Odchudzanie w czasie snu. Nowy trend w walce o zgrabną sylwetkę!

„Nocna dieta” to najtańsza metoda odchudzania, a do tego bardzo skuteczna! Niedawne badania wykazały, że odpowiedni sen może aż o 55% zwiększyć szansę na utratę wagi. Jak zrzucić kilka kilogramów w trakcie wieczornego wypoczynku? Podpowiadamy!

Nocą organizm przestawia się na procesy regeneracyjne, dlatego tak ważny jest zdrowy, spokojny wypoczynek. Ważną rolę odgrywa wtedy faza snu głębokiego. Ze względu na dużą ilości energii, zużywaną przez ciało, organizm często czepie siłę z zapasów, np. tkanki tłuszczowej. Jak schudnąć w czasie snu? Co zrobić, by stracić kilka centymetrów w obwodach ciała? Podpowiadamy! Odchudzanie w czasie snu to idealny pomysł na zgrabną sylwetkę wiosną! Masz już dosyć stosowania modnych diet, jedzenia przez tydzień zupy kapuścianej lub liczenia 1000 kalorii dziennie? Wypróbuj zatem ten rodzaj diety!

Odchudzanie w czasie snu

pixabay.com

Najzdrowsze rośliny do sypialni. Czy już je masz?

Najzdrowsze rośliny do sypialni. Czy już je masz?

Sypialnia to szczególnie, najbardziej intymne miejsce w domu. Wybierając kwiaty doniczkowe do sypialni, należy kierować się tym, by w naturalny sposób harmonizowały z nastrojem sprzyjającym wypoczynkowi. Najlepiej kupić takie, które posiadają walory terapeutyczne, są korzystne

Odchudzanie w czasie snu: 6 kroków „nocnej diety”

Osoby niewyspane jedzą więcej i łatwiej magazynuje się u nich tłuszcz. Brak snu wzmaga produkcję hormonu apetytu, przez co powoduje tycie. Dlatego też warto spać 8 godzin dziennie i pamiętać o kilku kwestiach, które mogą ułatwić dbanie o zgrabną sylwetkę. Oto one!

1) Wieczorem zjedź 1 łyżeczkę miodu

Produkt przyspiesza spalanie tłuszczu, zapobiega wydzielaniu się hormonu stresu i ułatwia zasypianie. Miód zawiera substancje pozytywnie wpływające na metabolizm. Gwarantuje też odżywienie mózgu, co umożliwia spalanie tłuszczu. Jeśli idzie się spać „na głodnego”, niedożywiony narząd wymusza uwalnianie hormonów stresu. Odrobina miodu przed pójściem spać nie tylko warunkuje szybkie tempo nocnego metabolizmu, ale też pozwala na lepszą regenerację tkanek, a także łatwiejsze wydalanie toksyn z organizmu.

2) Rano wypij koktajl białkowy

Napój białkowy przed zjedzeniem śniadania i kolejnymi posiłkami może przyspieszyć metabolizm nocny. Białko jest bardziej termogeniczne niż tłuszcz czy węglowodany, dlatego organizm trawiąc je, spala więcej kalorii.

3) Zmniejsz temperaturę w sypialni

Odchudzanie w czasie snu wspomoże także zmniejszenie temperatury w sypiali może pomóc zlikwidować tłuszcz z brzucha w trakcie snu (poniżej 25 stopni Celsjusza, najlepiej ok. 19). Niskie temperatury sprawiają, że tłuszcz utrzymujący ciepło w naszym organizmie, pobudzany jest do działania, dzięki temu ten z brzucha spalany jest szybciej.

4) Na kolację zjedź indyka

Indyk, kurczak i baranina mają w swoim składzie aminokwas (tryptofan), który działa nasennie. Wystarczy 1/4 grama tej substancji (np. podudzie kurczaka bez skóry), by poprawić jakość snu i przedłużyć jego fazę głęboką. Naukowcy udowodnili, że osoby, które się wysypiają, spożywają o 6% mniej kalorii niż pozostali. Pamiętaj też, aby wieczorem nie jeść zbyt dużo węglowodanów. Hamują one spalanie tłuszczów nawet na 5 godzin. 

5) Śpij w ciemnym pokoju

Zasłoń okna roletami lub zasłonami. Światło może zmniejszać szanse na spokojny sen i w efekcie wpływać na przyrost masy ciała. Badanie wykazały, że osoby, które śpią w ciemnych pomieszczeniach są o 21% mniej narażone na otyłość niż ci, którzy wypoczywają w jasnych pokojach.

6) Nie wnoś do sypialni smartfona ani laptopa

Im więcej wnosimy do sypialni elektroniki, tym jesteśmy grubsi. Osoby, które codziennie wypoczywają wieczorem w blasku komputera lub telewizora, nie dostarczają organizmowi odpowiedniej dawki odpoczynku i praktykują złe nawyki. Najlepiej więc zostawić telefon oraz laptopa w salonie. Dobrze jest spać w sypialni, w której nie ma urządzeń elektrycznych.

7) Kładź się i wstawaj o tej samej porze

Pamiętaj, że tajemnica sukcesu często tkwi w regularności i konsekwencji. W porównaniu do tygodnia, w weekendy pory wstawania oraz zasypiania powinny się wahać maksymalnie o 1, 5 godziny.

Zdrowe napoje energetyczne DIY na dobry poranek – 10 najlepszych przepisów

Zdrowe napoje energetyczne DIY na dobry poranek – 10 najlepszych przepisów

Problemy ze snem, stres, życie w ciągłym biegu sprawiają, że rano często brakuje nam energii. Wiele osób traktuje kawę i gotowe napoje energetyczne na równi ze szklanką wody, nie zdając sobie sprawy, że te płyny w nadmiarze mogą być bardzo szkodliwe. Co pić zamiast nich? Jak przygotować zdrowe napoje energetyczne samemu w domu? Poznaj sprawdzone przepisy!

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (97 głosów, średnia: 4,77 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. ewalub  6 marca 2018 09:31

    A ja się nauczyłam rano pić szklankę wody z cytryną. A tu radzą wypić koktajl białkowy.
    Lubię spać w ciemnym pokoju, choć w mojej miejskiej sypialni nie jest tak ciemno jak to było w moim pokoju w domu rodziców. Dlatego pierwsze miesiące po przeprowadzce do dużego miasta to był czas ciągłego niewyspania

    Odpowiedz
    • Jaworka  6 marca 2018 11:39

      A ja ma sporo niezdrowych nawyków rano muszę napić sie parę łyków kawy zamiast jakis koktajl na wode z cytryna noszę sie z zamiarem już od dawna i nie mam kiedy wypić W pokoju mam ciemno gdzie śpię ale za to musi być ciepło bo lubie spać pod cienkim przykryciem

      Odpowiedz
    • Anett13  6 marca 2018 19:53

      Ja też piję wodę z cytryną i chyba tylko tyle rano jestem w stanie zrobić, ciągle mi czasu brakuje i jakoś nie widzę przygotowywania białkowych koktajli… A o niską temperaturę w sypialni dba mój maż, który zawsze w sekrecie otwiera mi okna 😉

      Odpowiedz
      • ewalub  7 marca 2018 10:31

        No właśnie, nawet jakby były chęci, to jak czasowo ogarnąć zrobienie rano białkowego koktajlu? Czy można dzień wcześniej go przygotować? Tak robię z cytryną- wieczorem przygotowuję cały dzbanek na następny dzień.

        Odpowiedz
  2. MarciaMarcia  7 marca 2018 08:55

    Ciekawy artykuł 😉

    Odpowiedz
  3. justyna8  8 marca 2018 08:23

    Nie wierzę w żadne nocne diety, w zdrowe nawyki jak najbardziej!

    Odpowiedz
  4. Wusia  18 marca 2018 16:54

    Normalne zasady zdrowego snu , a co do odchudzania – Bzdura na resorach!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany