Skuteczne sposoby na zasypianie

Czeka Cię wyczerpujący dzień i odliczasz ile godzin snu Ci zostało? Wieczorem nie możesz zasnąć, przewracasz się z boku na bok, ale i tak ucieka Ci cenny czas na sen i nawet twój specjalny łapacz snów nie pomaga? Poznajcie skuteczne sposoby na zasypianie!

spanie sen zmęczenie

Skuteczne sposoby na zasypianie – Wieczorna rutyna

Nasz organizm jest zaprogramowany do spania w nocy i dziennej aktywności. Naturalny zegar biologiczny nakazuje nam nocny wypoczynek, jednak łatwo go rozregulować dlatego ważne jest dla niego utrzymanie stałej, wieczornej rutyny. Kąpiel przed snem pomaga się zrelaksować i odprężyć mięśnie. Wieczorna lektura lub słuchanie spokojnej, relaksującej muzyki to świetne sposoby na przywołanie snu. Najważniejsze są jednak stałe godziny chodzenia spać i wstawania. Dlatego jeśli masz problemy ze snem lepiej jest zrezygnować z weekendowego lenistwa i spania do południa i wprowadzić więcej dyscypliny. Dotyczy to również osób, które w tygodniu mają zwyczaj przesiadywania w nocy od czasu do czasu.

Skuteczne sposoby na zasypianie – W łóżku tylko śpimy

Chodzi o higienę spania – łóżko powinno nam się kojarzyć jedynie ze spaniem, wypoczynkiem i seksem. Nie powinno być miejscem pracy, jedzenia, czy oglądania telewizji. Ten nawyk pomoże przyzwyczaić organizm do tego, że gdy pojawiasz się w tym miejscu, to po to by spać.

spanie sen

Skuteczne sposoby na zasypianie – Ruch

Aktywność fizyczna to gwarancja  twardego snu. Nawet jeśli nie jesteś typem sportowca warto popołudniu lub wieczorem wybrać się na długi spacer – już to wystarczy do rozruszania ciała i dotlenienia umysłu.

Skuteczne sposoby na zasypianie – Odpowiednia dieta

Ciężkie potrawy jedzone na krótko przed snem nie pozwolą Ci zasnąć, ani się wyspać. Dlatego kolację powinniśmy jeść co najmniej 3 godziny przed snem i powinna być lekkostrawna. Zamiast słodyczy, słodkich owoców, słonych przekąsek dobrze postawić na warzywa, czy jogurt naturalny.

Skuteczne sposoby na zasypianie – Leki tylko w ostateczności

Wszelkie suplementy diety i ziołowe leki bez recepty świetnie się sprzedają i o ile są często skutecznym sposobem na szybkie zaśnięcie warto pamiętać, że nasz organizm może się od nich uzależnić.  Dlatego powinno się sięgać po nie jedynie w ostateczności, a jeśli żaden sposób nie działa na Twoją bezsenność udać się do lekarza i zrobić przepisane badania.

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (124 głosów, średnia: 4,45 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. A. czy  12 sierpnia 2016 09:55

    Nie miałam pojęcia jak wiele rzeczy ma wpływ na sen i w sumie na jego „jakoś”. Czas na zmiany 🙂

    Odpowiedz
  2. monicitia  12 sierpnia 2016 10:14

    Rzadko miewam bezsenność. Wtedy siedzę na Kobieta Mag:) Albo po prostu robię sobie seteczkę drineczka, po którym śpię jak niemowlaczek aż do rana:)

    Odpowiedz
  3. martucha180  12 sierpnia 2016 10:35

    Sen…

    Odpowiedz
  4. kasia87g  12 sierpnia 2016 12:41

    ja po całym dniu pracy zasypiam w minutę 😀

    Odpowiedz
  5. Chabrowa  18 sierpnia 2016 20:33

    W moim przypadku daje radę czytanie książek. Chociażby nie wiem jak była wciągająca widok literek po jakimś czasie sprawia, że robię się senna i niestety muszę skończyć

    Odpowiedz
  6. Aneta  3 października 2016 12:00

    Na szczęście nie mam problemów z zasypianiem 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany