Naturalne sposoby na regulację hormonów: dieta

Hormony odgrywają niezwykle ważną rolę w naszym organizmie. Wiele kobiet cierpi na ich zaburzenia. W związku z tym ma też problemy skórne, wahania wagi, zły nastrój czy kłopoty z zasypianiem. Nie wspominając już o poważnych chorobach związanych z gospodarką hormonalną, jak PCOS, czy hirsutyzm! Jak wspomóc nasz organizm? Jakie naturalne sposoby na regulację hormonów mogą rzeczywiście pomóc? Podpowiadamy!

Naturalne sposoby na regulację hormonów

pixabay.com

Przeczytaj także: Produkty, które oczyszczają organizm

Z problemem zaburzeń hormonalnych dobrze radzą sobie m.in. zioła i rośliny. Pomagają też produkty, które można znaleźć we własnej kuchni. Pamiętaj jednak, że jeśli cierpisz na poważną przypadłość, zmiany w leczeniu powinnaś skonsultować z lekarzem! Jak uregulować hormony naturalnymi sposobami? Wystarczy wprowadzić do swojej codziennej diety odpowiednie produkty. Poniżej przedstawiamy niektóre z nich.

Koper włoski

Koper włoski przyda się kobietom, które mają problemy z nadmiarem estrogenów. Kłopoty z tymi hormonami wiążą się m.in. z zaburzeniami miesiączkowania, zbieraniem wody w organizmie oraz bólami głowy. Koper reguluje poziom estrogenów. Podobno może także łagodzić hirsutyzm. Wpływa też pozytywnie na przewód pokarmowy, łagodzi kolki czy niestrawności. Najlepszy będzie w formie naparu, herbatki.

Siemię lniane

Siemię lniane zawiera dobre tłuszcze i lignany. Te drugie, to roślinne fenole, które  łagodzą i wspomagają regulację równowagi hormonalnej organizmu. Zmniejszają nadwyżkę estrogenów. Redukują też ponowne wchłanianie estrogenów i testosteronu w jelicie grubym. Siemię lniane poprawia nastrój, łagodzi bóle mięśniowe, zwiększa odporność i ogranicza potliwość. Zawiera kwasy omega-3, które są szczególnie korzystne dla kobiet, ponieważ pomagają zmniejszyć dolegliwości miesiączkowe i objawy menopauzy. Wykazuje też właściwości przeciwutleniające i przeciwzapalne.

Niepokalanek pospolity

Niepokalanek pospolity naśladuje uspokajające działanie progesteronu. Stymuluje przysadkę, reguluje równowagę poziomu estrogenu i progesteronu. Uważany jest za doskonały środek do zmniejszenia zespołu napięcia przedmiesiączkowego i leczenia innych problemów menstruacyjnych. Reguluje owulację i wspomaga płodność. To naturalny antyandrogen, który może obniżać poziom testosteronu.

Mięta

Mięta wykazuje działanie anty-androgenne, co oznacza, że pomaga zmniejszyć kłopotliwy hirsutyzm. Jeśli walczysz z nadmiernym owłosieniem, spróbuj pić codziennie dobrą jakościowo herbatę miętową. Możesz niż zastąpić popularny, zwykły bursztynowy napar.

Migdały

Łagodzą rozdrażnienie, niepokój, wahania nastrojów, ograniczają bezsenność. Wspomagają absorpcję magnezu przez kości. Podnosi poziom dobrego cholesterolu HDL oraz redukują dolegliwości menopauzalne i skurcze miesiączkowe. Ograniczają przybieranie na wadze, obrzęki oraz wzdęcia.

Żelatyna

Żelatyna tłumi uczucie głodu, poprawia trawienie, wzmacnia włosy, paznokcie i kości. Nadaje jędrności skórze. Produkt jest doskonałym źródłem wapnia, magnezu oraz fosforu. Wspomaga produkcję hormonów i utrzymanie zdrowego układu pokarmowego. Pomaga też ukoić stany zapalne, zwłaszcza w stawach.

Naturalne sposoby na regulację hormonów: inne produkty

Naturalne sposoby na regulację hormonów

pixabay.com

Kobiety cierpiące na zaburzenia hormonalne powinny do swojej diety wprowadzić również produkty fermentowane, pełnoziarniste oraz warzywa z rodziny kapustowatych, żywność wysokobłonnikową, ryby, a także pokarm bogaty w witaminy D i E. Osobom mającym kłopoty z hormonami zaleca się wymianę kawy na herbaty ziołowe. Mówi się też, że powinny unikać toksyn, znajdujących się w przetworzonej żywności oraz pestycydach.

Przed wprowadzeniem zmian w jadłospisie, należy skonsultować się ze specjalistą. Każdy reaguje inaczej. To, co dobre dla Twojej koleżanki z podobnymi kłopotami, wcale nie musi pomóc także i Tobie. Co więcej – bywa, że zaszkodzi.

Stosujecie naturalne sposoby na regulację hormonów? Znacie inne metody?

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (76 głosów, średnia: 4,82 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. ava  26 lipca 2017 12:29

    Nie mam dobrych doświadczeń z dietetykami. Może dla osoby, która je faktycznie za dużo i ma bardzo złe nawyki żywieniowe, dietetyk to dobre rozwiązanie. Zgodzę się natomiast w pełni z tym, że rośliny/przyprawy/zioła działają świetnie pod warunkiem ich rozsądnego używania. Dbanie o regeneracje, oczyszczanie organizmu i przede wszystkim jelita są najważniejsze. Wszystkim życzę zdrówka 🙂

    Odpowiedz
  2. janka1312  26 lipca 2017 23:34

    o tak dobrze dobrana dieta potrafi zdziałać cuda 😉

    Odpowiedz
  3. gosia141088  31 lipca 2017 09:35

    ja po roku prób odnalazłam równowagę żywieniową i przyznam że dużą role odgrywają w niej zioła a przede wszystkim ostre przyprawy

    Odpowiedz
  4. Renata  31 lipca 2017 17:47

    Natura zna najlepsze rozwiązania. Ja na menopauzę biorę właśnie ligunin termostop z lnem i chmielem i powiem że bardzo dobrze się czuję. Wcześniej brałam różne inne ale z soją i ona nie działała

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.