 000 kroków powinien być osiągnięty w ciągu całego dnia, wliczając w to codzienne aktywności takie jak droga do pracy, sklepu, spacer z pupilem. Zadanie nie jest trudne, gdy policzymy,
że 200 metrów to ponad 300 kroków! Zakładając, że człowiek chodzi z prędkością około 5 km/h, wystarczy godzina maszerowania dziennie, żeby zapewnić sobie zdrowie. ? Należy pamiętać,
że długość kroku jest indywidualna dla każdego człowieka. Warto więc zmierzyć swój własny krok. Wystarczy przejść 10 metrów zwykłym tempem, licząc kroki, a na koniec podzielić dystans przez liczbę zrobionych kroków. Wtedy trening w formie marszu można dostosować do własnych warunków fizycznych tak, by nie forsować mięśni i stawów ?
wyjaśnia Władysław Fedejko, ekspert marki HoMedics w Polsce, wyłącznego dystrybutora urządzeń do terapii i masażu, pomocnych w leczeniu kontuzji.

Spacer z chorym dzieckiem to dobry pomysł?

Spacer z chorym dzieckiem to dobry pomysł?

Jesień i zima to czas przeziębień i infekcji, które niestety dopadają również najmłodszych. Dzieci bardzo ciężko jest jednak zatrzymać w domu, a niektórzy twierdzą, że nawet nie powinno. Czy spacer z chorym dzieckiem to dobry

We własnym tempie

Na szczęście zdrowie można zapewnić sobie nie tylko uprawiając wymagające sporty ? także osoby
o słabszej kondycji lub nastawione na czerpanie przyjemności z ćwiczeń mogą być aktywne fizycznie. Jednym z najbezpieczniejszych i najmniej wymagających sportów jest marsz. Poprawia
samopoczucie, ale także podnosi sprawność fizyczną, obniża cholesterol i nie obciąża stawów.
Należy jednak pamiętać, żeby stopniowo zwiększać wysiłek, aby nie przeciążyć organizmu. Osoby, które w przeszłości ulegały kontuzjom lub przechodzą rekonwalescencję, powinny szczególnie zadbać o bezpieczeństwo ćwiczeń. W takich sytuacjach bardzo pomocne są opaski magnetyczne, które stabilizują kolana i uśmierzają ból po doznaniu urazu ? mówi Władysław Fedejko z HoMedics
w Polsce.

Ilość kroków / dzień

 

Aktywność fizyczna
< 5000Siedzący tryb życia
5000-7499Niska
7500-9999Średnia
? 10 000Wysoka
? 12 500Bardzo wysoka

Opracowanie własne na podstawie zaleceń Światowej Organizacji
Zdrowia ?Pacific Physical Activity Guidelines for Adults?

Do pracy na pieszo

Najlepszym dowodem na to, że nie trzeba poświęcać całego czasu by dojść do formy są badania Global Corporate Challenge. W 2010 roku zmierzono liczbę kroków 100 000 uczestników testu z 65 krajów ? średnia liczba kroków na jednego uczestnika wyniosła 12,693. Po zakończeniu akcji zdecydowana większość z nich stwierdziła poprawę kondycji, samopoczucia oraz zdrowia ? węższą talię, niższy cholesterol oraz ciśnienie. Co ciekawe, znacząco zwiększyła się także ich produktywność w pracy, pewność siebie oraz koncentracja.

Nie trzeba się pocić, żeby utrzymać kondycję ? dlatego już dzisiaj maszeruj na zdrowie!

Ciekawostki:

  1. Człowiek chodzi ze średnią prędkością ok. 5 km/h.
  2. Przyrząd do mierzenia ilości kroków to krokomierz, nazywany też pedometrem.
  3. Kapitan Robert Barclay Allardice, znany jako „Sławny Pieszy” ze Stonehaven, między 1 czerwca
    i 12 lipca 1809 roku spacerował on przez 1000 godzin w tempie mili na godzinę.
  4. Utytułowany polski chodziarz Robert Korzeniowski, pokonał dystans 50 km w 3 godziny i 36 sekund, czyli szedł z prędkością 13,8 km/h.
  5. Przybliżoną długość kroku można policzyć w prosty sposób – wystarczy przejść 10m zwykłym tempem, licząc kroki, a na koniec podzielić dystans przez liczbę zrobionych kroków.

 

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (148 głosów, średnia: 4,57 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. mama_kazala  21 lutego 2016 18:30

    świetnym pomysłem jest zakup krokomierza, który liczy nam kroki i pokaże jak naprawde jesteśmy aktywni, a przy okazji super zmotywuje do ruchu…sama spróbowałam, kupiłam mamie i też się wciągnęła… od razu inaczej patrzy się na spcer jak widzi się 10tys zrobionych kroków 🙂 polecam, bo o prozdrowotym działaniu ruchu, chyba nie trzeba wspominać 😉

    Odpowiedz
  2. efffciaa  24 marca 2016 11:18

    W życiu nie liczyłam kroków , chociaż w telefonie mam krokomierz , ale go jeszcze nie używałam 🙂 Staram się chodzić przynajmniej kilka razy w tygodniu do pracy na nogach 0 to poprawia nie tylko moją kondycję , ale również zapewnia mi trochę tak potrzebnego ruchu .

    Odpowiedz
  3. stokrotkapolna  20 marca 2017 09:01

    Też dużo spaceruję.Ciekawy artykuł. Ale ja nie jestem zwolenniczką podawania od razu suplementów. no chyba , że zaleci to lekarz. Nawadniać organizm wodą.I oczywiście wizyta u lekarza.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany