Royal Collection – historia sukcesu z modą w tle

Royal Collection to sieć 24 salonów z ubraniami znanych firm założona przez Andrzeja Rosę. Kiedy na początku lat 90 marka powstawała, nie wróżono jej długiej kariery. Dobrej jakości ubrania znanych zagranicznych firm w kraju, gdzie wielu nie stać na porządny samochód? Jednak okazało się, że jeśli za modą idzie również perfekcja i żyłka do interesów wszystko jest możliwe.

fot. depositphotos

Niezwykła historia marki Royal Collection

Historia Royal Collection rozpoczęła się w 1992 roku. Właściciel salonów, Andrzej Rosa, od dzieciństwa był pasjonatem mody. Jak sam mówi, zawsze uwielbiał się ubierać, a przy okazji okazało się, że potrafi ubierać też innych. Swoje pierwsze kroki w branży mody stawiał już w latach 80 – otworzył ze swoim szwagrem butik w Warszawie i w tym samym czasie podróżował po Niemczech i Włoszech. Obserwował tam jak robi się biznes i testował ubrania znanych marek.

Kiedy zarobił wystarczająco dużo postanowił zaryzykować. Zostawił mały butik w centrum Warszawy i wynajął kilkusetmetrowy salon. Nazwał go Royal Collection i był to pierwszy z wielu sklepów, które miały powstać pod szyldem tej marki. Wystrój robił wrażenie na klientach – od wejścia witało ogromne białe logo na bordowym tle, a w środku znajdowały się marmurowe schody, przykryte miękkim dywanem, na których właściciel urządzał małe pokazy mody. Miał swój niepowtarzalny styl i wielu chciało go naśladować. Niestety bezskutecznie. Tylko Rosa potrafił zgromadzić wiele różnych marek pod jednym dachem bez żadnych konfliktów. Dodatkowo taka organizacja dała ludziom poczucie pełnego wyboru, nie musieli podczas zakupów ograniczać się tylko do jednej marki.

Rozwój firmy był tylko kwestią czasu. Wraz z salonami Royal Collection światowa moda wkroczyła do Polski. Jedne za drugim otwierały się nowe salony pod szyldem Royal Collection w największych miastach Polski. Z roku na rok marka była coraz bardziej rozpoznawalna w prasie, radiu i telewizji. W 2004 roku Royal Collection otrzymało, jako pierwsza firma w Polsce, międzynarodową nagrodę w dziedzinie mody – Mode Marketing Preis Duesseldorf 2004. Za to w 2008 roku sieć sklepów zajęła trzecie miejsce wśród najcenniejszych polskich marek w rankingu organizowanym przez dziennik Rzeczpospolita. Rosa swój sukces zawdzięcza przede wszystkim swojej wyjątkowej intuicji do interesów, wysokim wymaganiom wobec siebie i innych oraz nietypowym pomysłom na obsługę. Dzisiaj Royal Collection to sieć handlowa z wieloletnią tradycją i lider polskiego rynku odzieżowego.

Misja Royal Collection

Motto firmy brzmi:”Ubieranie to przyjemność!”. I tym właśnie się kieruje planując swoją strategię rozwoju. Z jednej strony Royal Collection to sklepy multibrandowe, czyli takie gdzie w jednym salonie można kupić ubrania kilku marek. Z drugiej strony marka tworzy sklepy monobrandowe dla takich firm jak Mexx, Calvin Klein Jeans, Oscar Jacobson, Lerros, Campione, Marlboro Classics, Joopi, Franternity, Snake Milano. Wszystkie te marki oferują ubrania świetnej jakości, w dobrym, klasycznym stylu. W salonach Royal Collection można znaleźć również kolekcje największych europejskich producentów – Hugo Boss, Icelceberg, Armani Jeans, More&More, Miss Sixty oraz polskich projektantów – Simple, Olsen, Pierre Cardin, Leo Lazzi, Vistula. Firma oferuje również ubrania marek, których nie znajdzie się nigdzie indziej. To linie projektowane specjalnie dla Royal Collection takie jak RC Sartoriale, RC Bussiness, RC Woman, RC Weekend, E&EX, Philip Louis, Consigliere oraz Trivia.

Tym na co Royal Collection kładzie wyjątkowo duży nacisk jest profesjonalna obsługa klienta oraz wygląd i klimat samych salonów. Ubrania są kierowane dla tych, którzy wymagają wiele i wiedzą czego chcą. Osoby pracujące w salonach to wykwalifikowani styliści, którzy potrafią dobrać strój do sylwetki, osobowości klienta i znają wszystkie najnowsze trendy. Każdy sprzedawca jest w stanie do wybranej rzeczy dobrać resztę stylizacji. Miłym gestem jest również to, że wybrane rzeczy są systematycznie odwieszane do przymierzalni, tak aby klient nie musiał ich nosić po sklepie. Poprawki wykonywane przez krawcową są całkowicie za darmo, a sprzedawcy pamiętają wymiary i preferencje stalych klientów. Pracownicy wierzą w misję Royal Collection. Jak sami mówią:

„Uważamy, że istota handlu polega na łączeniu kreatywności z przedsiębiorczością i potencjału z wiedzą. Bez prawdziwych fachowców i życzliwych klientów żadne wizje, nawet te genialne, nie zaistnieją. Oto nasza kultura pracy.”

Tym co wyróżnia salony Royal Collection na tle innych sklepów jest dbanie o komfort klientów oraz czystość. Właściciel swoją wyjątkową niechęć do kurzu przeniósł również do biznesu. W salonach są specjalnie zatrudnieni pracownicy, którzy wytrzepują w ubrań kurz i ponownie układają. Salony są dużo częściej sprzątane niż w inne sklepy, regularnie myte są także ściany i sufity. A wszystko po to żeby kurz nie unosił się i nie osiadał na ubraniach. Inną ciekawostką jest to, że Rosa skrupulatnie pilnuje aby w salonach Royal Collection działał specjalny system klimatyzacji. We wszystkich pomieszczeniach, również w przymierzalniach, panuje temperatura 21 stopni Celsiusza i utrzymywana jest niższa wilgotność powietrza niż w standardowych sklepach. Właściciel wydaje na to okrągła sumę, ale twierdzi, że tylko w takich warunkach można sprzedawać ubrania najwyższej jakości.

Co i gdzie kupić?

Royal Collection to przede wszystkim wysoka jakość materiałów i wykonania. W salonach można znaleźć świetnie skrojone garnitury, marynarki i koszule czyli całą męską klasykę oraz dobrej jakości męski casual. Panie mogą wybierać wśród elegancji (bluzek, kostiumów) oraz swobodnych rzeczy doskonałej jakości (damski casual). W ofercie znajduje się również odzież młodzieżowa oraz buty. Ceny są wyższe niż w tanich sieciówkach – wahają się od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Kupując ubrania w Royal Collection dostajemy doskonałą jakość od znanych projektantów oraz symbol dobrego stylu i elegancji w jednym. Ubrania spod szyldu Royal Collection można nabyć w KLIF (http://klif.pl/shop/royal-collection/) w Warszewie oraz Gdyni.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (96 głosów, średnia: 4,81 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Jaworka  3 marca 2017 12:02

    Szkoda że nie ma pokazanych żadnych stylizacji i ciuszków bo przyznam że nie znam dokładnie tej firmy

    Odpowiedz
  2. Wusia  11 marca 2017 00:12

    Ciekawa historia.

    Odpowiedz
  3. Tomasz  27 lipca 2017 19:10

    Dzień Dobry,
    Nazwę Royal Collection i Logo Firmy państwa Andrzeja i Moniki Rosa wymyśliła i opracowała dwójka młodych projektantów , wtedy jeszcze studentów Warszawskie ASP – Monika Marszałek i Tomasz Kowalewski. Pierwsza podświetlana Reklama była zawieszona między słupami na Marszałkowskiej przy placu Zbawiciela.
    Tomasz Kowalewski

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.