Muzyka podczas treningu – Chudnij szybciej przy ulubionych piosenkach!

Chyba wszyscy wiemy jak trudno zrzucić zbędne kilogramy. Zwłaszcza, gdy nieubłaganie zbliża się lato a duże maskujące swetry muszą odejść w odstawkę. Na szczęśliwie, nowe badania dotyczące treningów zdecydowanie motywują do wstania z kanapy, odłożenia pilota i odkurzenia sportowych butów. Naukowcy sprawdzili – muzyka pomaga w osiągnięciu lepszych efektów podczas wysiłku fizycznego.

wpływ muzyki na trening

W czasie badań przeprowadzonych przez specjalistów z Uniwersytetu w Teaneck z New Jeresey zanalizowano wpływ słuchania muzyki podczas treningu na efektywność ćwiczeń. Wyniki ukazały, iż wytrzymałość ćwiczących wzrasta nawet do 15%. Ale to nie wszystko. W słuchawkach na uszacgm ćwicząc przy rytmach swoich ulubionych utworów można zwiększyć utratę tkanki tłuszczowej.

Grupę badanych stanowili ochotnicy walczący z nadwagą. Przez pół rou poniarów mieli oni przynajmniej trzy razy w tygodniu spędzać czas na intensywnych spacerach. Najistotniejsze było jednak to, że tylko połowa z nich mogła uprzyjemniać marsz słuchaniem wybranej przez siebie muzyki.

Jakie efekty zauważono?

Po sześciu miesiącach osoby wykonujące ćwiczenia bez akompaniamentu muzycznego na liczniku swojej wagi zauważyły utratę 4kg, a dokładniejsze analizy wykazały, że stracili również 2%tkanki tłuszczowej. Świetny efekt? Nie, gdy porównamy wyniki z drugą grupą badanych. W ich przypadku rezultaty były podwojone- cieszyli się utratą 8kg i aż 4% tkanki tłuszczowej. Dlaczego muzyka podnosi efektywność wysiłku fizycznego?

?Przede wszystkim ulubione utwory pomagają skoncentrować się na wykonywanych ćwiczeniach, a odwracają uwagę od ogromnego zmęczenia, bólu mięśni czy słabnącego
i krótszego oddechu. Dzięki ogromnej powszechności odtwarzaczy muzycznych dostosowywanych do osób aktywnych i dynamicznych, możemy zostać na siłowni dłużej,
a ćwiczenia staną się bardziej efektywne? tłumaczy Łukasz Styliński z firmy IBOX. Ponadto, muzyka sprawia, że szybciej mija czas i jest on znacznie przyjemniejszy. Tym samym, godziny na siłowni czy spędzone na joggingu nie kojarzą się nam jedynie z potem i słabnącym ciałem.

Czy każda muzyka daje takie rezultaty?

Zgodnie z analizą dr Costas Karageorghis z Uniwersytetu Brunel w anglii, rodzaj muzyki ma znaczenie i może pomóc w szybszym osiągnięciu smuklejszej sylwetki po okresie zimy i łakomstwa. Badania wykazały, iż odpowiednio dobrana do ćwiczeń muzyka
musi mieć 120 – 140 uderzeń na minutę. Ponadto, powinna być energetyczna
i melodyjna np. z pogranicza popu i rocka. Zła wiadomość dla profesjonalistów- muzyka pomaga tylko początkującym lub średniozaawansowanym osobom.

Skoro badania dowodzą, że ćwiczenia w rytm muzyki są efektywniejsze, jak również poprawiają nasze samopoczucie, wniosek jest jeden: oprócz wygodnego stroju i dobrze dobranych butów, nie zapomnij zaopatrzyć się w odpowiedni odtwarzacz. Producenci produktów elektronicznych wyczuli zapotrzebowanie na odtwarzacze dostosowane dla osób aktywnie fizycznych. Na półkach ze sprzętem muzycznym pojawiło się wiele modeli wodoodpornych, o opływowych kształtach, z prostą i funkcjonalnymi przyciskami czy zaopatrzone w specjalne klipsy.

Na co zwrócić uwagę gdy kupujesz odtwarzacz muzyczny?

Po pierwsze, nie może utrudniać wykonywania czynności fizycznych. Watro zwrócić uwagę czy możemy korzystać z niego przy dynamicznych ćwiczeniach. I tu rozwiązaniem
są MP3 ze specjalnym klipsem zastosowanym np. w odtwarzaczu iBOX Cube. Korzystając z takich rozwiązań, możemy być pewni, że nawet przy intensywnych ćwiczeniach na siłowni nie zmieni on swojego miejsca. Po drugie, bardzo istotna jest nawigacja odtwarzacza. Musi być przede wszystkim intuicyjna. Z takim rozwiązaniem możemy się spotkać w odtwarzaczu MP4 IBOX Intense- można przełączać ulubione kawałki bez przerywania biegu czy treningu. Ważna jest również odporność na wstrząsy, nieduży rozmiar i duża pojemność. Prócz funkcjonalności nie można zapomnieć o aspekcie wizualnym- oferta kolorystyczna firmy IBOX jest na tyle duża, że każda kobieta dobierze odtwarzacz do swojego charakteru czy koloru stroju.

 

 

Oceń ten artykuł:

1 gwiazdka2 gwiazdki3 gwiazdki4 gwiazdki5 gwiazdek (225 głosów, średnia: 4,67 z 5)
zapisuję głos...
Komentarze
  1. holiday676  19 grudnia 2011 13:50

    No trzeba wybrać ulubione kawałki i zacząć się ruszać, plus nieoceniona dieta MŻ 😉

    Odpowiedz
  2. Migotka  20 marca 2012 12:30

    Ja zawsze ćwicze przy muzyce bo ona sprawia że dłużej udaje mi się ćwiczyć. Bez muzyki szybko się nudzę

    Odpowiedz
  3. Masza  14 lipca 2013 14:57

    Ćwiczenia tylko i wyłącznie przy muzyce.Masz rację holiday676 i dieta.

    Odpowiedz
  4. as_sa  24 sierpnia 2014 14:21

    Zdecydowanie się z tym zgadzam. Ćwiczenia przy ulubionej muzyce są po prostu przyjemniejsze

    Odpowiedz
  5. Kmakolagwa  18 marca 2015 10:16

    Zdecydowanie muszę się z tym zgodzić.

    Odpowiedz
  6. sylwiawes  20 maja 2015 13:32

    Muzyka jest świetna podczas treningu i nie tylko 🙂

    Odpowiedz
  7. stokrotkapolna  16 listopada 2016 11:13

    Kocham muzykę, ale ze względu na wiek i na to, że najwięcej jeżdżę rowerem , to podczas tych moich ćwiczeń nie słucham muzyki ze względu na bezpieczeństwo. Ale nic nie stoi na przeszkodzie , żebym maszerując nad zalewem słuchała muzyki. pomyślę o tym.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany