Polskie marki kosmetyków – dobre i popularne również na zachodzie

Polski rynek kosmetyczny rozwija się dynamicznie i rośnie najszybciej z liderów europejskich. W Europie Polska to szósty rynek kosmetyczny. Na tak wysoką lokatę wpływa rozwój wielu polskich marek kosmetycznych, start-up’y oraz wzrost zamożności społeczeństwa. Polskie marki kosmetyków są popularne nie tylko w Polsce, ale także na zachodzie Europy. Jednocześnie wzrasta sprzedaż droższych produktów kosmetycznych. Obecnym trendem jest migracja polskiego eksportu kosmetyków w kierunku rynków rozwiniętych i bogatszych.

Polski rynek kosmetyczny na tle Europy

W 2016 roku wartość polskiego rynku kosmetycznego wyniosła 16 mld zł. Co ciekawe, w okresie, gdy polski rynek kosmetyczny zanotował spory wzrost, rynek francuski czy włoski odnotowały spadki. Co więcej, polskie kosmetyki są eksportowane do ponad 160 krajów, a jednym z głównych kierunków są Niemcy, Rosja i Wielka Brytania. To właśnie w tych trzech krajach jest największy popyt na polskie kosmetyki. Oczywiście, w Polsce działalność jest prowadzona także przez marki globalne i międzynarodowe, na przykład L’Oréal Paris czy Coty. Jednak polskie marki takie jak Elfa Pharm, Ziaja czy Dr Irena Eris, sprzedają się bardzo dobrze i są znane oraz lubiane przez Polki i Polaków. Unikalne, na tle Europy, jest to, że polskie marki mają bardzo dobrą pozycję na rodzimym rynku, mimo wszechobecnej globalizacji i międzynarodowości.

Trendy kosmetyczne

Obecnie, zdecydowanie rozwijają się trendy slow life, eko-kosmetyków oraz rośnie w siłę sprzedaż internetowa. Starają się temu sprostać polskie marki, które otwierają już nie tylko sklepy stacjonarne ale także internetowe. W ten sposób zwiększają grupę potencjalnych klientów i otwierają się na rynki zagraniczne, także poprzez sprzedaż online. Konsumenci decydują się na polskie kosmetyki także dlatego, że wiele z nich ma skład pochodzenia naturalnego i organicznego. Dodatkowo, coraz większa liczba klientów czyta etykiety produktów i sprawdza ich skład oraz pochodzenie. Co ważne, przy wielu polskich firmach kosmetycznych, działają laboratoria oraz centrum naukowo- badawcze. Dodatkowo, spółki sprzedają swoje marki w wielkopowierzchniowych sklepach sieciowych i w ten sposób docierają do jeszcze większej liczby odbiorców.  Dobry dostęp do kosmetyków, skład zbliżony do naturalnego i polskie tradycje są obecnie zdecydowanymi trendami kosmetycznymi i zachęcają polskich oraz zagranicznych klientów do zakupu marek z Polski.

Podbój nowych rynków

Polscy producenci kosmetyków  szykują się na podbój nowych rynków, już nie tylko europejskich, ale także amerykańskich i azjatyckich. Dobre praktyki reklamowe, wskazywanie na skład naturalny oraz bezpieczeństwo i rzetelność, mogą zachęcić inne rynki do zainteresowania polskimi kosmetykami i konkretnymi markami. Duża ilość działań promocyjnych, coraz większa liczba pracowników polskich firm kosmetycznych oraz rosnąca wiedza polskich ekspertów na temat potrzeb klientów  sprawia, że potencjał polskiego rynku wciąż jest ogromny.

Polski rynek kosmetyczny stoi obecnie przed szansą jeszcze  większej ekspansji i jeszcze większych możliwości. Polskie firmy kosmetyczne rozwijają się bardzo dynamicznie, a mieszkańcy z innych krajów Europy coraz częściej decydują się na zakup polskich marek kosmetycznych. Nie ma się jednak, co dziwić tym trendom, ponieważ już w XIX wieku, Helena Rubinstein, bizneswoman polskiego pochodzenia, zaczęła tworzyć światową i ekskluzywną markę. Jej tradycja kontynuowana jest do dziś przez wiele polskich firm kosmetycznych, które stają się ogromną konkurencją dla marek zagranicznych.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (177 głosów, średnia: 4,11 z 5)
zapisuję głos...