Na czym polega patriotyzm konsumencki?

Patriotyzm konsumencki to postawa, która do tej pory stanowi koło zamachowe amerykańskiej gospodarki. Nabywanie rodzimych produktów przynosi szereg korzyści przede wszystkim dla konsumenta. Dlaczego warto? W trakcie zakupów o tym, które produkty finalnie wylądują w naszym koszyku decydują różne czynniki, np. cena, jakość, wygląd produktu lub nasze przywiązanie do danej marki. Są też tacy, którzy skrupulatnie sprawdzają, gdzie dany wyrób został wyprodukowany i czy przez polską firmę. Patriotyzm konsumencki sprowadza się bowiem do kupowania w pierwszej kolejności tego co polskie.

 

Jakie płyną z tego korzyści

Nabywanie rodzimych produktów to najlepszy sposób wsparcia polskiego biznesu. Dotyczy to przede wszystkim firm, działających w branży spożywczej, motoryzacyjnej, kosmetycznej i wielu innych. Stabilna sytuacja i rozwój lokalnych przedsiębiorstw przekłada się na większą liczbę miejsc pracy, a to z kolei sprzyja poprawie poziomu życia obywateli. Z drugiej strony, to prawda, że oddziały zagranicznych firm także tworzą nowe miejsca pracy, np. w hipermarketach. W kryzysowej sytuacji takie przedsiębiorstwa zawsze dokonują oszczędności kosztem placówek w innych krajach, poza tym, lwia część ich kapitału trafia do budżetu w macierzystych krajach.

W interesie każdego z nas leży nie tylko wspieranie polskich przedsiębiorstw z powodu potencjalnych miejsc pracy. Ma to również bezpośredni związek z tempem wzrostu gospodarczego całego państwa, co rzutuje na kondycję budżetową Polski. Pewna praca, wyższe zarobki, większy potencjał eksportowanych marek – temu wszystkiemu możemy sprzyjać regularnie nabywając polskie produkty. To istotne, choć niełatwe z racji, że sieci marketów, w których najczęściej robi się zakupy przeważnie należą do zagranicznego kapitału, pojawia się tam więc mnóstwo zachodnich wyrobów.

 

 

Doceń polskie

Przybywa inicjatyw, mających na celu promocję najlepszych rodzimych produktów. Dzięki specjalnym certyfikatom, konsument jest informowany o tym, że dany wyrób ma ,,polski akcent” i spełnia szereg wymogów określonych dla konkretnego godła programu. Akcje tego typu są szczególnie zauważalne w kontekście produktów FMCG.

 

 

 

Ekspansja polskich marek

Dla części konsumentów duże znaczenie ma prestiż nabywanych marek, preferują więc renomowane produkty znane na całym świecie. Co ciekawe, często nie doceniamy siły polskich marek i nawet nie zdajemy sobie sprawę, że dany sklep, produkt lub usługa to dzieło Polaków. Rozpoznanymi polskimi markami są m.in: Reserved, Ziaja, Apart.

Przemyślane zakupy

Jeśli nie jesteśmy szczególnie przywiązani do zagranicznej marki, lepiej przeznaczyć pieniądze na rzecz firmy gotowej inwestować lokalnie z korzyścią dla rodaków.  Zakupy nie powinny więc być dziełem przypadku, warto przed podejściem do kasy poświęcić chwilę na zastanowienie czy zaopatrzyliśmy się w dobre, polskie wyroby.

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (80 głosów, średnia: 4,39 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. agasam9  12 listopada 2019 05:39

    zacznę sprawdzać czy produkt był wyprodukowany w Polsce 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany