Chorujesz? Ogranicz cukier – zabija Twoją odporność!

Często, kiedy odczuwamy smutek lub spadek energii ratujemy się słodką przekąską. Bywa, że nagradzamy się deserem za realizację jakiegoś trudnego zadania lub traktujemy słodycze jako kartę przetargową, kiedy chcemy coś wyegzekwować od swoich dzieci. Niestety cukier zawarty w słodyczach to doraźny środek na nasze bolączki, który na dłuższą metę bardziej szkodzi niż pomaga.

Okres jesienno-zimowy to czas licznych infekcji i zachorowań. Przychodnie przeżywają istne oblężenie, mamy małych dzieci przynajmniej raz w miesiącu biorą zwolnienie lekarskie na dziecko, a producenci różnego rodzaju lekarstw intensywnie promują swoje produkty. To trudny czas dla wielu z nas, kiedy potrzebujemy dodatkowo się wzmocnić. Jeśli szukasz sposobu, by chorować mniej polecamy zioła przeciwwirusowe, w które spokojnie możesz zaopatrzyć swoją domową apteczkę. Poza tym ogranicz cukier, ponieważ jego spożycie znacząco wpływa na obniżenie odporności Twojego organizmu! Odpowiednia dieta naprawdę oddziałuje, na to czy w okresie największej zachorowalności będziesz musiała walczyć z infekcjami.

ogranicz cukier

Źródło: kolaż własny redakcji, zdjęcia z pixabay.com

Chorujesz? Ogranicz cukier – zabija Twoją odporność!

 

Cukier obniża odporność organizmu

Cukier spożywany w nadmiernych ilościach uzależnia i sprzyja otyłości. Choroby takie jak cukrzyca, depresja, a nawet nowotwory to groźne konsekwencje zbyt dużej jego ilości w naszej codziennej diecie. Naukowcy dowiedli również, że utrudnia organizmowi zwalczanie infekcji i innych chorób. Jak to się dzieje? Według Health Services z Uniwersytetu z Kolumbii, po zjedzeniu 100 gramów cukru białe krwinki odpowiedzialne za reakcje obronne są w 40% mniej skuteczne w walce z bakteriami i wirusami. Inaczej mówiąc – słodka przekąska czy posiłek zawierający cukier może osłabić funkcjonowanie układu odporności nawet na 5 godzin. Ma to miejsce między innymi dlatego, że cukier uniemożliwia białym krwinkom „pobieranie” witaminy C, która je aktywizuje do walki z chorobami. 

Jeśli nie chcesz chorować – ogranicz cukier!

 

Cukier jest nie tylko w słodyczach!

Warto mieć świadomość, że cukier to nie tylko słodycze. Biały cukier i różnego typu słodziki dodawane są dzisiaj niemal do każdego gotowego produktu spożywczego. Przykładowo na opakowaniu smakowych jogurtów, maślanek czy kefirów widnieje wyraźna informacja o zawartości cukru. Kubek pitnego jogurtu owocowego może zwierać nawet 10 łyżeczek sacharozy! Wydaje się także, że soki owocowe to samo zdrowie – niekoniecznie. W małej butelce soku pomarańczowego zawartość cukru wynosi 31 gramów, a to prawie tyle, ile w puszce coli (39 g). Cukier może się też znajdować w produktach, które w smaku nie są słodkie, na przykład w sosach do makaronu. 

Trzeba zatem uważnie czytać skład, każdego produktu i unikać jedzenia wysoko przetworzonego z dużą ilością cukru.

 

Co jeść, żeby mniej chorować?

 

Przede wszystkim nie wolno ignorować posiłku jakim jest śniadanie

 

Absolutnie nie wychodzimy z domu bez porcji owsianki z owocami czy kanapki chleba razowego z jajkiem. Ci, którzy o nim zapominają bardzo często cierpią na infekcje górnych dróg oddechowych. Dlatego koniecznie wyrób w sobie ten nawyk i zadbaj o syty posiłek bogaty w węglowodany, białko i wapń. W ten sposób zapewnisz sobie niezbędną do przetrwania dnia energię.

Owsianka – idealne rozpoczęcie dnia! 5 przepisów na energetyczny zastrzyk

Owsianka – idealne rozpoczęcie dnia! 5 przepisów na energetyczny zastrzyk

Robiąc śniadanie często wpadamy w rutynę. Królują przede wszystkim kanapki bądź płatki kukurydziane z mlekiem. Jednak możliwości jest o wiele więcej i wcale nie wymagają dużo czasu ani pracy. Dobrym starterem jest owsianka, która znakomicie spełnia rolę pełnowartościowego posiłku. Wystarczy zalać mlekiem, dodać owoców i bakali i voila! Gotowe!

 

Pamiętaj, by w Twojej diecie znalazły się produkty bogate w bakterio- i wirusobójcze pierwiastki.

 

Należą do nich żelazo, cynk i selen. Gdzie je znajdziesz? W rybach, chudym mięsie, roślinach strączkowych, kiełkach, pestkach słonecznika oraz orzechach. Aby poprawić przyswajanie żelaza mięso przyprósz natką pietruszki i nie zapomnij o surówce. Do obiadu wybierz sok pomarańczowy lub z czarnej porzeczki zamiast herbaty czy kawy, gdyż ograniczają one z kolei jego wchłanianie.

 

W witaminach tkwi moc!

 

Najwięcej znajdziesz w owocach i warzywach: czerwonych, zielonych, żółtych i pomarańczowych. Witaminy z grupy A zawierają papryka, pomidory, kapusta, marchew, brokuł i morele. Witamin B szukaj w fasoli, kiełkach, pestkach i orzechach. Zaś witaminę C zawierają natka pietruszki, kapusta kiszona, szpinak, owoce cytrusowe i kiwi.

Jarmuż – warzywo, które musi się pojawić na twoim stole!

Jarmuż – warzywo, które musi się pojawić na twoim stole!

Z każdym kolejnym rokiem stajemy się coraz bardziej świadomymi konsumentkami. Wiemy, że należy dokładnie sprawdzać skład każdego produktu. Coraz bardziej też zależy nam na naszym zdrowiu, a co za tym idzie, na właściwej diecie. Ograniczamy mięso na rzecz warzyw i owoców. Urozmaicamy nasze menu, bo wiemy, jaki wpływ na nasz organizm mają zbilansowane posiłki. Dlatego proponujemy, żebyś przyjrzała się bliżej jarmużowi, którego po prostu nie może zabraknąć na twoim stole!

Codziennie jedz jogurt

 

Zawiera dobre bakterie, które mobilizują do pracy komórki obronne znajdujące się w przewodzie pokarmowym. Zwiększają w ten sposób ilość przeciwciał walczących z wirusami.

 

Pij 2 litry płynów dziennie, żeby nawilżyć śluzówki

 

Przegrzane kaloryferami powietrze wysusza śluzówkę nosa i gardła, a wtedy staje się ona podatna na zakażenia bakteryjne.

 

Jeśli właśnie chorujesz, unikaj również kolorowych napojów, kawy i alkoholu!

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (53 głosów, średnia: 4,08 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. mini  11 czerwca 2020 17:34

    u mnie bardzo pomogło medere anti aging tiny.pl/795h9, przestałam chorować w ogóle, wcześniej co chwilę coś łapałam

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany