PrezentŚwiąteczny prezentownikChoinka

Obalamy popularne mity na temat odchudzania

REKLAMA

Moda na bycie fit zaowocowała coraz większym zainteresowaniem różnymi dietami, ćwiczeniami i pojawieniem się szeregu ekspertów, którzy nie zawsze mają odpowiednią wiedzę do udzielania rad. To zaś prowadzi do powstawania szkodliwych mitów, dlatego dzisiaj będziemy kilka z nich starać się obalić!

Odchudzanie

Mity na temat odchudzania – Produkty light są mniej kaloryczne

To jedno z najbardziej szkodliwych przekonań wśród osób chcących zrzucić nadwagę. Określenie „light” na produkcie ma za zadanie przyciągnąć konsumenta i nawet jeśli produkt nie zawiera tłuszczu lub ma jego obniżoną zawartość dobrze jest doczytać etykietę do końca. Tłuszcz jest nośnikiem smaku, a to oznacz, by produkt dalej był równie smaczny co jego standardowy odpowiednik (np. biorąc pod uwagę jogurt z owocami w wersji standardowej i light) oznacza, że został wzbogacony o np. dodatkową porcję cukru. Wybieranie produktów light częściej uspokaja nasze sumienie, niż rzeczywiście jest rozsądnym wyborem będąc na diecie.  Jeśli więc wrócimy do przykładu jogurtu z owocami najlepiej będzie wybrać jogurt naturalny o pełnej zawartości tłuszczu i dodać do niego świeżych lub mrożonych owoców.  Dodajmy do tego, że tłuszcz jest również rozpuszczalnikiem witamin jak A, D, K, E i jest potrzebny do ich wchłaniania. Dlatego również do porannej porcji płatków zamiast mleka odtłuszczonego lepiej wybrać 2%.

Skuteczne odchudzanie na wiosnę

Mity na temat odchudzania – Im surowsza dieta, tym efekt będzie szybciej widoczny

Nie działa to w ten sposób! Jeśli decydujemy się na obniżenie ilości spożywanych kalorii najlepiej zrobić to pod okiem dietetyka, który kaloryczność posiłków dopasuje do naszego realnego trybu życia, tak by nie zabrakło nam w ciągi dnia energii, a odchudzanie stało się skuteczniejsze. Zbyt drastyczna dieta może wprowadzić nasz organizm w stan szoku, a organizm przestawi się na „tryb oszczędzania”. Oznacza to, że każdą nadprogramowa kalorię (a przy restrykcyjnych dietach każdy „złamie się” prędzej czy później) będzie odkładał i zamieniał w tkankę tłuszczową przygotowując na „chude lata”.

Mity na temat odchudzania – Ziemniaki, makarony  są zakazane

Nic bardziej mylnego – szczególnie jeśli je lubimy!  Wbrew pozorom chociaż ziemniaki uznaje się za obiadowy „zapychacz” to 100g nie zawiera więcej niż 90 kcal. Same ziemniaki są całkiem zdrowe i zdecydowanie nie musimy z nich rezygnować. Podobnie jest z makaronem, który pomimo, że jest produktem mącznym to w odpowiednim towarzystwie i ilości nie utrudni nam odchudzania (porcja makaronu spaghetti dla 1 osoby to… makaron postawiony na 5 zł 🙂 ). W przypadku ziemniaków, makaronu i ryżu najbardziej kaloryczne jest ich towarzystwo, czyli tłuste mięsa i sosy. Jeśli zastąpimy je lżejszymi odpowiednikami, lekkimi dressingami  i towarzystwem warzyw stworzymy smaczny, zdrowy i dietetyczny posiłek!

odchudzanie

Mity na temat odchudzania – Dieta skuteczna daje szybkie efekty

Dużo słyszy się o magicznych pigułkach na odchudzanie, czy o tym, że ta czy inna osoba straciła kilkadziesiąt kilogramów w ciągu roku, a nawet pół! Takie historie zostawmy jednak naiwniakom i desperatom. Skuteczna dieta to zdrowa i zbilansowana dieta, która nie spowoduje efektu jojo. To dieta przy której będziemy czuć się najedzone (nie przejedzone, ani nie ciągle głodne), pełne energii, wesołe, nasze paznokcie, włosy i cera będą w świetnej kondycji. I skuteczna i dobra dieta to taka, która umożliwia nam chudnięcie 0,5 – 1 kg tygodniowo. Jeśli nie jesteśmy w trakcie leczenia operacyjnego otyłości, ani nie stracimy ręki, ani nogi to błyskawiczne tracenie kilogramów nie jest niczym dobrym.

Mity na temat odchudzania – Odchudzaniu zawsze musi towarzyszyć intensywny wysiłek fizyczny

To też nie jest prawdą. Stopień intensywności aktywności fizycznej dopasowujemy do naszego trybu życia. Nikt nie oczekuje, że będziemy trenować 3 godziny dziennie przez 7 dni w tygodniu. Intensywność aktywności fizycznej musi być dopasowana przede wszystkim do naszego stanu zdrowia. Nie oszukujmy się – aktywność fizyczna pomaga nam w odchudzaniu i pomaga utrzymać jędrność skóry, ale nie musimy od razu trenować do triathlonu. Wystarczy zacząć od spacerów przez godzinę dziennie, czy chodzeniu na basen, jogę czy pilates. Nikt nie będzie osobie z problemami ze stawami, czy kręgosłupem zalecał crossfitu, czy biegania, a osoba z problemami z sercem nie będzie zaczynać od intensywnego cardio. Dobry trener  dopasuje trening do naszych możliwości! A dobry dietetyk dopasuje kaloryczność do rodzaju naszej pracy i aktywności w wolnym czasie.

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (170 głosów, średnia: 4,82 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. A. czy  18 sierpnia 2016 16:01

    Jejku o części tych rzeczy nie miałam pojęcia…

    Odpowiedz
  2. Chabrowa  18 sierpnia 2016 17:12

    Właściwie wiem o wszystkich ale jakoś tak niektóre nawyki i myśli są silniejsze od wszystkiego 🙂

    Odpowiedz
  3. Natt.  18 sierpnia 2016 18:36

    „Wbrew pozorom chociaż ziemniaki uznaje się za obiadowy „zapychacz” to 100g nie zawiera więcej niż 90 kg” 😀 Mały chochlik 😉

    Odpowiedz
  4. macierzanka  18 sierpnia 2016 18:46

    Ciekawy artykuł,o niektórych rzeczach nie wiedziałam.

    Odpowiedz
  5. martucha180  18 sierpnia 2016 21:45

    Skąd te mity???

    Odpowiedz
  6. Jaworka  18 sierpnia 2016 22:09

    Nareszcie normalny artykuł który mówi prawdę o odchudzaniu a nie jakieś drastyczne diety czy ciągle ćwiczenia wszystko w normie i bez przesady. Dobrze i dokładnie obalone mity o odchudzaniui

    Odpowiedz
    • linea  20 sierpnia 2016 11:45

      Ciągłe i wyczerpujace ćwiczenia nie są potrzebne, ale ćwiczenia w ogóle tak chociażby aby dbać o nasze zdrowie, kondycję i jędrnośc skóry, zwłaszcza brzuszek 🙂 a co do ziemniaków i makaronu to lubię i jem często. Od tego naprawdę się nie tyje, potwierdzam to na moim przykładzie.

      Odpowiedz
  7. monicitia  19 sierpnia 2016 22:31

    Nie oszukujmy się, diety cud nie istnieją:)

    Odpowiedz
    • linea  20 sierpnia 2016 11:41

      Nie istnieją, a żeby dobrze wyglądać, trzeba sporo naszego wysiłku czasami w to włożyć. A produkty dietetyczne omijam szerokim łukiem, bo zdrowe to one raczej nie są.

      Odpowiedz
  8. bachacz  22 sierpnia 2016 21:07

    Myślę , że najwięcej z efektywnego odchudzania siedzi w naszej głowie. Nie zawsze też potrafimy wsłuchać się w nasz organizm, lub zrezygnować z prawdziwego wroga naszej otyłości czyli przejadania się czy objadania słodyczami. Jeśli odnajdziemy w sobie odpowiednią motywację to ani diety nie straszne ani ćwiczenia tylko wszystko w granicach rozsądku.

    Odpowiedz
  9. anada  13 września 2016 13:36

    dobrymi tabletkami okazały się dla mnie akurat Slimcea. Stosowałam je nie przerwanie przez 3 miesiące. Tyle trwa pełna kuracja. Początek słaby ale koniec genialny. Spadek wagi bliski 15kg po pełnej kuracji

    Odpowiedz
  10. Aneta  30 września 2016 13:31

    Dużo tych mitów!

    Odpowiedz
  11. efffciaa  6 października 2016 15:26

    Moją najlepszą dietą ever było liczenie kalorii . Często korzystam z kalkulatorów internetowych i jest efekt . Muszę tylko się pilnować i trochę co dzień ćwiczyć matematykę 🙂 ale efekt wow 🙂

    Odpowiedz
  12. Inga  31 lipca 2017 18:14

    Mi na odchudzanie pomogły tabletki chrom organiczny z inuliną z oleofarm. Chrom reguluje poziom cukru we krwi i dzięki temu nie ma się takiej ochoty na podjadanie słodyczy

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.