Najlepsza dieta to zdrowy rozsądek

Najlepsza dieta to zdrowy rozsądek. Gwarantuje skuteczne odchudzanie i brak efektu jojo. Jej drugą – popularną nazwą jest umiar w jedzeniu. Kiedy media atakują nas informacjami o cud dietach stosowanych przez celebrytki możemy poczuć się nieco zbyt otyłe, niedopasowane do współczesnej wizji kobiety sukcesu i w rezultacie popełnić masę błędów żywieniowych, które nawet jeśli pomogą nam schudnąć spowodują efekt jojo i przytycie o kilka kilogramów więcej niż przed stosowaniem diety.

waga odchudzanie dieta

Najlepsza dieta to zdrowy rozsądek. Gwarantuje skuteczne odchudzanie i brak efektu jojo. Jej drugą – popularną nazwą jest umiar w jedzeniu. Kiedy media atakują nas informacjami o cud dietach stosowanych przez celebrytki możemy poczuć się nieco zbyt otyłe, niedopasowane do współczesnej wizji kobiety sukcesu i w rezultacie popełnić masę błędów żywieniowych, które nawet jeśli pomogą nam schudnąć spowodują efekt jojo i przytycie o kilka kilogramów więcej niż przed stosowaniem diety.

Liczmy kalorie

Po to by schudnąć trzeba liczyć kalorie, ale nie można z dnia na dzień z 4000 kalorii zejść do tysiąca. To znaczy można, ale nie róbcie tego! To błąd, który odbije się na Waszym metabolizmie. Organizm, który do tej pory funkcjonował spalając kilka tysięcy kalorii i nagle otrzyma ¼ porcji odbierze sygnał o problemach żywieniowych. Po to by zapobiec naszemu wycieńczeniu początkowo będzie sięgał tylko po rezerwy tłuszczowe zgromadzone w organizmie. Jednak po kilku dniach utrzymania głodowych porcji zacznie też zwalniać metabolizm, po to by długofalowo zapobiegać wyniszczaniu organizmu przez niedożywienie.

Skutki tego mogą być opłakane. Pozornie, na pierwszy rzut oka schudniemy i to nawet szybko. Kłopot w tym, że jak tylko zakończymy restrykcyjną dietę 1000 kalorii to rozpocznie się tycie – i to tycie w zastraszającym tempie. Bowiem cały układ trawienny, przestawiony już na zwolniony metabolizm nie będzie w stanie przetworzyć na energię wszystkiego co zjemy i zacznie odkładać zapasy pamiętając o zagrożeniu głodowymi porcjami. Robi to dla naszego dobra – w zamierzchłych czasach, gdy ludzi spotykały przejściowe okresy głodówki spowodowane zniszczeniem plonów , spowolnienie metabolizmu i odkładanie zapasów, gdy jedzenia było pod dostatkiem, ratowało ludziom życie.

Ten biologiczny ochroniarz jakim jest nasz metabolizm nie zrozumie, że dziś chcemy schudnąć a potem już nie tyć. Dlatego zamiast głodzić się na dietach lepiej jest odżywiać się racjonalnie, zastępując bardziej kaloryczne dania – lżejszymi.

Co jeść by schudnąć?

Świetnie sprawdzą się tu wszelkiego typu sałatki, najlepiej zawierające zamiast tuczących serów ziarna i kiełki, które nie zawierają tłuszczu. Poza sałatkami polecamy rezygnację z tuczącego, białego pieczywa. Lepiej zastąpić je sycącym i zdrowszym pieczywem pełnoziarnistym, które nie tylko lepiej jest przetwarzane przez organizm ale też dłużej utrzymuje uczucie sytości.

Zupy warzywne i potrawy gotowane na parze to kolejne dania, które można zastosować w mądrej diecie. Warzywa dostarczają wielu bardzo potrzebnych człowiekowi mikro i makroelemenów oraz zbawczego w procesie odchudzania błonnika. Z kolei gotowanie na parze pozwala na przygotowanie posiłku kompletnie bez zużycia tłuszczu, a przy tym nie pozbawia produktów spożywczych cennych dla organizmu witamin.

Doskonałe efekty przynosi rezygnacja z tradycyjnych mięs i wędlin. Mięso jakie jest zalecane to drób, ponieważ łatwiej się je trawi, ma więcej składników odżywczych i nie wymaga zużycia tłuszczu w obróbce cieplnej. Najzdrowsze są mięsa gotowane z dodatkiem jarzyn.

Popularnością cieszy się też pasztet drobiowy, bo dobrze przygotowany nie zawiera konserwantów, ani szkodliwych i ciężkich do strawienia tłuszczów wieprzowych czy wołowych. Pasztet jest doskonały zarówno jako smarowidło na kanapkę jak i przekąska obiadowa – jeśli go upieczemy. W sklepach można też kupić gotowe pasztety drobiowe, tylko sprawdźcie które z nich mają wysoką jakość i nie zwierają konserwantów. Dobrze też jest zainteresować się czy pasztet jaki chcemy kupić albo przygotować będzie z drobiu wolnego od GMO.

Życzymy smacznego chudnięcia z dietą zdroworozsądkową.

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (115 głosów, średnia: 4,83 z 5)
zapisuję głos...
Jeżeli spodobał Ci się artykuł, to odwiedzaj nas regularnie i czytaj codzienne newsy. Za każe odwiedziny dostajesz punkty, za które możesz otrzymać różne nagrody – bez żadnych opłat. Jeśli chcesz się zarejestrować kliknij.

Chcesz wiedzieć więcej o naszym programie? Kliknij: Zasady w pigułce
Komentarze
  1. efffciaa  1 sierpnia 2016 10:28

    Liczenie kalorii to świetna sprawa u mnie zawsze się sprawdza , jest tylko jeden problem , że nigdy nie potrafię wytrwać i jak już osiągnę efekt to zapominam o liczeniu i … 🙁

    Odpowiedz
  2. kasia87g  1 sierpnia 2016 12:29

    zgadzam się w 100 z tytułem artykułu

    Odpowiedz
  3. martuska665  1 sierpnia 2016 13:04

    ehhh u mnie brak silenej woli…

    Odpowiedz
  4. martucha180  1 sierpnia 2016 16:00

    Sam tytuł artykułu najbardziej przemawia do rozsądku.

    Odpowiedz
  5. mama_kazala  2 sierpnia 2016 09:52

    prawda!

    Odpowiedz
  6. IwonaLFC  2 sierpnia 2016 17:38

    Grunt to we wszystkim zachować umiar. Niektórym może się wydawać, że się zdrowo odżywiają, ale jedzenie samych owoców i warzyw też nie załatwi sprawy. Sama redukcja masy ciała nie da nic dobrego jeśli przy tym nie dostarczymy sobie wszystkich niezbędnych witamin i składników odżywczych. Często ludzie rezygnują z tłuszczu czy węglowodanów i pakują się w kłopoty zdrowotne.

    Odpowiedz
  7. Jaworka  3 sierpnia 2016 11:55

    Umiar i zdrowy rozsądek jeść można wszystko w małych ilościach ale zdrowo picie wody do tego dużo ruchu ograniczamy słodkości znam starszą panią która będąc grubsza wzięła się się za gimnastykę codziennie ćwiczyła i teraz jest szczupła i dalej ćwiczy

    Odpowiedz
  8. kasiadrozdz  5 września 2016 13:18

    Szczera prawda, dużo osób teraz o tym zapomina, co odbija się na ich stanie psychicznym, nie tylko fizycznym. Szczególnie nastolatki w gimnazjach czy szkołach średnich. Chęć zaimponowania znajomym (szczególnie chłopcom) w okresie dojrzewania często przysłania rozsądek przez co dziewczęta wpadają w choroby zdrowotne takie jak bulimia, anemia czy też anoreksja. To niestety zaczyna się od unikania cukru, dużych posiłków po czym przemienia się w choroby na tle psychicznym takie jak depresja. Moim zdaniem to wszystko spowodowane jest dzisiejszą dobą internetu i mediów społecznościowych, które kreują ideały kobiet zbyt szczupłych, czy waga 40-50 kg to odpowiednia waga dla dorosłej, dojrzałej kobiety? A waga od 35-40 kg to idealna waga dla nastolatek? Oczywiście, że nie! Każda dziewczyna, kobieta ma inny tryb przemiany materii, inną budowę ciała, inny układ tkanek, mięśni, kości. Każda jest inna! Ale każda jest wyjątkowa. I to właśnie to media społecznościowe powinny ogłaszać i powielać dalej, każda dziewczyna, nastolatka czy kobieta jest inna i przez to wyjątkowa i niepowtarzalna. A dodatkowe kilogramy to dodatkowe atuty. Pozdrawiam serdecznie

    Odpowiedz
  9. Aneta  30 września 2016 13:30

    Pod tytułem artykułu podpisuję się obiema rękami i nogami! 🙂

    Odpowiedz
  10. stokrotkapolna  22 października 2016 07:37

    Zgadzam się z autorem artykułu w 100 procentach Dieta , to styl życia, a nie skakanie raz 4000 kalorii, i od razu 1000.A potem zniechęcenie do tej diety 1000 kalorii, i powrót do objadania się. Bo stres wtedy bierze nad nami górę. Mamy złość na siebie że nie wytrwaliśmy. Ale nikt na takiej diecie od razu nie wytrzyma. Tylko zmiana nawyków żywieniowych pozwoli nam drobnymi kroczkami gubić kilogramy. Ale za to na trwałe. I nie potrzeba się głodzić. Tylko mądrze ułożyć sobie dietę.Zdrową i mniej kaloryczną. No i smaczną. I mówię wam idzie to zrobić. .

    Odpowiedz
  11. Moniśka  21 listopada 2016 14:02

    Zgadzam się w 100%, że zdrowy rozsądek to najlepszy doradca. Wystarczy jeść regularnie, pić dużo wody i pospacerować godzinę dziennie, żeby już po miesiącu zobaczyć pierwsze rezultaty.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.