Niskie ceny mimo inflacji – opinie. Agata jako barometr satysfakcji klientów
Inflacja nie odpuszcza, a nasze marzenia o pięknym wnętrzu wcale nie maleją. Ba! Czasem wydaje się, że rosną odwrotnie proporcjonalnie do zawartości portfela. Na szczęście jest światełko w tunelu – wystarczy wiedzieć, gdzie i jak szukać, by stworzyć przestrzeń z charakterem, nie wydając przy tym majątku. Jak to zrobić? Pozytywne opinie o Agacie nie pozostawiają złudzeń.
Trendy w branży wyposażenia wnętrz – analiza rynku
Branża meblarska, jak wiele innych sektorów gospodarki, mierzy się z licznymi trudnościami. Główne z nich to inflacja, rosnące koszty energii i surowców oraz niepewność geopolityczna. Najnowsze statystyki GUS pokazują, że w pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku wartość eksportu mebli z naszego kraju osiągnęła poziom 28,4 miliarda złotych. To wynik o 5% niższy niż w tym samym okresie rok wcześniej. Szczególnie trudny okazał się początek roku – w pierwszym kwartale 2024 odnotowano aż 7-procentowy spadek. Wiatr zaczął wiać nieco łaskawiej dla polskiej branży meblarskiej w drugiej części półrocza. Między kwietniem a czerwcem tempo hamowania eksportu wyraźnie zwolniło, osiągając 4-procentowy spadek.
Mimo spadków Polska nadal pozostaje jednym z czołowych eksporterów mebli w Europie. Co więcej, rodzimy sektor meblarski wykazuje się niebywałą elastycznością i zdolnością do adaptacji. Świadczy to o jej sile i potencjale rozwojowym w dłuższej perspektywie. W utrzymaniu konkurencyjności z pewnością pomagają solidne fundamenty: stosunkowo niskie koszty pracy, wykwalifikowana kadra i dostęp do nowoczesnych technologii czy rozwiązań.
Przemyślane strategie cenowe kluczem do zadowolenia Polaków
Niektóre sieci handlowe skutecznie opierają się presji inflacyjnej, co potwierdzają najnowsze badania rynku. Według analiz B+R Studio, które od ponad 3 lat prowadzi badanie „Wskaźnik cen mebli”, w pierwszym kwartale 2024 roku zaobserwowano trend spadkowy. Badanie przeprowadzone na ponad 500 produktach w 12 znanych sieciach handlowych wykazało systematyczne obniżanie cen mebli – w styczniu o 1,09%, w lutym o 0,79%, a w marcu o 0,78% rok do roku. To pierwsze takie spadki od początku prowadzenia badania, co świadczy o skuteczności przyjętych strategii cenowych w obliczu trudnej sytuacji rynkowej.
Politykę obniżki cen obrała m.in. Agata, wprowadzając redukcje sięgające nawet 20%. W ramach nowej oferty „Zobacz jak tanio” sieć obniżyła na stałe ceny wielu popularnych produktów, w tym mebli wypoczynkowych, mebli do jadalni, wyposażenia sypialni, akcesoriów kuchennych i jadalnianych, tekstyliów i dekoracji, mebli do pokoju dziecięcego i młodzieżowego, akcesoriów łazienkowych i wielu innych. Dodatkowo sieć oferuje możliwość zakupu na raty 0% (do 30 rat), co w obecnej sytuacji ekonomicznej stanowi istotne udogodnienie dla klientów planujących większe zakupy wyposażenia wnętrz. Wszystkie te czynniki składają się na pozytywne opinie o Agacie.
Jak kupować mądrze w czasach inflacji?
Święta prawda głosi: kto planuje, ten nie żałuje! Dlatego zanim ruszysz na zakupowe szaleństwo, zrób solidną listę „must have”. Poluj na okazje – największe obniżki pojawiają się zazwyczaj pod koniec sezonu, kiedy sklepy robią miejsce na nowe kolekcje.
Meblarskim spryciarzem jest też ten, kto łączy elementy z różnych półek cenowych. Na czym warto oszczędzać? Na pewno nie na kanapie – w końcu to Twój codzienny towarzysz serialowych maratonów. Za to poduszki czy lampy możesz upolować podczas wyprzedaży. Sprytnym trikiem jest też zakup mebli modułowych – dziś kupisz podstawę, a gdy budżet pozwoli, dokompletujesz resztę. No i nie zapominaj o możliwości zakupów ratalnych – czasem lepiej rozłożyć koszty w czasie, niż rezygnować z marzeń.