Pyszna dyniowa owsianka – najlepsze śniadanie na październikowe poranki

Dynia to jedno z tych warzyw, które bez wątpienia kojarzą się z jesienią. Dynia jest królową października, punkt nr 1 tematycznych dekoracji i pierwszoplanowa bohaterka rozgrzewających posiłków. Doskonale sprawdzi się jako dodatek do śniadań. Ściągnie z łóżka nawet największego śpiocha, dodając mu pozytywnej energii na cały poranek. Mamy dla Was przepis na owsiankę z karmelizowaną dynią i orzechami! Pyszności!

Fot. mat. nadesłane

Październik, czyli sezon na dynię

Początek jesieni bywa trudny. Wciąż jeszcze rozmyślamy o lecie, ale musimy przestawić się na jesienną aurę. W takiej sytuacji pyszne i pożywne śniadanie będzie najlepszym rozwiązaniem: umili poranek, rozgrzeje i doda energii. Owsianka na bazie dyni i orzechów to bardzo dobra propozycja dla osób, które chcą z wigorem zacząć dzień pełen wyzwań. Dynia zawiera wiele witamin – takich jak A, C, E – i minerałów, m.in. magnez, selen, potas, a także cynk. Jest niskokalorycznym owocem, zapobiega zaparciom, obniża stężenie cholesterolu we krwi.

Gotowana owsianka z karmelizowaną dynią i orzechami

Owsiankę z dynią możesz przygotować rano (ok. 30 minut) lub wieczorem i przechować w lodówce. Rankiem wystarczy ją tylko lekko podgrzać. 

Składniki na owsiankę:

  • szklanka mleka (np. Łaciate 3,2%)
  • 5 łyżek płatków owsianych górskich 
  • pół łyżeczki mielonego cynamonu 

Składnik potrzebne do przyrządzenia dyni:

  • kawałek dyni
  • 1 łyżeczka masła ekstra (np. Łaciate)
  • cukier lub miód do smaku
  • sok z cytryny według uznania

Dodatkowo:

  • łyżka orzechów włoskich
  • 1 mała, słodka pomarańcza

Przygotowanie:

  1. Obierz dynię i usuń z niej pestki. Następnie dynię dokładnie umyj i osusz.
  2. Pokrój dynię w kostkę.
  3. Pokrojoną dynię przełóż na patelnię lub do garnka, podlej odrobiną gorącej wody i duś do miękkości.
  4. Gdy będzie już prawie wystarczająco miękka, odparuj nadmiar wody i dodaj masło, miód, a dla podbicia smaku – cukier (można pominąć).
  5. Całość podsmaż kilka chwil, aż do lekkiego skarmelizowania się dyni.
  6. Na sam koniec dodaj odrobinę soku z cytryny. 

Czas na przygotowanie owsianki!

  1. Do gotującego się mleka wsyp płatki owsiane i cynamon. Przez krótki czas podtrzymuj gotowanie, by owsianka mogła zgęstnieć. Jeśli jej konsystencja jest w Twojej opinii za rzadka, możesz dosypać trochę płatków.
  2. Gotową owsiankę przełóż do miski, a na wierzch dodaj przygotowaną wcześniej dynię. Wykonuj kilka ruchów łyżką, aby dynia lekko przemieszała się z owsianką, po czym całość posyp orzechami włoskimi. Możesz również dodać małe cząstki pomarańczy, gdyż świetnie wzbogacą one smak potrawy. Pyszne śniadanie gotowe!

Tak przyrządzona owsianka z pewnością rozgrzeje nas w zamglone, październikowe poranki.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (24 głosów, średnia: 4,83 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Liczi  6 października 2022 11:31

    Nie lubię dyni, rano piję mineralną cisowiankę i jem owsiankę ale z owocami. Smakuje mi i jest pożywna

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany