Naturalne suplementy diety – produkty spożywcze zamiast tabletek

Orzechy: witamina B i E

Naturalne suplementy diety

pixabay.com

Orzechy obniżają poziom „złego cholesterolu”, regulują metabolizm, zawierają też znaczne ilości składników mineralnych, takich jak magnez, potas czy fosfor. Obniżają poziom cukru we krwi, przeciwdziałają smutkom i lękom, poprawiają koncentrację. Zmniejszają ryzyko zachorowania na nowotwory, zapobiegają chorobom serca. Witaminy B i E, których jest w orzechach sporo, poprawiają pracę mózgu, kondycję skóry, włosów oraz paznokci. Badania wykazały, że osoby, które uwzględniają je w swojej diecie, ważą mniej niż osoby, które sięgają po nie bardzo rzadko.

Najzdrowsze z nich to migdały, nerkowce, włoskie, laskowe i pistacje.

Porzeczki, maliny: witamina C

Naturalne suplementy diety

pixabay.com

Czarna porzeczka to roślina, która ma szerokie zastosowanie w profilaktyce zdrowotnej. 100 g owoców pokrywa 260% dziennego zapotrzebowania na witaminę C. Stosuje się ją w infekcjach górnych dróg oddechowych, artretyzmie oraz reumatyzmie. Rośliny są bogatym źródłem antyoksydantów, obniżają poziom cukru we krwi, zapobiegają chorobom oczu, pomagają przy schorzeniach układu moczowego.

Doskonale nadaje się do deserów, kompotów, dżemów, koktajli i soków.

Maliny uważa się za naturalny antybiotyk, zawierają sporo minerałów (potas, magnez, wapń, żelazo) oraz witamin (C, E, B). To naturalny środek przeciwgorączkowy, przeciwzapalny oraz przeciwbakteryjny. Maliny skutecznie zmniejszają biegunkę i łagodzą bóle miesiączkowe. Mają dużo błonnika, mało cukru, dlatego są polecane przy odchudzaniu. Ułatwiają trawienie, wspomagają walkę z obrzękami.

Należy pamiętać o tym, że gotowanie malin niszczy witaminę C!

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (71 głosów, średnia: 4,79 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. gosia141088  9 sierpnia 2017 09:04

    nawet nie wiedzuiałam że czarna porzeczka ma w sobie tak dużo witaminy C:) jednak z tymi dżemami bym uważała bo owoce gotowane i mieszane z żelatyną to już nie mają za dużo tej witaminy

    Odpowiedz
  2. AnnStyl  9 sierpnia 2017 19:51

    Właśnie zajadam się suszonymi figami 😀 Uwielbiam bakalie, nasiona, orzechy i wszelkie owoce i warzywa. Staram się jadać jak najwięcej tego bogactwa. Choć przyznam się, że sięgam również i po suplementy z apteki bo są okresy spadku witalności organizmu i wydaje mi się, że wtedy trzeba sięgnąć również po coś z aptecznej półki. Przydatny artykuł.

    Odpowiedz
  3. Aldona81  10 sierpnia 2017 09:47

    Uwielbiam wszelkiego rodzaju orzechy. Traktuję je jako przekąskę☺. Rośliny strączkowe też często goszczą na moim stole. Bo je lubimy. Nie potrafię się jednak przekonać do brązowego ryżu. Jakoś nie odpowiada mi jego smak.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.