Naturalne suplementy diety – produkty spożywcze zamiast tabletek

Naturalne suplementy diety –inne zamienniki

Naturalne suplementy diety

pixabay.com

Nie sposób wymienić wszystkich super-produktów, które mogą śmiało zastąpić tabletki z apteki, warto jednak wspomnieć jeszcze kilka z nich.

Naturalnym źródłem żelaza są zielone warzywa (szpinak, brokuły, pietruszka), dobre bakterie zawierają kefiry, maślanki oraz jogurty. Produkty pełnoziarniste (ciemne pieczywo, kasza gryczana, pęczak) wspomagają odchudzanie. Awokado i banany są natomiast źródłem potasu, zapobiegają skurczom mięśni.

Gruboziarnista musztarda reguluje trawienie, pomaga w walce z wolnymi rodnikami. Syrop klonowy ma wiele cynku, który poprawia sprawność seksualną mężczyzn. Żurawina pomaga usunąć toksyny z organizmu. Oregano przyspiesza regenerację, jest bogate w antyutleniacze. Brązowy ryż ułatwia natomiast walkę ze zbędnymi kilogramami, ma wiele błonnika.

A Wy często sięgacie po super-produkty? Lubicie naturalne suplementy diety, czy raczej bierzecie pigułki?

Zobacz także: Superfoods 2017 – poznaj nadchodzące kulinarne hity!

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (71 głosów, średnia: 4,79 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. gosia141088  9 sierpnia 2017 09:04

    nawet nie wiedzuiałam że czarna porzeczka ma w sobie tak dużo witaminy C:) jednak z tymi dżemami bym uważała bo owoce gotowane i mieszane z żelatyną to już nie mają za dużo tej witaminy

    Odpowiedz
  2. AnnStyl  9 sierpnia 2017 19:51

    Właśnie zajadam się suszonymi figami 😀 Uwielbiam bakalie, nasiona, orzechy i wszelkie owoce i warzywa. Staram się jadać jak najwięcej tego bogactwa. Choć przyznam się, że sięgam również i po suplementy z apteki bo są okresy spadku witalności organizmu i wydaje mi się, że wtedy trzeba sięgnąć również po coś z aptecznej półki. Przydatny artykuł.

    Odpowiedz
  3. Aldona81  10 sierpnia 2017 09:47

    Uwielbiam wszelkiego rodzaju orzechy. Traktuję je jako przekąskę☺. Rośliny strączkowe też często goszczą na moim stole. Bo je lubimy. Nie potrafię się jednak przekonać do brązowego ryżu. Jakoś nie odpowiada mi jego smak.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.