Pomysły na zdrowe przekąski – co zamiast czipsów możesz schrupać przed telewizorem? 10 propozycji!

Spokojny wieczór, kolejny sezon ulubionego serialu na Netflixie, miska czipsów lub nachosów z gęstym serowym dipem, od których nie można się oderwać, a po wszystkim uczucie goryczy w żołądku i wyrzuty sumienia. Znasz to? Przedstawiamy zdrowe alternatywy dla wieczornych lub imprezowych przekąsek, dzięki którym raz na zawsze oderwiesz sie od zgubnego schematu!

Przedstawiamy pomysły na zdrowe przekąski, które na dodatek są tak pyszne i wciągające, że możesz zechcieć przerzucić się na „snacking”. Oto 10 propozycji, pośród których na pewno znajdziesz coś dla siebie. Najlepiej jednak wypróbuj wszystkie – urozmaicisz w ten sposób dotychczasową dietę, zapomnisz o żywieniowej rutynie i umilisz swojej drugiej połówce filmowo-serialowe wieczory!

Pomysły na zdrowe przekąski – co zamiast czipsów możesz schrupać przed telewizorem? 10 propozycji!

 

Prażona ciecierzyca

Ugotowaną ciecierzycę obtocz w mieszance z dwóch łyżek oliwy z oliwek, pół łyżeczki soli himalajskiej, pół łyżeczki granulowanego czosnku, szczypty kurkumy, pół łyżeczki czarnego pieprzu i (opcjonalnie) łyżeczki parmezanu. Podpiecz w piekarniku do uzyskania chrupkości lub podpraż na patelni. Strączki ciecierzycy zawierają bogactwo białka, magnezu i witamin z grupy B.

 

Mini marchewki z dodatkiem hummusu

Podaj obrane i pokrojone w słupki marchewki z pikantnym hummusem w charakterze dipu. Samo zdrowie!

 

Kuleczki z melona i arbuza

Wystarczy specjalna łyżka z dziurką do formowania kuleczek (dostaniesz ją w większości marketów), by przygotować błyskawiczną i efektowną przekąskę. Kup melona i arbuza, a następnie uformuj kulki z pomocą łyżki tak, jakbyś robiła kulki lodów. Wrzuć do miseczki i podaj ze szpikulcami do fondue albo nadziej na wykałaczki jak szaszłyki i ustaw w wysokiej szklance. 

 

Pomidorki koktajlowe z bazylią

Pomidorki koktajlowe (najlepiej w różnych kolorach) opłucz, przekrój na połówki i włóż do miseczki. Skrop delikatnie oliwą z oliwek, dodaj pieprz i odrobinę soli himalajskiej, a wierzch posyp opłukanymi, świeżymi listkami bazylii. Możesz też zrobić koreczki z pomidorków, listka bazylii i (opcjonalnie, gdyż bardziej kalorycznie) kulek mozzarelli. 

 

Koreczki z zielonych i czarnych oliwek

Do miski wrzuć czarne i zielone oliwki, dodaj łyżkę oliwy z oliwek i wyciśnięty praską czosnek. Pomieszaj łyżką, a następnie nabij oliwki na wykałaczki. Możesz też dodać kawałki papryki w różnych kolorach. 

 

Seler z masłem z nerkowców

Zaskakujące, jak dobrze łączą się ze sobą te dwa smaki! Seler należy umyć i pokroić w niewielkie łódeczki. Następnie łodygi wypełniamy masłem z orzechów nerkowca. 

 

Sałatka z cytrusów z czerwoną cebulą

To wymarzone źródło witaminy C, która pobudza produkcję kolagenu w organizmie i odmładza skórę. Wystarczy pokroić pomarańczę, czerwonego grejpfruta i czerwoną cebulę, a następnie delikatnie skropić całość oliwą lub olejem rzepakowym. 

 

Guacamole z warzywami

Dojrzałe awokado rozgnieć blenderem ręcznym z dodatkiem soli, posiekaną papryczką chili (lub kilkoma kroplami tabasco), przeciśniętymi przez praskę ząbkami czosnku i sokiem z limonki (opcjonalnie może być cytryna). Podawaj w charakterze dipu z ćwiartkami pomidorów, czipsami z warzyw, paluszkami grissini lub domowymi tostami z pełnoziarnistego chleba.

 

Pomidory z fetą

Na talerz wykładamy umyte zielone liście – może to być rukola, listki bazylii albo świeży szpinak. Na tak przygotowanej zieleninie kładziemy pocięte na plasterki lub ćwiartki pomidory, skrapiamy oliwą i mieszanką ziół, a następnie posypujemy pokrojoną w kosteczkę albo pokruszoną fetą. 

 

Galaretki z owocami

A co z deserem? Zamiast pustych kalorii i niepotrzebnego cukru przygotuj galaretki z owocami – na przykład w literatkach. Weź 3/4 szklanki domowego soku z aronii lub zaparzonej zielonej herbaty i szklankę mrożonych truskawek lub jagód (można pomieszać leśne owoce) i 2,5 łyżki żelatyny. Wymieszaj sok lub herbatę z rozpuszczoną w łyżce ciepłej wody żelatyną, wrzuć owoce do naczynia lub naczyń i zalej sokiem (lub herbatą) z żelatyną. Odstaw do zastygnięcia.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (66 głosów, średnia: 4,70 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. Kika07645  14 lutego 2019 12:35

    Niektóre połączenia naprawdę zaskakujące ! 🙂

    Odpowiedz
  2. Wusia  14 lutego 2019 16:46

    Proponuje sałatkę owocową-pokrojone w kostkę jabłka, gruszki, pomarańcze, banany ew,
    mrożone truskawki i maliny.Inna propozycja suszone jabłka, żurawina. Możliwości jest bardzo dużo.

    Odpowiedz
  3. macierzanka  14 lutego 2019 19:38

    Zainteresowała mnie prażona ciecierzyca.

    Odpowiedz
  4. Magdalena  15 lutego 2019 00:58

    Aż zgłodniałam..:)

    Odpowiedz
  5. sylwiawes  15 lutego 2019 09:18

    Bardzo ciekawe propozycje 😊

    Odpowiedz
  6. MelaNika  16 lutego 2019 23:38

    Pyszne i zdrowe przekąski 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany