Najczęściej popełniane gafy w pracy

Większość pracowników stara się prezentować w biurze wysoką kulturę osobistą i nienaganne maniery, aby wywrzeć jak najlepsze wrażenie na szefie i współpracownikach. Jednak większości z nas przytrafiła się żenująca wpadka w miejscu pracy.

Eksperci monsterpolska.pl wytypowali kilka najczęściej powtarzających się incydentów w pracy – od drobnych wpadek po wielkie gafy.

 

Zły e-mail

Zarówno wiadomość wysłana w przypływie emocji, jak i mail do niewłaściwego adresata mogą pokrzyżować plany biznesowe, czy relacje z partnerami zawodowymi lub klientami.

„Każdemu może zdarzyć się tego typu wpadka. Dlatego przed każdym wysłaniem maila warto dokładnie przyjrzeć się czy jest on poprawnie zredagowany i zaadresowany” – radzi Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl.

Jeśli chcesz kogoś skrytykować lub poplotkować na jego temat ze współpracownikami, nie rób tego drogą mailową. Nigdy nie wiesz, kto monitoruje Twoje wiadomości. Kieruj się kluczową zasadą – nie pisz tego, czego nie chciałbyś upublicznić.

 

Podsłuchane plotki

Pracownicy często rozmawiają między sobą na temat szefa oraz spraw firmowych, z których nie są zadowoleni. Zdarza się, że zespół przekonany, iż przełożonego nie ma już w biurze, żartuje sobie na jego temat lub narzeka, po czym okazuje się, że pracodawca słyszał całą rozmowę. Taka wpadka może skończyć się nawet zwolnieniem. Dlatego najlepiej nie poruszać tego typu tematów. Uwagi najlepiej zachować dla siebie, a jeśli chcemy się nimi z kimś podzielić, pod żadnym pozorem nie róbmy tego w miejscu pracy.

 

Romansowanie w pracy

Wielu pracowników naraziło się na nieprzyjemności, kiedy zostali przyłapani w intymnej sytuacji z kolegą lub koleżanką z pracy. Niezależnie od tego, czy jest to wywołana nadmierną ilością alkoholu zbyt bliska integracja na pracowniczej imprezie czy też romansowanie w biurze po godzinach, istnieje spore prawdopodobieństwo, że współpracownicy dowiedzą się o romansie.

Jeśli nie możesz oprzeć się urokowi swojej koleżanki bądź kolegi, znajdźcie lepiej bardziej ustronne miejsce. A najlepiej przypomnijcie sobie zasadę, że życie osobiste powinno się zostawiać poza pracą.

 

Nieodpowiedni strój

Niezależnie od tego, czy w firmie obowiązują surowe zasady dotyczące stroju, wiele osób spotkało się z uwagami związanymi z niestosownym ubraniem. Najczęstszymi wpadkami jest wystająca ze spodni bielizna, przepocona koszula lub zbyt duży dekolt. By uniknąć kłopotów, najlepiej zrezygnować ze zbyt ekstrawaganckich i niewygodnych strojów w pracy.

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (183 głosów, średnia: 4,50 z 5)
loading... zapisuję głos...