Październik miesiącem walki z rakiem piersi – dotykasz wygrywasz!

Codziennie rano szczotkujesz zęby. Dbasz o makijaż twarzy, starannie dobierasz ubrania. Co jakiś czas zerkasz w lusterko bądź w okno wystawowe – patrzysz czy fryzura jest na swoim miejscu, a pod oczami nie masz efektu pandy. Lubisz sprawdzać co nowego w świecie kosmetyków, śledzisz jakie kreacje miały na sobie gwiazdy na tak zwanej ściance. A czy z taką samą skrupulatnością dbasz o swoje zdrowie? Czy chodzisz na badania profilaktycznie?

Październik miesiącem walki z rakiem piersi! Symbolem ogólnoświatowej kampanii jest różowa wstążka, stąd też mówi się o różowym październiku. W tym czasie różne organizacje zdrowotne, stowarzyszenia na rzecz walki z rakiem, ale również marki modowe bądź kosmetyczne propagują profilaktykę antynowotworową. Do akcji włączają się także osoby publiczne, które dzięki swojej popularności szerzą wiedzą na temat czynników ryzyka, namawiając przy okazji do badań profilaktycznych.

Październik miesiącem walki z rakiem

Źródło: www.pixabay.com

Październik miesiącem walki z rakiem – dotykasz wygrywasz!

Rak to epidemia naszych czasów – każda z nas ma w rodzinie kogoś, kto chorował lub choruje na nowotwór. Wśród kobiet największym zagrożeniem jest rak piersi. Do czynników ryzyka zalicza się między innymi wiek, uwarunkowania genetyczne, późny pierwszy poród czy picie alkoholu. Należy jednak pamiętać, że u 75% kobiet nie występują żadne znane czynniki ryzyka.

Wcześnie wykryty rak piersi w stadium przedinwazyjnym jest praktycznie do wyleczenia. Tak ważny jest zatem udział w badaniach profilaktycznych! Średnia wielkość guzka wykrywanego u kobiet, które nigdy nie badały sobie piersi, to 4 cm, a u tych, które sprawdzają je co miesiąc – blisko 1 cm.

 

Zobacz jakie marki oraz znane osoby biorą udział w akcji:

 

Po raz szósty QuiosQue – znana marka odzieżowa – organizuje aukcję, z której dochód zostanie przekazany Stowarzyszeniu Amazonki. Przedmiotem licytacji jest specjalnie zaprojektowana bluzka. Jednocześnie QuiosQue namawia klientki do zadbania o swoje zdrowie.

 

 

„Dotykam = wygrywam” to akcja, w którą zaangażowało się wiele osób publicznych. W kampanii uczestniczą między innymi Marzena Rogalska czy Qczaj, którzy na swoich kontach instagramowych promują charytatywny T-shirt „Dotykam = wygrywam”. Został on zaprojektowany przez znaną i cenioną projektantkę, Lidię Kalitę. Już teraz, w przedsprzedaży, można kupić tę limitowaną koszulkę, a od 1 października będą one dostępne w wybranych sklepach z bielizną. Zyski ze sprzedaży wesprą działania fundacji „Wsparcie na starcie”, która chce stworzyć pierwszą w Polsce aplikację dla nastolatek. Jej zadaniem będzie, między innymi, promowanie nauki samobadania.

 

 

W akcji promującej walkę z rakiem uczestniczy firma Sophie de Vulli. Znana z gryzaków dla dzieci w kształcie żyrafy, proponuje klientom brelok Sophie w różowe cętki. Jego zakup wspiera działania  Stowarzyszenia „Amazonki”.

 

 

Dzięki wsparciu firmy Avon w październiku kobiety z całej Polski będą mogły skorzystać z 10 000 dofinansowanych badań USG piersi. Tegoroczna akcję Avon prowadzi we współpracy ze Stowarzyszeniem ,,Amazonki’’ Warszawa-Centrum i portalem ZnanyLekarz.pl.

 

 

A czy Ty chodzisz na badania profilaktyczne?

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (97 głosów, średnia: 4,34 z 5)
zapisuję głos...