“Podaruj misia temu, kogo kochasz!” Rossmann po raz szesnasty w jednej z najbardziej znanych akcji charytatywnych w Polsce

W tym roku Rossmann po raz szesnasty, razem z Fundacją TVN Nie Jesteś Sam organizuje jedną z najbardziej rozpoznawalnych akcji charytatywnych w Polsce. W tym roku cały dochód ze sprzedaży uroczych pluszowych misiów zostanie przekazany na wsparcie budowy Centrum Psychiatrii Dzieci i Młodzieży.

Rossmannowe pluszaki to już niejako symbol Świąt Bożonarodzeniowych. Mają szczególną moc pomagania. Mogą stanowić miły upominek, jednocześnie pomagać. Przypominają, że Święta Bożego Narodzenia to czas nie tylko radości, ale też myślenia o innych – zwłaszcza o tych, którzy potrzebują wsparcia.

Wsparcie budowy Centrum Psychiatrii Dzieci i Młodzieży

W tym roku ały dochód ze sprzedaży misiów zostanie przeznaczony na budowę Centrum Psychiatrii Dzieci i Młodzieży (na terenie Centrum Zdrowia Dziecka). Będzie to obiekt o powierzchni blisko 6 tysięcy mkw., w którym będą się mieścić oddział pobytu dziennego dla 30 pacjentów, oddział pobytu stacjonarnego (32 łóżka) oraz poradnia psychiatryczna (w tym gabinety lekarskie, terapii grupowej oraz rodzinnej).

– Od lat zmagamy się z dramatycznym niedoinwestowaniem psychiatrii w Polsce. Brakuje łóżek, brakuje placówek, a te które są – cóż – nierzadko wizualnie przypominają więzienia. Jak w takich warunkach mierzyć się z depresją? Czas też nie jest naszym sprzymierzeńcem, bo niestety liczba samobójstw wśród najmłodszych jest wysoka. (…) Psychiatrii będzie miejscem innym niż wszystkie – pod każdym względem, ale to oznacza też poważne nakłady finansowe więc taka akcja z misiami w tle to niezwykle istotna cegiełka  – tłumaczy Katarzyna Rogala – specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, Kierownik Ośrodka Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Centrum Zdrowia Dziecka

Tegoroczne pluszaki zostały przygotowane przez znane polskie duety: legancką „Małgosię” stworzyły Bizuu i Małgorzata Kożuchowska, wyluzowaną „Dorotkę” – Robert Kupisz i Dorota Wellman, góralkę „Paulinkę” – Petite Maison i Paulina Krupińska-Karpiel, a stylowego „Marcinka” – Tomasz Ossoliński i Marcin Prokop.

Maskotki są dostępne tylko w drogeriach Rossmann i na www.rossmann.pl od początku grudnia. Cena misia: 50 zł.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (52 głosów, średnia: 4,83 z 5)
zapisuję głos...