Pielęgnacja ciała – marketingowe prawdy o balsamach, mleczkach czy oliwkach, które wybieramy w sklepach

O tym, jak naprawdę wygląda sytuacja segmentu kosmetyków do pielęgnacji ciała rozmawiali eksperci oraz przedstawiciele największych firm kosmetycznych. Zobaczcie relację!

Ponad 63% Polek określa swoją skórę jako raczej suchą, która wymaga nałożenia balsamu po kąpieli. Mimo to, badania pokazują, że pielęgnacja ciała cały czas jest traktowana drugorzędnie. Kobiety, zgodnie z zasadą „najważniejsze jest to, co widać”, znacznie chętniej inwestują w kosmetyki do pielęgnacji twarzy i makijaż. Biorąc jednak pod uwagę wciąż poszerzającą się półkę z balsamami, mleczkami, oliwkami i innymi nawilżaczami skóry, aż trudno w to uwierzyć. O tym, jak naprawdę wygląda sytuacja segmentu kosmetyków do pielęgnacji ciała rozmawiali eksperci oraz przedstawiciele największych firm kosmetycznych podczas trzeciego już spotkania z cyklu „Śniadanie z Kosmetykami” organizowanego przez magazyn „Kosmetyki”.

'Sniadanie z kosmetykami' (1)

Prawie połowa wszystkich konsumentek kupuje kosmetyk do pielęgnacji ciała raz w miesiącu – wykazują badania przeprowadzone przez firmę Nielsen Polska. Polki najchętniej kupują produkty związane z pielęgnacją dłoni – 18%, oraz kosmetyki do pielęgnacji stóp – 11%. Te wybory doskonale pokazują, że bardziej troszczymy się o części ciała, które są po prostu widoczne.

Z balsamem pod prysznicem

Nie od dzisiaj wiadomo, że nowość to coś, co mocno napędza sprzedaż w drogeriach. W ostatnim czasie, za największą nowość intensywnie wspieraną marketingowo, bezapelacyjnie okrzyknięto balsam pod prysznic. Po efektywnym wdrożeniu tego produktu przez firmę Beiersdorf (Nivea) i skutecznym zachęceniu konsumentek do jego zakupu, kilka polskich firm również pokusiło się o stworzenie podobnego produktu. Pytanie tylko, czy  taki  balsam pod prysznic to produkt, na który przyszła jedynie moda, czy też kosmetyk, który na stałe wpisze się do grupy tzw. nawilżaczy ciała?

Z jednej strony, wiele kobiet głównie ze względu na brak czasu już teraz wybiera do mycia produkt tego typu, mając poczucie, że w ten sposób wystarczająco nawilża skórę. Z drugiej strony, coraz częściej pojawiają się głosy krytyki i powątpiewania, czy aby na pewno siła nawilżenia tego produktu równa się tej, którą daje tradycyjny kosmetyk aplikowany po kąpieli. Cóż, jak potoczą się losy balsamu pod prysznic, najlepiej pokaże czas.

 

'Sniadanie z kosmetykami' (5)

'Sniadanie z kosmetykami' (4)

'Sniadanie z kosmetykami' (2)

Składniki i zapach – ważna sprawa

Nie ma co ukrywać, że istotnym wyznacznikiem wyboru danego kosmetyku są jego składniki. Bezapelacyjnym hitem na rynku jest argan.  Pojawia się on w każdej kategorii. Trudno wręcz znaleźć firmę, która w swej ofercie nie ma jakiejś arganowej serii. Ponadto, bardzo pozytywny odbiór wśród Polek poszukujących naturalnych rozwiązań ma również oliwka. Warto tu jednak zaznaczyć, że mimo olbrzymiego trendu na naturalne produkty, Polki w pierwszej kolejności zamiast kosmetyków eko szukają po prostu takich, które są skuteczne.

Kolejnym ważnym determinantem wyboru kosmetyków jest zapach. Polki lubią zapachy kwiatowe, owocowe, pudrowe, ale także klasyczne – bardzo świeże i czyste. Co zrozumiałe, wariant zapachu w znacznej mierze zależy od pory roku. Latem wybieramy zapachy rześkie i świeże, zimą natomiast stawiamy na nuty wanilii, cynamonu i pomarańczy.

Wielość wariantów rozmaitych kosmetyków do ciała, wyraźnie pokazuje, że ile kobiet, tyle gustów. Jedne konsumentki wolą nawilżające mleczka o delikatnym zapachu, inne gęstsze masło o aromacie wanilii, jeszcze inne olejki, które zapewnią maksymalne poczucie natłuszczenia skóry. Jedno jest pewny – dogodzić wszystkim nie sposób. Sęk w tym, jak usatysfakcjonować większość.

 

'Sniadanie z kosmetykami' (3)

W spotkaniu udział wzięli:

Małgorzata Włodarczyk – Delia Cosmetics, Anna Pilip – Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Magda Burgiel – Oceanic, Maja Kiżys – Laboratorium Kosmetyczne Joanna, Magdalena Dubas – Cederroth Polska, Dorota Domańska – Dax Cosmetics, Anna Rolf-Smuniewska – Tenex, Agnieszka Horodecka – sieć Sekret Urody, Paweł Godlewski – sieć drogerii Blue, Katarzyna Gidlewska, Małgorzata Rynkiewicz – Nielsen Polska, Lidia Lewandowska, Beata Farmus, Dana Dominowska i Dorota Pośpiech – „Magazyn Kosmetyki”, Beata Okrój-Rozbiewska – Quality PR.

„Śniadanie z Kosmetykami” to wyjątkowa inicjatywa wydawnictwa Media Direct, wydawcy branżowego magazynu „Kosmetyki”. Nowy projekt zakłada cykliczne spotkania z ekspertami i wybranymi przedstawicielami branży kosmetycznej oraz stworzenie pola do dyskusji na temat trendów, zjawisk, jak i zmian konsumenckich w poszczególnych kategoriach kosmetycznych.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (138 głosów, średnia: 4,60 z 5)
zapisuję głos...