Pomysły na pyszne śniadanie z dodatkiem różnych serów

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, który powinien dostarczyć nam sporo energii na kolejne godziny. Dlatego warto zadbać, aby to, co zjemy rano, było nie tylko smaczne, ale także syciło na długi czas. Świetnym źródłem białka są różnego typu sery. Dodając je do warzyw, pieczywa, owoców, jajek lub innych składników można stworzyć wiele wartościowych dań na słodko i na wytrawnie.

Pomysły na pyszne śniadanie z dodatkiem różnych serów

Pyszne kanapki z serem puszystym na dobry początek dnia

Są takie poranki, kiedy nie mamy zbyt dużo czasu na przygotowanie śniadania. W takie dni świetnie sprawdzą się kanapki z Puszystym Naturkiem. Taki serek z ziołami, szczypiorkiem lub rzodkiewką doskonale komponuje się ze świeżymi, chrupiącymi bułkami lub ciepłymi grzankami. Aby takie śniadanie miało jeszcze więcej witamin, warto ozdobić swoje kanapki plasterkami pomidora, rzodkiewki i ogórka. Możemy też przygotować sałatkę z różnych warzyw i rukoli, która będzie idealnym, pełnym witamin dodatkiem do pysznego pieczywa i puszystego serka.

Śniadanie na słodko? Czemu nie! Puszysty Naturek o smaku śmietankowym bardzo dobrze komponuje się z dodatkiem dżemu, konfitury albo miodu. Wystarczy tylko posmarować pieczywo grubą warstwą delikatnego serka, a na wierzch położyć trochę słodkiego dodatku. Zamiast dżemu czy miodu możemy sięgnąć też po świeże owoce np. pokrojone w plasterki truskawki, całe borówki czy maliny.

Wiele sposobów na sałatki z dodatkiem sera

Bez pieczywa również można przygotować sycące i pyszne śniadanie! Dobrym przykładem tego są treściwe sałatki. Świeże warzywa oraz mieszanka sałat będzie świetnie komponować się z dodatkiem różnych serów np. sera Islos, pleśniowego czy innego ulubionego sera. Aby posiłek był bardziej sycący, warto dodać do takiej sałatki kaszę gryczaną, kaszę jaglaną albo ryż. W zależności od tego, na co mamy ochotę danego dnia, każdego poranka możemy zjeść trochę inną wersję sałatki z dodatkiem sera. Raz postawmy na suszone pomidory, ser pleśniowy i awokado, kolejnego dnia na kurczaka, jajko na twardo i ser sałatkowy, a jeszcze innym razem na kaszę gryczaną, tuńczyka w sosie własnym, zieloną soczewicę i fetę.

Do każdej takiej sałatki możemy użyć ulubionej zieleniny np. sałaty lodowej, rukoli, roszponki, szpinaku, pietruszki, koperku czy kiełków. Nie zapominajmy o świeżych warzywach np. pomidorze, ogórku, rzodkiewce, papryce czy cebuli. Dobrym dodatkiem będą również zioła np. świeża pietruszka, szczypiorek, koperek czy bazylia. Zjedzenie miski takiej sałatki będzie nie tylko sycące, ale też dostarczy organizmowi sporej dawki witamin.

Placuszki serowe na słodko i na słono

Słodkie placki serowe to klasyka jeżeli chodzi o śniadania. Jeśli jesteśmy fanami tej potrawy, nie oznacza to, że za każdym razem to danie musi smakować tak samo. Wiele zależy od tego, jakiego sera użyjemy. Placuszki z serem półtłustym lub tłustym będą zupełnie inne niż te z serkiem wiejskim lub puszystym. Takie serowe ciasto to też świetna baza, do której można dodawać inne smaki np. pokrojone owoce (banany, jabłka, truskawki, maliny, śliwki, borówki, wiśnie i wiele innych), wiórki kokosowe, rodzynki, orzechy czy kakao. Gotowe placuszki dobrze komponują się z jogurtem naturalnym lub greckim oraz dżemami, konfiturami i miodem. Jeżeli postawimy na placuszki z owocami, to będą świetnie smakować nawet bez żadnych innych dodatków.

Wbrew pozorom placuszki serowe wcale nie muszą być na słodko. Najłatwiejszym sposobem na wytrawne placki jest dodanie do twarogowego ciasta ulubionych przypraw oraz szczypiorku lub pietruszki. Takie śniadanie będzie się idealnie komponować z sałatką z pomidorów. Możemy też pójść krok dalej i zamiast ograniczać się tylko do zwykłego twarożku, dodać dodatkowo do ciasta trochę sera żółtego lub pleśniowego np. typu gorgonzola albo lazur. Takie placuszki będą bardziej słone i chrupiące.

Zapiekanki z serem i innymi dodatkami

Chrupiące zapiekanki kojarzą się zwykle z wieczorną przekąską, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby przygotować je dla siebie też rano. To kolejny sposób na pomysłowe wykorzystanie sera na śniadanie! Najlepsze zapiekanki to te zrobione z bagietki lub bułki, ale bez problemu można wykorzystać do tego celu także kromki chleba. Jakie połączenia smakowe sprawdzą się przy tej potrawie? Klasyką jest zapiekanka z serem mozzarella, pomidorem, oliwą z oliwek oraz bazylią. Nieco bardziej swojskie są bagietki z dodatkiem pieczarek, sera żółtego, cebulki i czarnego pieprzu. Możemy też postawić na coś bardziej wykwintnego i zdecydować się na połączenie czarnych oliwek, szpinaku, sera feta, papryki i czosnku. Ciekawie będzie też smakować bagietka z dodatkiem sera pleśniowego, suszonych pomidorów oraz solidnej porcji świeżej pietruszki, która przełamie dwa poprzednie smaki.

Mleczarnia Turek oferuje wiele typów serów: od żółtych, puszystych do smarowania czy do sałatek po sery typu camembert i pleśniowe.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (22 głosów, średnia: 4,77 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. agasam9  23 sierpnia 2021 06:14

    robię się głodna…

    Odpowiedz
    • pauulyynka  26 sierpnia 2021 17:45

      Ja to samo, zwłaszcza gdy mowa o serze 🤭 nie ma nic pyszniejszego

      Odpowiedz
  2. Judytka  24 sierpnia 2021 09:58

    Lubię placuszki z białym serem, polane owocowym jogurtem. Moje dzieciaki również je uwielbiają. Staramy się zdrowo odżywiać, w naszej diecie nie brakuje warzyw, nabiału i innych składników odżywczych. Rano zawsze do śniadania pijemy świeżo wyciśnięty sok albo szklankę mineralnej cisowianki, nie uczę dzieci picia gazowanych napoi.

    Odpowiedz
  3. LanaDelRey.PL  27 sierpnia 2021 15:03

    świetne zestawienie! na pewno skorzystam! 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany