Naturalne suplementy diety – produkty spożywcze zamiast tabletek

Naturalne suplementy diety to w rzeczywistości produkty spożywcze, które w kuchni ma każdy z nas. Warto po nie sięgać zamiast tabletek, bo są bezpieczne i nie zawierają szkodliwych konserwantów. Które produkty należy wprowadzić do codziennego jadłospisu? Czego spożywać więcej, by czuć się dobrze, mieć piękną cerę i zgrabną sylwetkę? Zapraszamy do lektury!

naturalne suplementy diety

pixabay.com

 

Przeczytaj: Jak wybierać suplementy diety, by nie szkodziły zdrowiu?

Suplementy diety z apteki bywają bardzo różne, niektóre mogą nie tylko wcale nie pomóc, ale przynieść skutki odwrotne do zamierzonych. Jeśli prowadzisz zdrowy tryb życia, dobrze się odżywiasz, twojemu organizmowi nie powinno zabraknąć niezbędnych składników odżywczych. Urozmaicona dieta pokrywa większość zapotrzebowania na minerały i witamin. Zdarzają się jednak sytuacje (spadek odporności antybiotykoterapia, infekcja), gdy warto dostarczyć sobie większą ilość cennych składników. Zamiast sięgać wtedy po pigułki, zmień menu i wzbogać codzienny jadłospis o super-produkty, które są źródłem witamin oraz minerałów! Poznajcie naturalne suplementy diety.

Rośliny strączkowe: fosfor, wapń, magnez, potas

Naturalne suplementy diety

pixabay.com

Rośliny strączkowe są bogatym źródłem pierwiastków niezbędnych dla zdrowia i prawidłowego rozwoju człowieka. Bób, ciecierzyca, fasola zwykła (np. fasola szparagowa), fasola wielokwiatowa (np. fasola „Jaś”, czarna, czerwona, zielona, kolorowa), groch, soczewica i soja zawierają m.in. fosfor, wapń, magnez, potas, sód, chlor, azot i siarkę. 

Mają pozytywny wpływ także na figurę, wspomagają odchudzanie. Obniżają cholesterol, chronią układ krążenia. Naukowcy odkryli, że ok. ¾ szklanki gotowanej fasoli, soczewicy, ciecierzycy lub bobu starczy, by skończyć z przejadaniem się. Organizm do strawienia roślin strączkowych potrzebuje znacznie więcej energii, kalorii niż w przypadku innych produktów, dlatego też nazywa się je naturalnymi spalaczami tłuszczu.

Najlepiej łączyć je z ziołami ułatwiającymi trawienie i lekkostrawnymi produktami.

Tłuste ryby morskie: witamina D, kwasy Omega-3

Naturalne suplementy diety

pixabay.com

Ryby powinny pojawiać się na naszych stołach chociaż 2 razy w tygodniu. Najzdrowsze są niehodowlane, żyjące w czystych wodach, nie karmione sztucznie. Bogate w witaminę D i kwasy Omega-3, zapobiegają zawałom serca, wspomagają układ krążenia, obniżają „zły cholesterol”. Mają dobroczynny wpływ na układ nerwowy i odpornościowy. Wspomagają leczenie alergii oraz łuszczycy.

Łosoś, tuńczyk, śledź, makrela to najlepszy wybór. Ze słodkowodnych dużą ilość kwasów Omega-3 ma pstrąg tęczowy. Według dietetyków najlepszą formą przygotowania dania z ryby jest pieczenie, duszenie lub gotowanie na parze.

Jeśli brakuje nam witaminy D warto sięgać również po suszone grzyby, jajka, mleko i jego przetwory. Dobrym pomysłem są codzienne spacery (min. 20 minut).

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (71 głosów, średnia: 4,79 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. gosia141088  9 sierpnia 2017 09:04

    nawet nie wiedzuiałam że czarna porzeczka ma w sobie tak dużo witaminy C:) jednak z tymi dżemami bym uważała bo owoce gotowane i mieszane z żelatyną to już nie mają za dużo tej witaminy

    Odpowiedz
  2. AnnStyl  9 sierpnia 2017 19:51

    Właśnie zajadam się suszonymi figami 😀 Uwielbiam bakalie, nasiona, orzechy i wszelkie owoce i warzywa. Staram się jadać jak najwięcej tego bogactwa. Choć przyznam się, że sięgam również i po suplementy z apteki bo są okresy spadku witalności organizmu i wydaje mi się, że wtedy trzeba sięgnąć również po coś z aptecznej półki. Przydatny artykuł.

    Odpowiedz
  3. Aldona81  10 sierpnia 2017 09:47

    Uwielbiam wszelkiego rodzaju orzechy. Traktuję je jako przekąskę☺. Rośliny strączkowe też często goszczą na moim stole. Bo je lubimy. Nie potrafię się jednak przekonać do brązowego ryżu. Jakoś nie odpowiada mi jego smak.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.