Odchudzanie bez diety, czyli kilka nawyków, które pomogą zrzucić zbędne kilogramy!

Odchudzanie bez diety jest możliwe? Tak, jeśli mamy zamiar jedynie zrzucić kilka kilogramów nie wysilając się przy tym. Przedstawiamy nawyki, które warto wprowadzić do swojego trybu życia!

Skuteczne odchudzanie na wiosnę

Odchudzanie bez diety – Kawa na odchudzanie? Niekoniecznie!

Kawa dodaje nam energii, co często polecane jest przy diecie. Energię jednak powinniśmy czerpać z pożywienia, a kawę zostawić sobie raczej na specjalne okazje. Przede wszystkim dlatego, że niezbyt dobrze wpływa na nerki i powoduje zakwaszenie organizmu. Kawoszom poleca się raczej przestawienie na napary ziołowe jak np. yerba mate. Energii rano tyle co kawa, przez pobudzenie przemiany materii zapewni nam również wypicie na czczo wody z cytryną, czy świeżego soku jabłkowego w pracy!  Jeśli jednak nie wyobrażasz sobie dnia bez filiżanki kawy, to by ułatwić sobie odchudzanie przestać ją słodzić i dolewać do niej mleka lub śmietanki. I pamiętaj, że kawa odwadnia, więc po jej wypiciu należy uzupełnić taką samą ilość wody!

kawa

Odchudzanie bez diety – Zakupy?  Zawsze z listą!

Złe decyzje żywieniowe zazwyczaj nie są podejmowane podczas sięgania do lodówki w domu, ale już podczas zakupów! Dlatego postaraj się nie chodzić głodna na zakupy – kupisz więcej i łatwiej będzie Ci się skusić na kaloryczne zachcianki. Pamiętaj też by przygotowywać listę. Jeśli chcesz się zdrowiej odżywiać, to MUSISZ planować posiłki.

Odchudzanie bez diety – Pamiętaj, że nie można jeść owoców bez ograniczeń

Jedzenie

Chociaż są bardzo zdrowe, są źródłem witamin, błonnika, cennych substancji odżywczych, to owoców nie możemy jeść bez umiaru. Mają dużo cukru, który odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej. Oczywiście swoją dzienną porcję powinniśmy jeść, ale starać się raczej by robić to mniej więcej do godziny 16. W zamian za to powinniśmy wprowadzić zdecydowanie więcej warzyw!

Odchudzanie bez diety – Jedz powoli, nie objadaj się!

Jedzenie

Jedzenie to nie tylko zapychacz i paliwo energetyczne, ale również przyjemność. Dlatego zamiast połykać wszystko w biegu, czy przed telewizorem, oglądając ulubiony serial usiądź do stołu i powoli kosztuj jedzenia. Twój umysł potrzebuje czasu, by dać Ci sygnał, o tym że już jest najedzony. Pamiętaj by jeść do momentu,g dy jesteś najedzona, ale nie pełna. Prawdopodobnie na początek możesz zostawiać nieco jedzenia na talerzu. Wiele z nas jest nauczony jedzenia do ostatniego kęsa, ale czasami lepiej wyrzucić resztki dla własnego zdrowia niż dopychać się ostatnimi ziemniaczkami.

Odchudzanie bez diety – Zakończ wieczorne podjadanie

Jedzenie

Nie oznacza to, że po 18 nie możesz nic jeść (przecież wiele z nas 0 18 może dopiero wracać do domu z pracy!). Postaraj się nie jeść już na 3 godziny przed snem. Możesz już po ostatnim posiłku myć zęby i pozwolić by lenistwo (po co myć dwa razy?) wygrało z łakomstwem. Jeśli jednak już musisz coś przekąsić postaw na warzywa – te świeże i chrupiące, albo gotowane na parze.

Odchudzanie bez diety – Sen nie tylko dla urody

SENs spania

Gdy chcemy zrzucić nadprogramowe kilogramy kluczową rolę może odgrywać sen i regularny tryb życia. Swojego zegara biologicznego, który jest sterowany m.in. poprzez światło słoneczne niestety nie da się oszukać. Dlaczego? Otóż wieczorem w naszym organizmie zwiększa się wydzielanie melatoniny, jest to naturalny proces, który przygotowuje organizm do odpoczynku! Do tego inne procesy, również trawienne ulegają spowolnieniu, dlatego pamiętaj, że pomimo iż ostatni posiłek powinien być jedzony 3 godziny przed snem nie oznacza to, że możemy jeść go o 24.

Dlaczego powinniśmy być wyspani? Osobom  niewyspanym wzrasta poziom kortyzolu, czyli tzw. „hormonu stresu”, a ten będzie utrudniał chudnięcie i ułatwiał magazynowanie tkanki tłuszczowej. Do tego nasz sen wpływa dwa hormony, leptynę i grelinę. To dwie przeciwstawne substancje. Leptyna powoduje spadek apetytu, a grelina jego wzrost. Jak się domyślacie niewyspanie powoduje spadek leptyny, dlatego osoby niewyspane częściej podjadają i trudniej jest im zaspokoić głód. Do tego, jeśli poziom leptyny jest niski wzrasta nam poziom insuliny, a to powoduje chęć podjadania i łatwiejsze odkładanie się tkanki tłuszczowej!

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (119 głosów, średnia: 4,74 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. ewka  14 czerwca 2016 07:10

    porady fajne i prawie wszystkie mi znane, tylko jak się do tego dostosować? Spróbuję wypróbować patent z myciem zębów. Może moje lenistwo okaże się w końcu przydatne

    Odpowiedz
  2. Tara  14 czerwca 2016 11:20

    Jedz regularnie!:))
    To, że zjemy jeden czy dwa posiłki nie oznacza, że nie przytyjemy. Wręcz przeciwnie 😉
    Wskazane jest jedzenie do 4-5 posiłków dziennie i oczywiście nie podjadanie pomiędzy nimi (szczególnie słodyczy i chipsów 😉 ).

    Odpowiedz
  3. passa  14 czerwca 2016 11:49

    Temat zawsze na czasie. wszystkie wskazówki mam w małym palcu – ale z wprowadzeniem ich w życie… to niemałe wyzwanie. Dzień bez kawy? w życiu! Kiedyś próbowałam się tak oszukać czymś innym, no nie da rady. No i z tym snem… żeby to było takie proste – wstawać codziennie wyspanym. 🙂

    Odpowiedz
  4. Aneta  14 czerwca 2016 12:23

    Ciekawy artykuł, temat zawsze aktualny 🙂 Raz na jakiś czas pozwolę sobie na kawę z mlekiem, na zakupy chodzę prawie zawsze z listą zakupów, a owoce w sumie jem, kiedy mam na to ochotę 🙂

    Odpowiedz
  5. IwonaLFC  14 czerwca 2016 15:53

    Mnie akurat temat nie dotyczy, gdyż jestem jedną z tych osób, którym przydałoby się nabrać nieco ciałka 😉 Niemniej jednak porady mogą okazać się pomocne dla osób, które borykają się z nadprogramowymi kilogramami. Ważne, aby zmienić styl odżywiania na zdrowszy i pozostać z nim na całe życie a nie tylko do osiągnięcia wyznaczonego celu.

    Odpowiedz
  6. Margaretkaw  14 czerwca 2016 18:29

    Takie proste, a jednocześnie takie trudne 😉
    Warto zainwestować w swoje zdrowie i chyba tylko ten argument najbardziej do mnie przemawia, bo niełatwo mi rozstać się z czekoladą 😉

    Odpowiedz
  7. magda87  14 czerwca 2016 18:55

    Wieczorne podjadanie to niestety moja zmora, tak lubię coś chrupać przed telewizorem chociaż wiem że to nic dobrego 🙂

    Odpowiedz
  8. agasam9  14 czerwca 2016 23:47

    najbardziej zaskoczyła mnie kawa, spróbuję ograniczyć – może waga odrobinę spadnie 🙂

    Odpowiedz
  9. sylwiawes  15 czerwca 2016 21:14

    Świetny artykuł 🙂 Już nie raz próbowałam podjadać wieczorami , ale jak tu na dobrym filmie nie przekąsić np paluszków 😉

    Odpowiedz
  10. Blodka  17 czerwca 2016 14:40

    z doświadczenia wiem, że wystarczą niewielkie zmiany i się chudnie. Ja odstawiłam wyroby czekoladowe i przestałam jeść smażone rzeczy. I w 4 miesięcy pozbyłam się bez wysiłku 12 kg.

    Odpowiedz
  11. martucha180  20 czerwca 2016 19:53

    Jem najwolniej w rodzinie 🙂

    Odpowiedz
  12. Aberita  26 czerwca 2016 19:53

    Jest kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę – może problem z wagą jest wynikiem zakwaszenia organizmu? Ja odchudzałam się długo, a skutecznie udało się dopiero po odkwaszeniu organizmu proszkiem zasadowym z Langsteiner, próbowałam różnych suplementów, ale ten koperek sprawdził się najlepiej

    Odpowiedz
  13. Chabrowa  18 sierpnia 2016 17:19

    Chodzenie na zakupy z listą, jedzenie pięciu posiłków dziennie, ograniczenie ilości spożywanych słodyczy. Wszystko na najprawdziwsza prawda, chociaż nie robię nic więcej to jednak działa. Nawet od razu lżej się czuję

    Odpowiedz
  14. gosia141088  8 listopada 2016 09:51

    cała prawda

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.