Niech żyje bal! – trzydniowy plan, aby 31 grudnia czuć się wyjątkowo

Wystrzałowa kreacja, fajne buty, dobre miejsce i doborowe towarzystwo to tylko połowa sukcesu udanej nocy sylwestrowej. Najważniejsze będzie Twoje samopoczucie i świadomość, że wyglądasz olśniewająco. Jak po świątecznej bieganinie znaleźć trochę czasu dla siebie i w ekspresowym tempie przemienić się w królową balu? Tykający zegar nie tylko nieubłaganie zbliża nas do końca roku, ale również do całonocnych imprez i balów. Zanim jednak rozpocznie się szampańska zabawa i o północy wzniesiemy toast, warto poznać kilka sposobów, aby wieczorem 31 grudnia czuć się wyjątkowo. Dla wszystkich spóźnialskich proponujemy trzydniowy plan awaryjny.

Niech zyje bal!

 

Dzień pierwszy: płaski brzuch i nawilżona skóra

Swoje przygotowania zacznij od szybkiej, ale skutecznej zmiany sposobu dożywiania. – Zbilansowana dieta wpływa nie tylko na sprawne działanie naszego organizmu, ale również na wygląd i samopoczucie – radzi Małgorzata Zdrojewska specjalista dietetyk, współpracujący z firmą Good Food. – Aby w Sylwestra czuć się lekką i pewną siebie kobietą zrezygnuj z poświątecznych przysmaków, a zamiast tego zaplanuj racjonalnie jadłospis na najbliższe dni ? dodaje ekspert.

 

Śniadanie: Musli z rodzynkami i orzechami wymieszaj z kefirem

II śniadanie: Banany suszone do chrupania

Obiad: Pierś z kurczaka pokrój w paski i duś na małym ogniu razem z cukinią i zeszkloną wcześniej cebulą. Jedz z kaszą jęczmienną.

Podwieczorek: Szklanka soku jabłkowego i kalarepka do chrupania

Kolacja: Wafle ryżowe z twarożkiem i dżemem

 

Odprężenie: Przed snem zorganizuj sobie specjalną, relaksującą kąpiel, która równocześnie poprawi jędrność skóry i jej nawilżenie. Do wanny pełnej wody wlej pół litra mleka i ? szklanki oliwy z oliwek. Dzięki mleku tłuszcz połączy się z wodą. Taka wieczorna kuracja będzie lekarstwem na przesuszoną zimą skórę.

Skóra: Aby poprawić koloryt i złuszczyć odkryte w sylwestrową noc części ciała, można zastosować peeling kawowy. Wystarczy zaparzyć dwie łyżeczki kawy, odlać wodę, a następnie dodać odrobinę cynamonu i soli. Przygotowaną miksturę wymieszaj z kilkoma łyżeczkami oliwy – do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Nacieraj równomiernie problematyczne miejsca przygotowanym peelingiem, a następnie spłucz ciepłą wodą.

 

Dzień drugi: lśniące włosy gładkie stopy.

Menu drugiego dnia twoich przygotowań musi być równie lekkie i zdrowe, jak dzień wcześniej. Nie zapominaj o piciu dużej ilości wody i zielonej herbaty, która zawiera antyoksydanty i pomaga w oczyszczaniu organizmu z toksyn.

 

Śniadanie: Wysokobłonnikowe chrupki śniadaniowe z mlekiem 1,5% tłuszczu

II śniadanie: Pokrojoną gruszkę zalej jogurtem i dodaj pokruszone wafle ryżowe.

Obiad: W niewielkiej ilości oleju podsmaż polędwicę wołową i pieczarki. Duś wszystko z odrobiną wody. Podawaj z kaszą gryczaną.

Podwieczorek: Figi suszone

Kolacja: Przygotuj sałatkę z rzodkiewki, szczypiorku i groszku. Zalej warzywa jogurtem i dopraw solą i pieprzem. Jedz z kromkami żytniego chleba.

 

Włosy: Są jednym z pierwszych elementów kobiecego wyglądu, na którą zwracają uwagę mężczyźni. Zadbane i lśniące włosy są swoistą wizytówką każdej kobiety. Jest wiele domowych sposobów na odżywienie włosów, znanych i stosowanych już przez nasze babcie. Oto jeden z nich. Przygotuj dwa jajka i oddziel dokładnie żółtka od białek. Do żółtek dodaj sok z połówki cytryny i kilka kropel oleju rycynowego. Przygotowaną miksturę nałóż na mokre włosy, odczekaj 20 minut i dokładnie spłucz głowę letnią wodą. Po wysuszeniu możesz pozostawić je naturalnie rozpuszczone lub upiąć w modny sposób.

Stopy: Zimą często zapomina się o pielęgnacji tej części ciała, ponieważ i tak chow się je w pełnych butach. Jednak do balowych sukienek najchętniej wybieramy delikatne szpilki z odkrytymi piętami i palcami. Najprościej w takiej sytuacji byłoby wybrać się do kosmetyczki na pedicure. Jeśli jednak zapomniałaś umówić się na wizytę, albo po prostu stawiasz na samodzielność, ten sam zabieg możesz przeprowadzić w domu. Wymocz stopy przez ok. 15 minut w ciepłej wodzie z dodatkiem soli kąpielowej i olejków rumiankowych lub lawendowych. Następnie przygotuj gruboziarnisty peeling cukrowy mieszając oliwę i cukier w takich proporcja, aby preparat miał bardziej stałą niż lejącą się konsystencję. Natrzyj dokładnie stopy, aż będą delikatne i gładkie. Cały rytuał nie tylko przywróci urodę twoim stopom, ale również będzie lekarstwem na zmęczone i spuchnięte nogi.

Good FoodNa śniadanie warto jeść produkty, które są źródłem błonnika.

 

Dzień trzeci: blask w oku i piękna cera

Podczas trzydniowej, ekspresowej diety nie zapominaj o różnorodności. Tylko w ten sposób będziesz w stanie dostarczyć organizmowi wszystkie niezbędne wartości odżywcze.

 

Śniadanie: 2 kanapki pieczywa chrupkiego z szynką drobiową i pomidorem

II śniadanie: Przygotuj koktajl z jednego banana i szklanki mleka 1,5 % tłuszczu.

Obiad: Upieczony w piekarniku z bazylią i czosnkiem filet z mintaja podawaj z ryżem i uduszonymi na patelni papryką i cebulą.

Podwieczorek: Wafle ryżowe z czekoladą deserową

Kolacja: sałatka z gruszki, banana i pestek dyni, skropiona sokiem z cytryny

 

Oczy: Kiedy jesteś zmęczona albo w nie najlepszym humorze, pierwsze co o tym mówi to Twoje spojrzenie i oczy. Dlatego właśnie o nie powinnaś zadbać w ostatnim dniu przed wielkim balem. Prostym sposobem jest kompres z herbaty. Wystarczy przygotować bardzo mocny napar z czarnej herbaty i płatki kosmetyczne. Gdy herbata nieco ostygnie delikatnie namocz w niej wacik i połóż na zamkniętą powiekę. Po kilku chwilach przemyj twarz wodą. Dzięki teinie zasinienia i opuchlizna wokół oczu znikną.

Cera: Na koniec nie można pominąć zadbania o promienną cerę. Na dobrze nawilżonej i wygładzonej skórze twarzy dłużej utrzymuje się wieczorowy makijaż. Domowym sposobem przygotuj tonik dodający cerze blasku. Do butelki niegazowanej wody wciśnij sok z kilku cytryn (im więcej tym lepiej). Płyn rozlej do małych woreczków i zamroź. Przed nałożeniem makijażu przemyj twarz jedną, rozmrożoną porcją tego toniku. Nawet jeśli 31 grudnia musiałaś pracować ta kuracja, w pełni usunie zmęczenie z Twojej twarzy.

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (189 głosów, średnia: 4,80 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. DZIUNIA  2 stycznia 2012 08:05

    dobre pomysły na pewno skorzystam już po Sylwestrze wprawdzie … ale pomysły dobre raz na jakiś czas na poprawę humoru 🙂
    muszę wypróbować ten domowy tonik, a peeling z kawy polecam rewelacja !

    Odpowiedz
  2. Mazzi  15 stycznia 2012 10:41

    niektore porady bardzo fajne, ale z taka dieta bym nie wytrzymala ;p

    Odpowiedz
  3. Aqenika  26 kwietnia 2012 14:46

    myślę że 3-dniowy plan świetnie się sprawdzi nie tylko przed sylwestrem – przynajmniej u mnie:)

    Odpowiedz
  4. stokrotkapolna  28 grudnia 2016 06:46

    Dobre i mądre rady, nie tylko na te trzy dni.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany