Profesjonalny wizerunek – czy warto nad nim pracować? Poznaj 5 prostych sposobów

Miałam ostatnio ciekawą rozmowę z moim kolegą odpowiedzialnym za zatrudnianie w międzynarodowej korporacji. Przyznał on bez skrępowania, że opinię o kandydacie wyrabia sobie w czasie kilku pierwszych sekund rozmowy i potem jest ona zazwyczaj potwierdzana.

dress-code-jak-sie-ubrac-do-pracy

Od lewej: sukienka marki Nife, sukienka marki Nife, garnitur marki Simple, sukienka i marynarka marki Simple

Zjawisko „pierwszego wrażenia” jest Wam z pewnością znane. Portal Executive Image Consulting opracował publikację mówiącą o 100 aspektach, które wpływają na pierwsze wrażenie, jakie wywieramy na innych, w czasie zaledwie 7 sekund! Wiem, nie każdy zgadza się ze zjawiskiem pierwszego wrażenia i często bagatelizujemy jego znaczenie.

Proszę jednak tylko przez chwilę pomyśleć – jeśli tak jest rzeczywiście, że w ciągu pierwszych 7 sekund tworzymy sobie kompletny obraz drugiej osoby, który później staramy się jedynie potwierdzić – to jakie znaczenie ma nasze doświadczenie, umiejętności…Czy mamy szansę je zaprezentować w ciągu 7 sekund?

Mówi się, że start zawodnika jest najważniejszą częścią biegu. Im lepiej wystartuje tym szybciej dobiegnie do celu! Czas poświęcony na przygotowanie swojego wizerunku w pracy, sprawia, że szybciej i skuteczniej osiągamy założone cele.

A do tego wszystkiego – po prostu ładnie wyglądamy:) A kto z nas tego nie pragnie?

Stylizacja-do-biura-2

 

Jeśli to Cię przekonuje – poniżej znajdziesz 5 prostych sposobów na skuteczne przygotowanie wizerunku na biznesowe spotkanie.

1. Poświęć czas na przygotowanie

Najczęstszym błędem, jaki kiedyś popełniałam, było wrzucanie na siebie ubrań w pośpiechu bez przemyślenia i przygotowania. W rezultacie mój wizerunek był przypadkowy – czasem dobry, ciekawy, a czasem – w ogóle nie pasujący do sytuacji. Dziś wiem, że strój na spotkanie biznesowe trzeba wcześniej przemyśleć i zaplanować. Jego zestawienie z konkretną sytuacją i osobami będzie każdorazowo nieco inne.

2. Porzuć czerń

Biało-czarne mundurkowe stroje, które tkwią w naszej świadomości od przedszkola, dominują dziś świat biznesu. Mało kto wie natomiast, ze jest jedno z najtrudniejszych zestawień kolorystycznych, w którym mało kto wygląda dobrze! Dodatkowo – czerń najpiękniej wygląda wieczorem, a do dziennych spotkań biznesowych dużo lepiej pasują granat i szarość.

3. Noś marynarkę

Niezależnie od rangi spotkania warto nosić marynarkę. W zależności od okazji może ona być bardziej lub mniej elegancka, jednak zawsze pomoże zbudować Ci odpowiedni autorytet u kontrahentów.

4. Pamiętaj o butach i dłoniach

Badania wskazują jednoznacznie, że najczęściej w pierwszej kolejności patrzymy na buty i dłonie. Po tym, czy są zadbane i schludne niejednokrotnie oceniamy człowieka! Pamiętajmy – mamy tylko 7 sekund… Warto zatem przed spotkaniem wypolerować buty i poprawić paznokcie.

5. Włosy

Mówi się, że w sytuacji biznesowej włosy dłuższe niż do ramion powinny być związane. W moim odczuciu nie jest to aż tak istotne. Włosy mogą być rozpuszczone niezależnie od długości pod warunkiem, że są zadbane i „opanowane”.

 

A czy osoby w Waszym otoczeniu dbają o swój wizerunek? Jakie wg Was są korzyści wynikające z posiadania dobrego profesjonalnego wizerunku? Jakie są obciążenia wynikające z dbania o to, jak inni nas postrzegają?

 

Autorka: Joanna http://www.mygentlelook.blogspot.com/ 

Zdjęcia: z materiałów redakcji KobietaMag.pl

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (124 głosów, średnia: 4,55 z 5)
loading... zapisuję głos...