Sale weselne – jak wybierać?

Jest to najważniejsza kwestia, więc należy rozważyć na samym początku przygotowań ślubnych. Od tej decyzji zależą bowiem wszystkie inne. Zwyczajowo na bazie lokalu buduje się cały charakter przyjęcia. Czasem zdarza się nawet tak, że wybór obiektu determinuje termin zawarcia związku.

Gdy Młoda Para pochodzi z różnych miejscowości, przede wszystkim musimy zdecydować, w której z nich zorganizować ślub i wesele. Tradycyjnie te uroczystości powinny odbywać się w rodzinnej miejscowości Panny Młodej. Dziś odchodzi się od tego zwyczaju, a uroczystość organizuje się tam, gdzie jest nam wygodniej.

Wybór lokalu na weselnego powodowany jest ilością środków, które chce się przeznaczyć na organizację przyjęcia. Możliwości jest wiele. Na ten cel wydać można praktycznie każdą sumę pieniędzy. Naturalnie, istnieje szansa, by za niewielką sumę, zorganizować wyjątkowe wesele i zaskoczyć gości, ale oczywiście łatwiej jest, gdy suma jest większa. Wtedy nie wprowadza się zbyt rygorystycznych ograniczeń finansowych. Najczęściej wybieranymi miejscami są domy weselne, zamki i pałace dysponujące salami weselnymi, restauracje, hotele, a także zajazdy. Popularne są też remizy i stołówki. Pary o bardziej nowoczesnym które pragną spontanicznej zabawy gości wybierają coraz chętniej kluby a nawet dyskoteki.

Przede wszystkim wielkość sali musi być odpowiednio dopasowana do liczby gości. Niektóre obiekty posiadają dwie sale, wtedy jedną można przeznaczyć do serwowania posiłków, a drugą na zabawę gości. W większości sal liczba osób jest także uzależniona od ustawienia stołów. Zazwyczaj w układzie zasiadanym można usadzić większą liczbę osób niż w podkowie. Obie sprawy należy uwzględnić już na początku przygotowań do wesela.

Z pewnością dużo łatwiej będzie zorganizować przyjęcie w miejscu, które się w tym specjalizuje. Możemy wtedy skorzystać z fachowej pomocy doświadczonych osób – pomogą oni w zaplanowaniu przyjęcia, wyborze menu. Większość lokali oferuje także szereg dodatkowych usług, np. pomoc przy wyborze zespołu muzycznego, florystki, stylistki, fotografa, a także wynajem samochodu. Gwarantują również odpowiednią oprawę stołu i dekorację sali. Wspomnieć trzeba, iż wiele lokali oferuje swym klientom ciekawe atrakcje. Należą do nich: pieczone prosię bądź dzik, pokaz fajerwerków, wynajem fontanny czekolady i wiele innych.

Osoba pomysłowa i bardzo zdyscyplinowana jest w stanie również podjąć gości weselnych i zapewnić im dobrą zabawę. Trzeba wykazać się kreatywnością i wiedzą, gdzie znaleźć dobre kucharki i panie, które pieką ciasta na zamówienie. W małych miejscowościach nie powinniśmy mieć z tym najmniejszego problemu i często nawet sąsiadki lub członkowie rodziny chętnie włączą się w przygotowania. Jeżeli chodzi o dekorację sali – na pewno pomogą przyjaciółki i kuzynki. W ten sposób możemy znacznie zredukować koszty ślubu. Jednakże wymaga to większego zaangażowania Pary Młodej w przygotowania niż w przypadku sal weselnych.

 

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (155 głosów, średnia: 4,55 z 5)
loading... zapisuję głos...